"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

miercuri, 15 septembrie 2010

Mini eclere


Nu am facut niciodata eclere pana la acestea deoarece mi-era foarte frica ca nu imi vor iesi. Dupa reteta Claudiei, am facut "cojile" (le-am pus in ghilimele deoarece asa li se zice... dar sunt atat de pufoase.... iar mie cuvantul coaja ma duce cu gandul la ceva crocant).
Mi s-a parut atat de simplu de facut, incat a doua zi seara, dupa servici, pentru ca imi ramasese niste crema de vanilie si crema de sampanie (le-am facut odata cu rulada) am facut inca un rand de "coji" si le-am umplut cu crema ramasa.
Sotul le-a devorat la propriu... Sunt delicioase!

Pentru "coji":
- 250 ml apa
- 100 gr margarina
- sare
- 7 linguri faina
- 3 oua
Se pune apa la fiert cu margarina, am lasat pana s-a topit margarina, se adauga faina si sarea. Faina se adauga toata dintr-o data si se amesteca bine... In timp ce amestecam faina am luat cratita de pe foc... Se lasa putin la racit si apoi se adauga ouale intregi unul cate unul: se adauga un ou, se amesteca bine (eu de lene am bagat mixerul) dupa ce s-a incorporat primul ou se adauga al 2-lea. La fel si al 3-lea dupa ce a fost incorporat al 2-lea.
Se pune in forma de ornat (posh) si intr-o tava, pe hartia de copt se traseaza dungi in dimensiunile dorite.
Se dau la cuptor pana devin aurii...

Pt crema de vanilie:
- 400 ml lapte
-3 linguri amidon
- 5 linguri zahar
- vanilie
- coaja rasa citrice
- 2 oua
- 3 linguri unt
Se dizolva amidonul in lapte rece, cat sa nu aibe cocoloase.
Se pune laptele, amidonul dizolvat, ouale, zaharul intr-o craticioara la foc mediu si se amesteca tot timpul pana crema incepe sa fiarba. De la primul bulbuc se fierbe exact 1 min. Se ia de pe foc si se adauga aromele, se lasa la racit.
Margarina se freaca cu mixerul bine si se adauga apoi crema fiarta treptat, pana se omogenizeaza.
Pt crema de sampanie se foloseste reteta de la rulada cu crema de sampanie.

Glazura: ciocolata topita in frisca lichida (200 gr ciocolata cu 75 gr frisca lichida)

Prepararea "cojilor":
apa si margarina pe foc:
dupa ce am adaugat faina si sarea:
se adauga ouale unul cate unul in compozitia racita:
gata de pus in tava (este lipicioasa):
prima tava:
a doua tava din aceeasi compozitie:
din compozitia de mai sus atatea "coji" ies:
Ingrediente crema de vanilie:
dizolvam amidon in lapte rece:




Eclere cu vanilie:

A doua zi inca un rand de "coji" pentru eclere umplute cu crema ramasa de vanilie si crema de sampanie.
Am fost mai generoasa cu glazura de data aceasta:

15 comentarii:

  1. ce frumoase sunt,nu am avut curaj sa fac asa ceva vreodata!

    RăspundețiȘtergere
  2. Hai ca mai convins sa mai incerc si eu o data. De trei ori am incercat sa fac si de fiecare data esec total.De data asta merg pe mana ta! Un weekend minunat iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Alison, Cristina, Vio.. va pup si multumesc de aprecieri..
    Alison.. nici eu nu am avut curajul pana acum... si nu ma asteptam sa imi reuseasca... asa ca Vio... bafta...

    RăspundețiȘtergere
  4. Executaaaaat ! Bune rau, cu siguranta o sa le mai fac.Acu m-am cam grabit si n-au fost chiar foarte estetice, dar data viitoare le gadil eu mai mult.Sarumana pentru reteta.

    RăspundețiȘtergere
  5. Vio... ma bucur mult ca ti-au iesit de data asta... intr-adevar sunt bune rau...

    RăspundețiȘtergere
  6. am gasit peste tot retete de eclere, toata lumea descrie procesul dar nimeni nu zice se face ca sa se umfle gogosile! eu am incercat de 2 ori la rand si mi-au iesit tari ca fursecurile de abia le dezlipeam de pe tava!
    PS.ca sa se umfle gogosile nu trebuie deschisa usa cuptorului in primele 10-15 min!( e un truc de asta)

    RăspundețiȘtergere
  7. Monica... si eu am mai auzit de usa cuptorului, dar eu am facut exact cum am scris in reteta... fara sa las usa cuptorului deschisa... S-au umflat pur si simplu si au avut si acele gauri in ele... E adevarat ca ies cu margarina exact cum vezi in poze... daca faci cu unt, sunt muuult mai pufoase, dar nu pastreaza striatiile.. Eu zic sa incerci...

    RăspundețiȘtergere
  8. amidoul cu ce l-as putea inlocui?

    RăspundețiȘtergere
  9. Amidonul este folosit in general la sosuri sau la creme fine... Daca la sosuri se foloseste in loc de faina.. presupun ca poate fi inlocuit cu faina f bine cernuta...
    Rezultataul insa nu cred ca ar fi acelasi referituor la gust si finetea cremei...

    RăspundețiȘtergere
  10. Da, ai dreptate[mersi].
    O alta varianta as avea sa umplu acele "coji" cu crema pasticcera, nu?
    [ http://www.youtube.com/watch?v=0cR-CsijhZ4 ]- gen asa

    RăspundețiȘtergere
  11. Am vazut clipul... sa stii ca merge dupa cum arata sa le umpli ci cu aceasta crema!

    RăspundețiȘtergere
  12. Am facut eclere dar foloseam o duzina de oua,uneori si mai multe.Din acest motiv le fac foarte rar,insa fiica mea le adora si reteta ta ma salveaza.Multumesc si felicitarile mele pt blog.Ai maini de aur,tot ce faci iti reuseste....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ma bucur foarte mult ca ti-am putut fi de folos!.. Multumesc de vizita!

      Ștergere
  13. As dori sa stiu cu ce se da forma de striatii ,exista o forma speciala pt.eclere?se pot face si fara ?imi cer scuze,dar nu stiu ce inseamna poch:))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails