"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

marți, 11 ianuarie 2011

Tort inzapezit

Acest tort a fost facut tot de Revelion 2010-2011... n-o sa va vina sa credeti dar e facut din... resturi... tot ce a ramas de la "tortul diplomat" si de la prajitura "cuburi cu lapte" si i-a placut sotului meu mai mult decat cele diplomat si cuburi cu lapte.
La cuburile cu lapte, dupa cum am zis si in reteta... am avut foi mai mici de pandispan si cantitatile pentru crema si glazura le-am folosit de la reteta pentru foi mari... deci ce a ramas... am pus deoparte...
Am cumparat un pachet mic de piscoturi in ideea sa opresc niste crema de la tortul diplomat si sa fac un mini diplomat cu piscoturi... numai ca la tortul diplomat am pus toata crema si am ramas cu... piscoturile... Tot de la tortul diplomat am ramas si cu frisca... Si cum aveam toate aceste ramasite delicioase... si nu stiam ce sa fac cu ele... am facut un... tort delicios... Aveam in casa si un compot mare de piersici, l-am desfacut si am folosit zeama la insiropat piscoturile...

Ingredinte:
- un pachet piscoturi (folositi unul mare, ca sa meraga cu toata cantitatea de crema)
- zeama de la un compot mare de piersici
Pt crema de lapte:
- 1 litru lapte
- 100 g. amidon
- 4 linguri zahar
- 100 g. ciocolata alba
- 250 g. unt sau margarina la temp. camerei
- 150 g. zahar pudra
Pt glazura:
- 200 g. ciocolata cu lapte, rupta bucati
- 5 linguri cu lapte
- 3 linguri cu zahar
- 150 g. unt sau margarina
Preparare crema de lapte:
Amestecam cele 4 linguri zahar + amidonul. Adaugam laptele (150 ml.) putin cate putin, ca la budinca, ca sa nu faca cocoloase.
Restul de lapte se toarna intr-o cratita, se adauga ciocolata alba, rupta in bucatele si se incalzeste la foc mic pana da in clocot; reducem focul si adaugam amestecul de amidon, amestecand mereu pana se ingroasa. E suficient de groasa daca atunci cand radem partea de jos a oalei cu lingura, se vede fundul oalei. Lasam la racit. (eu am scos pe balcon pentru a se raci mai repede, dar am amestecat din cand in cand in compozitie pentru a nu face crusta deasupra)
Mixam untul/margarina cu zaharul pudra si adaugam in crema de lapte. (eu am adaugat crema de lapte in margarina mixata cu zahar, cate o lingura- am incorporat-o treptat)
Preparare glazura:
Se pun toate ingredientele la bain-marie si se incalzesc pana se obtine o crema. Lasam sa se raceasca apoi mixam.
Asamblare:
Piscoturile se insiropeaza cu zeama de la compotul de piersici si se aseaza intr-un vas tapetat cu folie alimentara. Se acopera cu un rand de crema de lapte si se niveleaza.
Peste crema de lapte se toarna glazura intr-un strat peste care se aseaza urmatorul rand de piscoturi insiropate...
La acest punct mie mi s-au terminat piscoturile (da, mai aveam vreo 4, dar nu suficient sa acopar toata suprafata) si mai ramasesem doar cu.. crema de lapte pe care am tintins-o peste ultimul rand de piscoturi. Am acoperit cu marginile foliei alimentare si am dat la frigider peste noapte.

A doua zi am stat si m-am uitat... l-am intors... am consultat frigiderul... tot punand imaginatia la incercare... ce sa iasa ce sa iasa... Cum nu prea voia imaginatia mea sa ma ajute... am acoperit totul cu frisca.. am facut niste valuri cu lingurita prin ea... si am lasat in ele niste bombonici ornamentale pe care le aveam prin frigider: albe- mergeu cu crema din interior, cu ciocolata- mergeau si ele cu glazura din interior... si argintii- ca de.. era Revelion...

Acum sa va mai zic si un secret: frisca nu mi-a ajuns.. si una din laturile inguste.. nu era acoperita de frisca... Am facut fotografia astfel incat sa nu se vada acest aspect... iar cand am taiat felia.. am taiat incepand cu acea parte. :))

Asa cum v-am zis... a avut succes mai mare decat Tortul diplomat si Cuburile cu lapte...










31 de comentarii:

  1. super
    mereu prajiturile improvizate ies cele mai bune

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos e tortul si cred ca e si tare gustos ! Felicitari pentru ideea de a recicla resturile :)

    RăspundețiȘtergere
  3. MAria .. Multumesc... era si pacat sa nu le asamblez... :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Danuta... multumesc frumos... dupa ce am stat la ornat diplomatul.. nu mai aveam imaginatie si prenu orant altfel frisca... am mers pe calea ff simpla... Nici nu stiam ce avea sa iasa... mai ales ca nici cuburile cu lapte nu le gustasem inca... desi chiar nu stiam ce va iesi..

    RăspundețiȘtergere
  5. Super bun si ai si folosit ce ti-a ramas.
    Pupic mare lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte frumos tortul si cred ca e foarte gustos.

    RăspundețiȘtergere
  7. Minunat tortul...cu siguranta a fost si foarte bun...ideea de nota 10:)

    RăspundețiȘtergere
  8. Micul, Criss, Violette, Maria... multuesc de aprecieri si vizita... Intr-adevar, a fost foarte gustos...

    RăspundețiȘtergere
  9. Feliciari. Albul acela, parca-i nins, arata minunat. Pup!

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani, Felis!
    E chiar frumos frumos inzapezitu tau. Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte frumos tortul si cu siguranta gustos!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. S&M, Gaby, Gabriela... va pup... multumesc frumos...

    RăspundețiȘtergere
  13. fain tare de tot,felicitari pentru imaginatie,si mie imi place sa inventez,o seara buna

    RăspundețiȘtergere
  14. Daca este inzapezit.....este si racoros,nu!Arata tare bine!
    O zi buna !

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc Janet... Week-end placut si tie...

    RăspundețiȘtergere
  16. cele mai bune prajituri sunt cele improvizate,facute din ce mai ai in frigider,ca a ta sau ca a mea cea cu gust de inghetata,mi-a spus fetita,mami de ce nu ai facuto de sarbatori ca e cea mai buna,te pup

    RăspundețiȘtergere
  17. Doinitza... asa este... pentru ca la improvizatii aduci ce iti place mai mult... si fiecare isi stie gusturile...

    RăspundețiȘtergere
  18. Arata foarte bine si sigur a fost foarte gustos .Te pup

    RăspundețiȘtergere
  19. très beau gâteau et surement succulent mes compliments
    mes meilleurs vœux pour la nouvelle année
    bonne soirée

    RăspundețiȘtergere
  20. Un délicieux dessert et très beau aussi.
    Bon week-end et à bientôt.

    RăspundețiȘtergere
  21. Fimere, Nadji... Merci beaucoup ... oui, en effet, c'était délicieux

    RăspundețiȘtergere
  22. Multumesc pt vizita pe blogul meu !
    Te felicit pt tot ce expui pe blogul tau este o adevarata arta !

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc frumos Florentina.. pentru vizita si aprecieri.

    RăspundețiȘtergere
  24. Yummy! Ce delicios arata! Ti-am dat add in lista mea de bloguri.

    RăspundețiȘtergere
  25. Georgy.. multumesc de aprecieri si vizita...

    RăspundețiȘtergere
  26. super imediat ma apuc sa fac si eu unul

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails