"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 12 decembrie 2011

Ciuperci cu ficatei

M-am inspirat la aceasta reteta din revista "Practic in bucatarie"
Ingrediente:
  • 200 gr ciuperci
  • o cutie de ficat de pui (500 gr)
  • 1 ceapa
  • 2 morcovi
  • 1 cutie rosii decojite/bulion
  • 1 arei gras rosu (eu aveam capia)
  • ulei
  • patrunjel
  • sare
  • piper
  • boia de ardei iute (de la mine adaugare)
Preparare:
Ficatul se spala bine si se curata de pielite... (eu am luat f in serios aceasta parte... atata l-am spalat de si-a cam schimbat culoarea :)) si de pielite ce sa zic?? era sa raman fara ficat intreg....) dupa care se pune la fiert 15-20 min in lapte. Se scurge si se taie in 2 bucatile.... Atentie... nu se pune sare de la inceput (intareste ficatul) Eu nu am pus sare deloc la ficat... Acest paragraf adaugat de mine- in reteta scria doar "ficatul fiert se adauga..."
Se curata ciupercile de pielita (la mine nu a fost nevoie ca erau la borcan- doar le-am clatit in putina apa)...
Am pus ceapa la calit, am colorat-o cu putina boia, am adaugat morcovul dat prin razatoarea mica si apoi ciupercile... Pentru ca nu erau ciuperci proaspete sa isi lase apa, am adaugat eu 3 cescute de apa si am lasat sa fiarba innabusit la foc mic timp de vreo 15 min, apoi am adaugat si ardeiul taiat... dupa preferinte... Am mai lasat 10 min si am adaugat rosiile (eu am avut taiate, la cutie). Mi s-a parut mie ca scazuse cam mult si am mai adaugat o ceasca de apa. Tot acum am pus sare/delikat... Am lasat inca 10 min si am adaugat ficatul fiert si jumatate de lingurita de piper, iar dupa alte 10 min am oprit focul. Am presarat patrunjel.
Sotul a servit cu piure de cartofi....




3 comentarii:

Related Posts with Thumbnails