"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 4 aprilie 2011

Paine de casa

Sotul meu tot incearca sa faca paine.. A mai facut o singura data si nu i-a placut... in parte pt ca faina nu era de calitate...

A tot cautat pe net si a gasit pe blog la Ghiocel o reteta de paine... yammmyyy... pufoasa si buuuunnaaaaa!!.. Multumim Ghiocel de reteta!! Te pup!!

A trebuit sa plece si a scos de la cuptor painea mai repede decat ar fi vrut (spre fericirea mea... pt ca nu imi place painea bronzata... si covrigi cand cumpar, cer sa fie cat mai albi). Deci reteta de la Ghiocel!:

Ingrediente:

-400 gr faina,

-225-250 gr apa,

-4 linguri ulei,

-7 gr drojdie uscata,

-10 gr zahar,

-8 gr sare

Mod de preparare:

Se pune faina intr-un vas, adaugam drojdia in centrul fainii si le amestecam impreuna. Facem o gropita in mijloc si adaugam apa calduta, uleiul, sarea si zaharul si incepem sa framantam cca 10 minute, pana cand sunt incorporate toate ingredientele si aluatul devine elastic (eu am amestecat cu o lingura mare de lemn). Consistenta trebuie sa fie compacta.

Se pune aluatul la crescut acoperit cu folie de alimente pentru 40 minute.

Dupa 40-45 minute se rastoarna aluatul pe masa, i se da forma dorita, il punem in tava de cuptor (de chec sau rotunda) unsa cu ulei de masline, acoperim cu un servet si mai lasam 20 minute la crescut. Incalzim cuptorul la 22o grade si inainte de a baga painea in cuptor o umezim cu apa foarte putina (cat sa luceasca), o pudram cu faina din belsug si o crestam in forma de grilaj cu un cutit bine ascutit. Taieturile le facem cu mare grija si nu apasam prea mult aluatul. O bagam la cuptor pentru 20-30 minute pana coaja se rumeneste. Se scoate pe un gratar si se acopera cu un servet, daca vrem coaja mai moale.


Painea noastra a fost facuta intr-un vas in forma de inima... din acest motiv nu este rotunda si are forma nedefinita...

13 comentarii:

  1. cumpara o masina de paine (chiar si cea mai ieftina) si o sa iti faca paine in fiecare zi :)Si o sa-i iasa bine in fiecare zi ;) Chiar am citit recent un articol despre painea cumparata din magazinele mari. O iei de proaspata, dar ea sta in congelatoare luni intregi, o scot o pun putin in cuptor ca sa miroasa cum ne place noua si GATA! "paine proaspata". Si dupa o experienta recenta in "alimentatia publica" sint convinsa ca acel articol este adevarat.

    RăspundețiȘtergere
  2. Stii ce bine e cand pun toate ingredientele in masina si ea face tot? Si e si asa de buna painea, nu "transpir"muncind la ea, doar savurand-o! Spor la copt!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce sot dragut ai :) arata tare bine painea facuta de el!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte bine arata,parca-i simt mirosul,,,,,woauuu,,,calda cu putin unt,,,yamiii!!!pupp!

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte buna,dupa ingrediente aprox ca a mea,buuuna

    RăspundețiȘtergere
  6. Super,painea de casa faina si sanatoasa fara ameliorator( chimicale) si eu o fac, numai cand mie lene cumpar...

    RăspundețiȘtergere
  7. A iesit grozav painica voastra! Eu folosesc masina de paine numai la framantat si dospit, apoi scot aluatul din masina si o modelez cum vreau eu. Pupicei si o saptamana buna in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc mult de vizita si aprecieri... Masina de paine nu am... nuci nu stiu in bucatarioara mea unde as putea sa o mai pun... dar cine stie?... Poate ajung totusi sa imi iau.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce painica frumoasaaaa ! A ajuns parfumul de paine proaspata pana la mine... Ador painea facuta in casa. Pupici ! :*:*

    RăspundețiȘtergere
  10. masina de paine e solutia ! o am de 2 ani si jumatate si e grozava,si pentru cozonaci o folosesc.pentru tot ce e framantat.kitchen aid e prea scump,dar o masina de paine dupa mine e grozava.eu o folosesc doar la framanta si dospit si o opresc inainte de coacere si o coc in cuptorul aragazului.

    RăspundețiȘtergere
  11. Nici eu nu am masina de paine insa am luat una in imprumut de la ''socrii'' si nu stiu ce sa zic de ea...desi coceam alaturile in cuptorul meu, deci foloseam numai programul de aluat de la masina,parca cu mana iesea aluatul mai pufos,crestea mai frumos.Stiu ca tocmai invers ar trebui sa fie dar asa mi s-a parut.
    Painica ta Felis arata foarte bine, si eu prefer painea mai alba.

    RăspundețiȘtergere
  12. Ma bucur ca ti-a placut. Eu am masina de paine dar am folosit-o de cateva ori. Trebuie lasata 4 ore sa lucreze si mi-i se pare un consum inutil de curent. Asa merge foarte repede mai ales ca nu trebuie framantata. Incearca sa pui si o lingurita de otet.

    RăspundețiȘtergere
  13. Iubesc painica de casa! Arata grozav!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails