"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

miercuri, 9 decembrie 2009

Tort Milch Schnitte

Am facut acest tort dupa reteta lui Criss de la Prajitura cu acelasi nume (si ea zicea ca s-a inspirat de pe blogul Laurei)

Blatul:
-6 oua
-2 linguri apa
-1 lingura ulei
-8 linguri zahar
-8 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 plic praf de copt
Crema:
-400 ml frisca lichida
-400 g lapte condensat
-1 plic gelatina
-50 ml lapte
Preparare:
Se separa ouale, galbenusurile se amesteca cu zahar, apa, ulei si se bat cu mixerul, se bat albusurile spuma tare.
Peste galbenusurile batute se adauga faina amestecata cu praful de copt, cacaua si albusurile batute spuma.
Se coace in tava tapetata cu hartie de copt.
Dupa ce se raceste, se taie blatul in 3.
Blaturile se insiropeaza cu sirop de zahar ars.
Crema se prepara astfel:
Gelatina se pune la inmuiat in 50 ml lapte. Dupa ce s-a umflat, se dizolva si se amesteca cu laptele condensat.
Frisca se bate foarte bine, apoi se adauga laptele condensat cu gelatina. Se pune crema in frigider pentru aproximativ o ora, timp in care se mai amesteca din cand in cand ca sa nu se intareasca de tot. Eu am pus si niste stafide care au fost lasate 10 min in esenta de rom.








12 comentarii:

  1. Michelle.. sa stii ca intr-adevar e foarte bun... Pot sa zic ca e mai bun decat toate celelalte... si foarte usor de facut.. Multumesc frumos. Te pup

    RăspundețiȘtergere
  2. Alice... il prepar eu.. Vezi la tehnici de lucru! http://dumitrufelicia.blogspot.com/2009/12/multumesc-michelle-ingrediente-75-ml.html

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc Felis. Si inca o intrebare daca nu e cu suparare. Cate portii ies din cantitatile folosite in reteta?

    RăspundețiȘtergere
  4. Alice... e destul de greu de raspuns... depinde cat de mare e felia. Pot sa iti raspund ca diametrul la acest tort (am masurat cratita) este de 25 cm. Ajunge pentru 20 persoane. Spun ca e greu, deoarece sotul meu... cand fac torturile, manaca felii mari... Nici nu am timp sa zic ca e gata tortul, poate fi taiat si nu stiu cand dispare un sfert din el....

    RăspundețiȘtergere
  5. Si inca ceva: daca stiu ca vor fi in jur de 30 persoane, fac tortul dreptunghiular: am doua tavi- una de dimensiuni 24/34 si una de 25/35. LA botez mi s-a spus ca vor fi peste 40 persoan si in plus vor mai fi si copii: am facut tortul dreptunghiular in tava de 25/35 si inca unul micut ca etaj.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc frumos, felis.
    Am intrebat pt ca ma bate gandul sa fac o asemenea minunatie, dar vor fi cam maxim 20 de persoane. M-ai ajutat enorm cu dimensiunile tavilor folosite. banuiesc, totusi ca la tortul pr botez ai dublat catitatile initiale, cred...

    RăspundețiȘtergere
  7. N-o sa regreti Alice daca il faci: dupa fresh de vara cu cirese... e cel mai bun tort pe care l-am macat vreodata!...
    Daca sunt maxim 20 persoane iti ajung exact cantitatile de la acest tort...
    La tortul de botez e o intreaga poveste... Blatul dreptunghiiular e identic cu acest tort, dar nu mi-a crescut in tava dreptunghiulara f mult la cantitatea de 6 oua, asa ca am mai bagat repede inca un blat de 6 oua si am pus crema intre ele... Blatul de la amandina creste mult mai mult.. chiar daca e tot de 6 oua.. Eu zic insa sa incerci intro cratita cu diametrul de 24 sau 25 cm exact cantitatile de la acest tort.

    RăspundețiȘtergere
  8. ok. saru'mana.
    eu cred ca voi incerca.
    voi da de stire apoi...am timp 2 saptamini sa ma pregatesc psihic .

    RăspundețiȘtergere
  9. Bafta... sa stii ca eu pentru tortul acesta care il vezi... si era prima data cand il faceam, nu m-am pregatit deloc... ea dimineata... seara aveam invitati la ziua baiatului meu, facea 5 ani... si nu stiam ce tort sa fac... si mi-am amintit de reteta asta si am zis... hai ca incerc.. ca aveam lapte condensat... Cand sa pun laptele am vazut ca expirase... si asa am ajuns sa si prepar ultra rapid lapte condensat in casa...

    RăspundețiȘtergere
  10. Felis am savurat tortul impreuna cu familia. Delicios si usor de preparat!!!!!!!
    Camelia

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails