"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

vineri, 6 ianuarie 2012

Tort cu crema de portocale

La multi ani in Noul An!
Am gasit aceasta reteta pe Lifestyle Cuisine, inainte de acest Revelion.... Cu uimire insa constat ca daca vreau sa intru pe blog... nu ma lasa, mesajul fiind "blogul a fost eliminat", dar ultima postare o are pe 5 ian 2012... Nu stiu ce s-a intamplat...
Deci sa revenim... am vazut aceasta reteta si am salvat-o zicandu-mi ca odata.... candva.... o voi incerca... Pe 31 dec 2011 pe la ora 12 inca nu stiam ce voi face... si mai tarziu m-am hotarat sa incerc reteta... care uimitor a placut pretentiosului meu!...

Blat:

  • 7 oua
  • 210 gr zahar
  • 180 gr faina
  • 30 gr cacao
  • un praf de sare
Se bat ouale cu zaharul timp de 15-20 minute pana isi tripleaza dimensiunea. Apoi se pune faina amestecata cu cacao(cernuta in prealabil), putin cate putin amestecand foarte incet de jos in sus. Se pune compozitia intr-o forma rotunda tapetata cu hartie de copt si se coace la foc mic 35-40 minute. Dupa ce s-a copt(se face testul cu scobitoarea) se opreste focul si se lasa blatul in cuptor 15 minute cu usa intredeschisa, sa se raceasca usor. Dupa 15 minute il scoatem si il lasam sa se raceasca de tot.

Crema:
  • doua linguri amidon
  • 250 ml suc natural de portocale
  • 350 ml frisca lichida
  • esenta de portocala
  • 3-4 linguri de zahar
  • 1 lingura de miere (asta am adaugat eu)
Amidonul il dizolvam in 50 ml suc de potocale. Restul de suc il punem pe foc impreuna cu zaharul. Cand zaharul s-a topit dam deoparte si turnam amestecul cu amidon. Punem din nou pe foc si lasam sa fiarba, amestecand incontinuu, pana se ingroasa si devine o crema transparenta si sticloasa. Dam deoparte, lasam sa se racoreasca apoi adaugam frisca batuta bat si indulcita in prealabil cu cateva lingurite de zahar pudra (in cazul in care nu este indulcita). Eu am mai adaugat dupa ce am incorporat frisca si 1 lingura de miere si am mai mixat putin. Adaugam putina esenta de portocala si crema astfel obtinuta o dam la rece.

Siropul:
  • 200 ml suc natural de portocale(am pus mai mult)
  • 2-3 linguri de zahar
  • esenta de portocala
Punem intr-o craticioara sucul de portocale si zaharul si fierbem cateva minute pana se ingroasa putin. Dam la rece apoi adaugam cateva picaturi de esenta de portocala.
Dupa ce am insiropat blaturile incepem sa le asamblam de jos in sus pana la ultimul blat mic, punand intre ele crema de portocale.

Il decoram cu frisca si ciocolata sub diferite forme


Blatul:

Crema: (mai putin poza 3 care e blatul copt)






19 comentarii:

  1. Foarte bun si frumos tortul.O crema asemanatoare am si eu.Te pup si iti urez sa ai un an bun si frumos.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte fain tortul, se pare ca aceasta persoana de la care ai luat reteta, fura retele de pe site-uri straine, chiar azi au vorbit fetele pe fb...te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  3. Felis blogul a fost eliminat deoarece folosea poze de pe siteuri straine

    RăspundețiȘtergere
  4. DiaMAr... multumesc...am sa caut si la tine sa vad alte variante e reteta!...
    Dana, Andreea!...multumesc de informare!... Nu m-as fi gandit la asa ceva!... Ii admiram in schimb pozele perfecte!... Fara cusur!... Pe fb nu prea am timp sa stau... 2-3 min la 2 zile... cam asa!...

    RăspundețiȘtergere
  5. Tortuletul a iesit super.
    Si bun trebuie sa fi fost!

    RăspundețiȘtergere
  6. buna combinatia, cred ca fost delicios.
    Cum sa nu te gindesti? si cite or mai fi care copiaza tot de la altii, ehee!
    vroiam sa te intreb de ce coci blatul in hirtie? iese cu multe santuri si e mai complicat de indreptat. stiu ca e mai usor de curatat, dar arata mai bine fara ;)
    Nu stiu daca ti-am facut urarea, deci: "La multi ani sanatosi!"

    RăspundețiȘtergere
  7. Ccris... multumesc...Macar la mine pozele sunt sigura ca sunt ale mele... blatul de la masa si faianta sunt aceleasi! :))

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos tortul.
    Sa aveti un an nou mai bun, mai prosper si mai fericit.

    RăspundețiȘtergere
  9. Delicios tortulet! Imi place cum l-ai ornat.

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte bun trebuie sa fie.Imi place crema de portocale.Si l-ai ornat foarte frumos.
    Pupici lui Mihai si un an nou plin de fericire si noroc iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  11. ca sa vezi...si eu am facut de Revelion tot tort de portocale! la multi ani, desi cu intarziere!

    RăspundețiȘtergere
  12. corect, cind muncesti sa le faci tu e foarte bine, dar sa copiezi poze si sa te lauzi ca-i munca ta...nu-i normal deloc. Scopul e sa incerci, sa vezi ca-i buna reteta si sa impartii cu altii reusitele, dar si rateurile, ca din toate avem de invatat

    RăspundețiȘtergere
  13. Criss... Alexandrina, Micul multumesc frumos!... Un AN Nou mai bun si voua!
    Adnia... ma bucur.. am sa trec sa vad si reteta ta!.. LA multi ai in Noul An!
    Cccris... chiar ieri cand veneam de la servici ma gandeam la tine ca ai ajuns sa faci o adevarata arta din torturile tale... si cred ca iti ia ceva timp!...

    RăspundețiȘtergere
  14. Arata super si sunt sigura ca si gustul este foarte bun !
    Si eu folosesc hartie la copt, cu prima ocazie fac poze sa vezi cum o asez eu si imi ies marginile perfecte.

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte frumos tortul!Un an cat mai bun tie si familiei tale!

    RăspundețiȘtergere
  16. Super bun trebuie sa fi fost si tare aromat!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  17. Adina, Flory.. multumesc frumos de aprecieri si vizita!... Un AN mai bun si voua!

    RăspundețiȘtergere
  18. Da si mie mi-a facut cu ochiul reteta asta.. Apoi am aflat de isprava! oricum arata demential si cred ca-i tare tare bun! Te pup

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails