"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

joi, 19 ianuarie 2012

Prajitura Nulaco

Mi-a ramas gandul la cum arata aceasta prajitura de cand am vazut-o in Click pt femei... Pana la urma am reusit s-o fac... Multumesc Monica pt lapte condensat la cutie (reteta o cere!!)
Ce sa va zic... eu ajunsesem ca multe torturi sau prajituri nici macar sa nu mai gust tin ele... de mancat nu se mai pune problema!.... Dar aceasta!??!!... Am mancat un sfert din ea numai eu... nu ma puteam opri... Taiam si mai furam cate o bucatica! ...
In reviste au ajuns ca toate prajiturile sa se numeasca "prajitura delicioasa...", deliciu cu..., prajitura cu... si se zice ingredinteul de baza... Aceasta de exemplu se numea in revista: Prajitura cu lapte condensat....Pai la cate prajituri cu lapte condensat am eu... Deci m-am gandit sa o botez... si pentru ca e prajitura cu NUca si LApte COndensat ... asa am botezat-o!
Dar sa trec la butonat reteta!...

Ingredinte:
Blat:
  • 6 oua

  • 250 gr zahar pudra

  • 2 pachetele zahar vanilat

  • 200 gr miez nuca macinat

  • 6 linguri pesmet

  • 1 pachetel praf de copt

  • 1 foaie napolitana
Crema:
  • 1 cutie lapte condensat (400 ml)

  • 250 gr unt
Decor:
  • 200 gr ciocolata cu lapte

  • 0 lingura de ulei

  • cateja jumatati de miez de nuca

Preparare:
1. Se bat ouale cu zaharul pudra si zaharul vanilat pana isi dubleaza volumul. Se adauga miezul de nuca macinat si pesmetul amestecat cu praful de copt. Se imbraca o tava de 25x30 cm (a mea a avut 24x34cm) cu hartie de copt, se aseaza o foaia de napolitana si se toarna aluatul. Se coace in cuptorul preincalzit timp de 40-45 min. Se lasa sa se raceasca in tava.
2. Intre timp se pune cutia cu lapte condensat intr-o oala si se umple cu apa. Se fierbe timp de o ora, la foc mic. Se lasa sa se racoreasca si se deschide.
Untul se bate spuma si se adauga treptat laptele condensat, care s-a caramelizat la fierbere si se omogenigeaza bine.
3. Se intinde crema peste blatul racit si se da la frigider sa se intareasca.
4. Se scoate hartia, se intinde peste crema de ciocolata topita (la baie de abur) si se da la rece pana se intareste. Se taie bucati (cu un cutit trebut prin apa firbinte) si se decoreaza fiecare bucata cu jumatati de miez de nuca.

Ingredientele:
1. Prepararea blatului
2. Prepararea cremei
3. Asamblarea:
4. Se adauga glazura:


In prima faza... nu prea mi s-a parut ca seamana: blatul parca a crescut prea mult (desi arata f bine), iar crema prea subtire fata de poza... dar va zic... nu vreti sa fie mai groasa crema... E foarte bine asa, pentru ca nu e o crema "usoara"!...
Insa, uitandu-ma dupa o zi... parca totusi seamana cu ce trebuia sa iasa!... Pentru cine prefera nucile v-o recomand!!... E delicioasa!!! (chiar si sotului i-a placut, el care prefera prajiturile cu blaturi fff insiropate)

41 de comentarii:

  1. Arata foarte bine. Am sa fac si eu aceasta prajitura, insa am sa inlocuiesc untul cu frisca.

    RăspundețiȘtergere
  2. Tare mult imi plac cremele din lapte condensat! Cred ca-i o nebunie prajitura, asa?

    RăspundețiȘtergere
  3. vai ce bine arata, cred ca e delicioasa!!! te pup

    RăspundețiȘtergere
  4. Oh, arata grozav de bine si cred ca este delicioasa. Trebuie sa imi cumpar si eu lapte condensat.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hmmm ce bine arata.Neaparat trebuie sa fur reteta.Te pup.O zi buna iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  6. arata grozav prajitura!...am un premiu pentru tine, te astept sa-l ridici..pupici

    RăspundețiȘtergere
  7. Uf, am nevoie de ajutor! Eu n-am putut sa fac prajitura pt ca n-am gasit lapte condensat la cutie de tabla! doar la carton...cum sa fac? A disparut laptele condensat din Bucuresti.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cristina, asta a fost si problema mea: nu am facut prajitura imediat ce am avut reteta pt ca nu aveam lapte condensat la cutie. Eu fac laptele condensat in casa, dar la fel, nu stiam cum sa trec de etapa cu fiertul cutiei o ora... M-am gandit si la varianta sa fac eu laptele, sa il pun caldut in borcan si sa il sigilez, apoi sa fierb borcanul la foc mic... dar nu garantez daca iese... Mi-am zis ca pana la experimente, mai intai sa vad ce gust are, daca merita sa experimentez...

      Ștergere
  8. Cristina, Antonia, Dana, Sanda, Lili, DiaMar, Diana, Cristina... multumesc frumos de aprecieri si vizita...
    Antonia... chiar ca e o nebunie prajitura asta!...
    Dian@... multumesc de premiu..

    RăspundețiȘtergere
  9. eSTE SUPERBA!!!Si cu siguranta foarte buna:)

    RăspundețiȘtergere
  10. Sa-ti spun ca am incercat eu? Am varsat continutul cutiei de carton intr-un borcan, l-am sigilat si l-am fiert in apa aproape 2 ore!!!! si nimic.....:((((((((((( In final am pus alta crema peste blatul din reteta, apoi glazura si gata prajitura inventata.
    Totusi in poza ta vad cutie de tabla! De unde ai luat-o ? ca nu mai pot de pofta prajiturii...ca sa nu mai zic de fiica mea!!!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. In acest caz, macar stiu sa nu mai fac eu experimentul...
      Cat despre cutia de lapte, m-am "plans" pe forum la fetele mele de pe Retete in imagini ca vreau sa fac o prajitura la care imi trebuie lapte condensat la cutie si am primit-o cadou a doua zi... Poate am sa vorbesc cu cineva sa imi trimita cateva cutii sa am cand voi mai dori sa o fac...

      Ștergere
    2. Pentru orice eventualitate, da-mi adresa ta de mail: a mea este feliscris@yahoo.com

      Ștergere
  11. Superba prezentarea banuiesc ca este si foarte buna.
    Felictari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Eu am cumparat de aici
    http://www.delatte.ro/lapte_condensat/?page_id=16
    Felis, super prajiturica ta. Daca o vede sotul imediat vrea si el.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ghioceeelll... te pup si multumesc frumos de adresa si aprecieri!!

      Ștergere
  13. Arata foarte bine, parca ai taiat-o cu laserul! Foarte aspectuoasa si eleganta!

    RăspundețiȘtergere
  14. N-am auzit de prajitura asta,dar tare bine arata

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Cu acest nume eu am botezat-o, dar reteta e din revista... Multumesc...

      Ștergere
  15. Răspunsuri
    1. Dia... multumesc de premiu... Te-am adaugat la persoanele de la care l-am mai primit!!.. Am vrut sa las si un comentariu pe blogul tau, dar am o eroare la multe bloguri(nu la toate) si nu pot posta comentarii (cand dau sa adaug comentariu, imi da pagina alba, doar sus adresa este cea a blogului...nu stiu ce se intampla)

      Ștergere
  16. Un gâteau magnifique et une recette très bien expliquée.
    A essayer très vite.
    A très bientôt

    RăspundețiȘtergere
  17. Si eu am facut-o si te lingi pe degete de ea...
    Dar cred ca nu era rau sa pun o gelatina in crema....!
    Te tzuc Feli.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Sidy... si eu m-am gandit daca nu trebuie sa pun putina gelatina, dar am renuntat... si s-a intarit... deci mai bine ca nu am pus.. AI spus ca ai facut-o... o ai pe blog??

      Ștergere
  18. Super reteta, chiar cautam o reteta cu lapte condensat. Dar daca nu gasesc lapte condensat la cutie, oare cum se procedeaza...nu am vazut niciunde la cutie(nu locuiesc in Ro)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pe blogul "Cristina-Arome si culori" am gasit si solutia: Punem laptele condensat intr-un vas de yena, pe care il acoperim cu folie de aluminiu. Intr-o tava punem apa si punem si vasul de yena acoperit. Introducem tava in cuptorul preincalzit, pe treapta din mijloc si lasam 1 ora si jumatate in cuptor, timp in care crema se va ingrosa si se va carameliza."
      Am sa incerc si eu aceasta varianta cu lapte condensat facut de mine. Daca mai vrei si alte retete cu lapte condensat, pe coloana din dreapta mai jos, ai "etichete" si dai pe lapte condensat- te va duce la toate retetele la care am folosit lapte condensat.
      Bafta si multumesc de vizita.

      Ștergere
  19. Intra te rog in bucataria mea si vei gasi un premiu pe care ti-l ofer cu mare drag.

    RăspundețiȘtergere
  20. mmm...delicioasa
    felicitari Felis si cu multa placere oricand...pupici

    RăspundețiȘtergere
  21. Cum de mi-a scăpat numărul acesta din Clik? Mă bucur că am văzut reţeta la tine, şi eu fiind o mare amatoare de dulce de leche. Are un aspect de prăjitură făcută în laborator. Felicitări!

    RăspundețiȘtergere
  22. Arata super prajitura si cred ca e foarte fina si deliciosa!

    RăspundețiȘtergere
  23. Gasiti lapre condensat la cutie in zona barbu vacarescu este o cofetarie care are . Produsul se numeste De Latte, aveti si linkul: http://www.delatte.ro/lapte_condensat/?page_id=16
    Si eu am cautat candva si am fost foarte bucuroasa cand am descoperit unde se gaseste.
    Felicitari pentru blog. Retetele tale sunt minunate. le-am incercat pe majooritatea si toate mi-au iesit din prima. Am recomandat blogul tau pentru cele mai rapide si bune retete. Fine si usoare.
    Flori

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails