"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 23 ianuarie 2011

Bumbii mosului

Am vazut aceasta reteta de Craciun (atunci se fac, o sugereaza si numele) pe blogul Povesti culinare. Nu am avut timp sa le incerc pana acum, dar acum o saptamana le-a venit randul...
Ingredinete:
Aluat:
-250 g faina alba
-100 g zahar
-150 g unt
-1 galbenus
-2 linguri zeama de lamaie
-coaja de lamaie
-zahar vanilat
Caramel:
-100 g zahar
-125 g frisca lichida
-75 g miere
-scortisoara
Preparare:
Aluatul
Se farmanta un aluat din ingredientele mentionate mai sus.
Facem o bila,o impachetam in folie si o punem in frigider pentru o jumatate de ora.
Intre timp pregatim 2 tavi mari cu hartie de copt.
Scoatem aluatul si il impartim in patru.
Din fiecare bucata, facem suluri lungi cam de 35 cm si late de 2 cm,pe care le taiem in bucati de 2 cm.
Din fiecare bucata facem bile mici care se aseaza in tava pe hartia de copt. Ies cam 70 de bucati. Apoi cu coada unei linguri de lemn se fac in mijlocul bilelor, adancituri. Apasati in aluat pana jos. Altfel la copt, gropitele se inchid.
Cand tavile sunt pregatite,se pun pe rand in cuptorul incalzit la 170 de grade, timp de 13-15 minute.
Nu cresc prea mult si nici nu schimba mult culoarea.
Se scot fursecurile, se pudreaza cu zahar si se lasa la racit.
Caramelul.
Daca respectati cantitatile si timpii, la final se obtin caramele adevarate.
Punem la caramelizat zaharul. Cand caramelul e uniform,de culoarea chihlimbarului, adaugam peste el, frisca, mierea si scortisoara. Fierbem fix 10 minute la foc mare. Apoi cu ajutorul unei lingurite punem in fiecare gropita, caramel.
La faza aceasta, mie nu mi s-a parut prea limpede caramelul, asa ca l-am strecurat. Dupa ce am pus in cateva fursecuri, s-a intarit, deci l-am bagat la microunde unde a dat intr-un clocot si am reusit sa pun si in restul fursecurilor.






Aceasta e linia cu care am aranjat frisca la Tort diplomat si la Fresh de vara cu cirese







23 de comentarii:

  1. Foarte bine arat, o sa le incerc si eu!!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. ce bine arata!! ador scortisoara

    RăspundețiȘtergere
  3. Frumosi bumbisorii tai, n-am facut niciodata cu caramel, asa ca ma autoservesc de la tine... Pupici si o duminica placuta !

    RăspundețiȘtergere
  4. Cccris, Daniela... Multumesc de aprecieri si vizita!

    RăspundețiȘtergere
  5. Pegasuslegend... Thanks for your kind words and visits.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumoase fursecurile. Si eu am sa fac negresit.

    RăspundețiȘtergere
  7. Ce frumusei sunt.......chiar ca seamana cu niste nasturei.

    RăspundețiȘtergere
  8. Deliciosi! Imi place mult reteta pentru caramel!

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte faini arata,am sa fur reteta....puppp!!

    RăspundețiȘtergere
  10. pot fi serviti la cafea,succes in continuare

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi plac tare mult fursecurile facute de tine...am sa incerc si eu reteta ta. Te-am descoperit decurand si-mi place ce am gasit aici, ba chiar te-am trecut in lista mea de bloguri sa te pot vizita mai des,hi,hi,hi.
    Pupici si spor in tot ce faci!

    RăspundețiȘtergere
  12. ce bine arata,iar caramelul imi face tare cu ochiul,o saptamana buna

    RăspundețiȘtergere
  13. Ina, Lia, Yaya... multumesc frumos... va pup

    RăspundețiȘtergere
  14. ce denumire li-ai dat..amuzanta!arata super bine si de buni nu mai vorbesc!pupik1

    RăspundețiȘtergere
  15. Tare buni cred ca au fost bumbii mosului ;-)

    RăspundețiȘtergere
  16. ce deliciosi!!! parca-i simt deja in gura,mai ales ca-s cu caramel trebuie incercati,te pupic

    RăspundețiȘtergere
  17. Gabriela, Liana, Doinita... multumesc
    Gabriela, denumirea am preluat-o impreuna cu reteta...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails