"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 7 martie 2011

Prajitura usoara cu cirese

Am vazut aceasta prajitura pe unul din blogurile de pe care as incerca toate retetele daca as avea timp... cel al Laurei Sava. Mi-a placut cum arata si mi-am zis sa o incerc... Am facut-o de ziua mea si a fost foarte buna... Pare multa crema... dar nu e... Este o crema incredibil de pufoasa si usoara (si de preparat, dar si usoara la gust... e delicioasa). Denumirea cu care se gasete pe blogul Laurei Sava este de "prajitura usoara cu iaurt, frisca si cirese".. eu i-am scurtat putin denumirea.
Nu mi-a iesit asa de aspectuoasa ca cea a Laurei, dar va asigur ca este delicioasa! (sotul nu prea a vrut sa manance, dar in final cand sa guste a zis "ce multa crema!!" dupa ce a termiat o portie a zis "da e buna"... )

Dar sa trecem la ingrediente si preparare.. Am sa dau copy la reteta Laurei, dar am sa va zic si parerile mele.
Ingrediente:
Pentru blat:
- 8 oua
- 120 g. zahar
- 80 g. faina
- 20 g. amidon
- 30 g. cacao
Pentru crema:
- 6 foi gelatina sau 1 pliculet gelatina granule (10 g.)
- 400 g. iaurt
- 150 g. zahar
- 1 borcan compot de cirese (580 ml.)
- 300 ml. frisca lichida
- zahar pudra, pentru ornat
Preparare:
Incingeti cuptorul la 200 grade C.
Separati ouale; amestecati galbenusurile cu zaharul. Bateti spuma albusurile cu un praf de sare, apoi adaugati-le galbenusurilor. Adaugati faina, amidon, cacao, toate in prealabil cernute. Amestecati totul cu o spatula (nu cu mixerul)
Turnati compozitia intr-o tava intinsa (cea din dotarea aragazului e super), unsa si pudrata cu faina sau tapetata cu hartie de copt:
Coaceti 10-12 minute; rasturnati apoi blatul pe un prosop de bucatarie pudrat cu zahar sau pe o hartie de copt. Indepartati cu grija hartia de pe blat si taiati-l pe jumatate
Desfaceti borcanul cu cirese (daca au samburi, nu uitati sa-i scoateti )
Asezati o jumatate de blat intr-o forma tapetata cu folie transparenta (pentru ca folia sa adere bine, stropiti forma cu apa). Insiropati blatul cu siropul preferat. (eu, ca de obicei- cu sirop de zahar ars)
Inmuiati foile de gelatina in apa rece (cat sa se sclade bine :D)Scurgeti borcanul cu compot si incalziti sucul. Topiti gelatina in suc (aveti grija, amestecul nu trebuie sa fiarba). Lasati sa se raceasca. Adaugati ciresele.Amestecati iaurtul cu zaharul; turnati deasupra compozitia cu cirese si amestecati usor. Bateti frisca si incorporati-o amestecului rezultat. Lasati la frigider pentru cca. 30 de minute.
Intindeti apoi crema pe jumatatea de blat insiropata; puneti deasupra cea de-a doua jumatate de blat, si ea insiropata. Lasati la frigider peste noapte; crema este destul de lichida, dar dupa o noapte la frigider devine incredibil de pufoasa.
Taiati marginile astfel incat bucatile din mijloc (cele de prezentare :P) sa fie drepte.Taiati-o in aproximativ 12-14 bucati.
Serviti-o simpla sau pudrata cu zahar pudra.

Mie nu mi-a iesit lichida compozitia de crema inainte sa o dau la frigider... Motiv pentru care am lasat-o la frigider doar 10 min.
Parerea mea ca as fi putut coace 2 blaturi in tava de 24/34 si ar fi fost si stratul de crema mai putin inalt... dar va asigur ca si asa a fost delicios... fara sa ai senzatia ca e multa crema atunci cand mananci... Pot sa va zic eu care am "ras" tot ce a ramas pe castronul in care am facut crema...
Cat despre marginile prajiturii... dupa ce le-am taiat le-am pus la pahare transparente si le-am dat invitatilor sa manance cu lingurita.. Au papat TOT....
Multumesc Laura de reteta!

Blatul:

Compozitia era atat de pufoasa... chiar si la amestecat... imi dadea senzatia de spuma de capucino!


Crema:







24 de comentarii:

  1. Faina prajitura!!! La multi ani de ziua femeii!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Bianca... la multi ani si tie!

    RăspundețiȘtergere
  3. E tare aspectuoasa! O zi splendida de 8 Martie, La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Felis si la multi ani de 8 martie! Super cremoasa si buna prajiturica ta! Felicitari si o zi cat mai frumoasa, cu multa iubire si bucurie! Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  5. yammmy,
    LA MULTI ANI
    de 8 martie,petrecere frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani ! draga femeie frumoasa si iscusita...
    Tare bine arata prajiturica yumi,yumi.
    O zi plina de soare, flori si iubire !

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte faina.La multi ani, te pup si-ti doresc o zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  8. Liana, Davaela, Ina, Lia, Micul.. multumesc frumos de vizita, aprecieri si urari!...
    La multi ani de 8 martie!

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata intr-un mare fel prajitura ta!
    Ma gandesc numai ca o fi usor de facut... sau usor de mancat?!!???
    Cred ca de-amandoua la fel!

    O zi minunata si o primavara plina de soare si flori!

    Ps - nu stiu daca am mai zis dar la mine pe blog e un concurs care are ca premii - oua incondeiate! Te astept si pe tine, cu drag!

    Alina

    RăspundețiȘtergere
  10. ALina... e usor si de facut si de mancat... din acest motiv nu am lasat in denumire cuvantul "usoara"..
    Multumesc de vizita, aprecieri si invitatie!

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata foarte apetisanta si foarte yummi.

    RăspundețiȘtergere
  12. Multumesc Alice... La multi ani de 8 martie!

    RăspundețiȘtergere
  13. Arata perfect.
    La multi ani femeie !:)

    RăspundețiȘtergere
  14. mmmm ce frumos arata,la muti ani de 8 martie

    RăspundețiȘtergere
  15. La multi ani ! Am si uitat..eu is cu mainile prin aluatul de sfintisori si mai umblu si dupa fii'mea de 11 luni, care bantuie prin bucatarie si ea...

    RăspundețiȘtergere
  16. La multi ani , felis ! Am si uitat! Eu umblu cu mainile prin aluatul de sfinti si prin bucatarie dupa Miruna mea.

    RăspundețiȘtergere
  17. delicioasa prajitura...
    La multi ani si un 8 martie fericit!

    RăspundețiȘtergere
  18. Iti doresc sa ai parte de o primavara cat mai frumoasa si mai gustoasa!La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  19. O PRAJIURA SPECIALA PENTRU O ZI SPECIALA.LA MULTI ANI !

    RăspundețiȘtergere
  20. ioi ce bine arata,trebuie incercata ca-mi face cu ochiul,numa ca n-am ciresele din compot,vad eu cum ma descurc,te pupic dulce si LA MULTI ANI! de ziua doamnelor

    RăspundețiȘtergere
  21. Arata foarte ,foarte bine si cred ca-i si gustoasa .

    RăspundețiȘtergere
  22. foarte bine arata,de gust nici ca ma indoiesc.E super trebuie sa o incerc

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails