"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 28 martie 2011

Tort bust

Am facut si eu in sfarsit un tort bust, cadou pentru un prieten de ziua lui.

Ce sa va zic... ca nici nu mai imi vine sa scriu... mereu ma plang... ma uit pe toate blogurile ce torturi frumoase faceti si ce simplu faceti sa para tot si eu de fiecare data ma chinui...

Oare numai mie mi se pare totul complicat?????

Acest tort mi se pare un dezastru total... dar dupa 24 ore de gandire, m-am hotarat totusi sa il pun pe blog... Nu mi-as fi inchipui sa fie asa mare chinuiala... Mai bine fac 10 printese decat 2 sani..... E departe... foarte departe de ceea ce voiam eu sa iasa...

Mai intai am oscilat intre modul cum sa arate: precum tortul Lissei cu corset... sau precum torturile Ninei de la sani in sus, cu colier... sau ca ale Biancai in aceeasi idee cu ai Ninei dar cu model dantelat la cupa... sau ale lui Mimi... sau...

Am facut un blat de amandina din 6 oua, crema de la "prajitura usoara cu cirese " (asa a vrut sotia sarbatoritului... au mancat din aceasta prajitura la ziua mea si le-a placut) apoi sanii din blat de 4 oua... A.. si l-am cantarit:4,300 kg

Motivatiile mele pt care zic ca e un dezastru:

- nu mi-a placut gustul... siropul nu a fost indeajuns de dulce (dar m-am consolat cu ideea ca cel mai mic invitat, care avea un anisor, a papat o felie si apoi plangea ca el mai voia... )

- ma hotarasem in final pt bustul cu corset al Lissei... dar latimea blatului era de 24 cm si diametrul castronului era de 13cm deci nu intrau cei 2 sani pe latimea blatului... in consecinta am intors blatul si am zis ca fac bust si iau model torturile Ninei... mi-a placut ideea cu medalion... - scot blaturile din castroane... ups... marimi diferite... desi eu am masurat clar sa aiba aceeasi inaltime in castron si am cumparat special 2 castroane pt acest tort.. tocmai sa iasa la fel... si in plus.. si cam tesiti... am mai ajustat... ce era sa fac...

- invelire in martipan... framant eu mai ceva ca la cozonac intind foaia de culoarea pielii... se crapa prin unele locuri (ma gandesc ca am avut ceva pe foc la fiert si o fi fost abur in bucatarie... ) si in plus... deja nu mai aveam rabdare... am inceput sa tai surplusul de "piele"... si cand ma uit... am taiat prea mult... se vedea pe alocuri cam cat o unghie untul de pe blat...Fisurile au fost la unul din sani.. l-am acoperit cu un sfarc.. - aaa... sfarcurile... pun eu pe martipan de culoarea pieli niste "ocre brun" in ideea sa il inchida si sa iasa un maro deschis... si ce iese... rooozzzz... am pus un varf de negru si framanta in continuare... a iesit un degrade de roz cu negru... mai mare frumusetea... daca m-as chinui sa fac o garoafa degrade... nu mi-ar iesi frumusetea aia care o avea in fata mea... Deci... dai in continuare framantat mai ceva ca la cozonaci.... si in final mi-a iesit o culoare uniforma... pe care nu o puteam defini... dar asa am lasat-o.. putea sarbatoritul sa ma intrebe daca erau cumva sfarcuri de extraterestra .. ca nu ma mai interesa...

- sutienul... alta chinuiala... am vrut eu sa fac cu dantelute albe pe margini dar la cat m-am chinuit si aici sa iasa ceva cat de cat uniform la o privire din fuga (ca oricum nu e uniform) si cand am pus cupa am vazut ca o sa fie mai mare chin sa potrivesc dantela. asta dupa ce m-as fi chinuit sa o fac... am renuntat..

- bretelele... in nerabdarea si graba mea... trebuiau mai desfacute.. dar le-am pus mult prea spre interior... deci nu am mai putut sa fac si medalion... ca nu mai mergea sa il pun... - sutienul arata intr-un hal fara de hal de carpit... asa ca am numarat in gand sa ma calmez si ca sa mai salvez ceva din acest tort: am pus niste bilute argintii.. si o floare sa nu se vada crapaturile dintre sani...

Offfff... Mai fetelor.. de ce nu mi-ati zis ca e asa de greu sa faci sani si sa ii imbraci in sutien?????????

Ma scuzati ca m-am intins asa de mult la vorba... dar trebuia sa imi vars oful....

Ingredientele pentru blatul dreptunghiular: ingredientele pt crema: blatul scos de la cuptor:
taiat si pus la asamblat cu siropul de zahar ars pe fundal:


blatul de 4 oua pentru sani:
realizarea sanilor:










o felie:

38 de comentarii:

  1. Ti-a iesit chiar foarte frumos.Nu vad unde e problema.

    RăspundețiȘtergere
  2. Felis..me-mi place cum ti-a iesit. Hai ca nu suntem toate niste artiste in coca, pasta de zahar si martipane. Important e ca ne dam silinta si ca nu suntem femei "de canapea". Bravo...si mergi mai departe. Si eu vreau sa fac tort bust pt ziua sotului meu, pe la sfarsitul lunii mai. voi face ca al Lissei, ma rig adica o tentativa...ca nu o sa iasa asa bine realizat, dar intetia, gestul si gustul e ceea ce conteaza.
    Apropo...cum faci martipanul?

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos ti-a iesit....primul meu bust a aratat aiurea pe langa asta...

    RăspundețiȘtergere
  4. ei... dupa multa chinuiala eu zic ca ti-a iesit foarte frumos tortul ... asa m-am enervat si eu la un tort de-al meu,masinuta, dar a iesit cumva... eu zic ca este super frumos pentru primul tort san...felicitari! nota 10*...

    RăspundețiȘtergere
  5. Mie mi se pare reusit si ca de obicei nu pot sa nu spun ca se vede munca depusa.
    Sanii ,in ultima poza,chiar par reali :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Si eu sunt de parere ca este foarte frumos ! Nota 10 ! Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  7. M-am distrat de postarea ta...ce simpatica ai fost:)
    dar pana la urma a iesit bine eu asa zic. Poate ca in poza nu se vad toate defectele ca in realitate (cum le-ai vazut tu) dar cu siguranta a fost un tort de nota 10 pentru sarbatorit.
    Treci peste..treci la urmatorul:)
    Bafta

    RăspundețiȘtergere
  8. Multumesc frumos... voi sunteti niste dragute ca intotdeauna!!!... Bineinteles ca nu am pus pozele unde se vedea fisurat martipanul.. ca a mai ramas un locusor mic... si nici marginile unde am decupat prea mult "pielea" si am folosit un unghi de pozat in care sa nu se vada carpiturile de la sutien... marginea de jos... E foarte departe de ceea ce am vrut... Presupun totusi ca e vorba de experienta pana la urma...
    Alice... martipanul e cumparat.. dar era alb.. asa ca l-am framantat sa se inmoaie si apoi sa intre culoarea in el!

    RăspundețiȘtergere
  9. Bianca... am postat in acealsi timp... Multumesc frumos... sarbatoritul si invitatii nu au comentat nimic... au zis ca a fost bun... dar ce era sa zica si ei??
    Totusi imi place abordarea ta "treci la urmatorul"... Ieri nici nu mai voiam sa aud de asa ceva... si va trebui sa treaca ceva timp sa ma gandesc DACA ... mai incerc...

    RăspundețiȘtergere
  10. Aveti cumva idee ce se intampla cu blogul??????????????????????...
    Eu am scris cu aliniat, cu liniuta... de la capatul randului.. si vad ca tot textul e de-a valma... Am patit-o si aseara la lista de torturi: am vrut sa adaug Printesa Delia ca am vazut ca nu era in lista.. si chiar daca le-am pus unele sub altele... tot le aranjeaza una dupa alta.. Le-am pus si cu spatiu de 1 rand intre ele si tot asa e...

    RăspundețiȘtergere
  11. Nu te da batuta, ca toate au inceput de undeva, pe mine nu ma includ ca nu am nervi de otel, dar daca iti place, vei persevera in timp :) si arata tare bine finalul! eu as vrea sa pot sa fac asa ceva :)

    RăspundețiȘtergere
  12. EC, Giovana... multumesc de vizita si incurajari!!...
    Cu aranjarea in pagina a textului vad ca am rezolvat-o ... am rearanjat si am dat sa alinieze textul la stanga...

    RăspundețiȘtergere
  13. Hmm tortul... delicios, va spune eu are mari probleme in a isi recunoaste munca si talentul
    sa vedem parerea oficiala a degustatorilor... gustul:minunat, nu ii mai trebuia nimic, siropul de zahar degeaba zice ea ca nu era dulce era la fix cat trebuie, potrivit la delicoasa crema, deja mai dulce ar fi contrastat rau, dar asa era la fix, zemos, ti se topea in gura si nu ramanea in urma impresia aia de prajitura dulccee, hmm da gusturile nu se discuta, dar praji trebuie sa fie nici prea dulci si nici innecacioase. trebuie sa recunosc, singura amandina pe care am apreciato vreodata si pe care am putut sa o mananc a fost cea de la felis:D, in rest pt mine care nu sunt fan cioco( ups da exista si dastia) dar si aceea era un pic cam dulce si ciocolatoasa pt mine. In schimb combinatia asta era la fix.
    Sarbatoritul a defilat azi pe la toti cunoscutii cu pozele tortului:)), iar Silviu a hotarat, asa vreau sa fie si tortul meu, exact asa, ei hai bine poate totusi in alta forma, dar e minunat asa sa fie si cu crema daia, si cu invelis dala deasupra era foarte bun.

    RăspundețiȘtergere
  14. Eiii, nu te descuraja asa usor ! Da-i inainte ! Din greseli se invata. Cand o sa ai ocazia sa mai faci un bust, o sa ti se para joaca. Ce te-ai agitat atat ca erau unul mai mare si unul mai mic ? In natura nu e asa ? Deci erau perfecti. Crpaturile zici si tu ca erau de la o operatie recenta de lifting.
    Intr-un cuvant, tortul a iesit bine si bun.

    RăspundețiȘtergere
  15. Alexa...wow... multumesc frumos... pe bune... am crezut ca din politete ati zis ca este bun... Cat despre Silviu... la iarna, pentru cei 7 anisori... negociem forma tortului.. Va pup!!..

    RăspundețiȘtergere
  16. Vioria.... multumesc foarte mult pentru incurajari!!... La ce frumuseti de tort faci... sper sa ajung si eu macar pe jumatate asa de frumosi sa ii fac !!..

    RăspundețiȘtergere
  17. Felis ce ai facut, nu ma joc asa, nu stiu ce as face cu asa tort, de unde as musca prima data. Imi place la nebunie.SSSSSSSSSSSUUUUUUUUUUUPPPPPPPPPEEEEEEERRR...

    RăspundețiȘtergere
  18. Multumesc frumos Miodrag!!... Uite cum ma incurajati voi sa mai fac o incercare.. dar in nici un caz prea curand...
    Multumesc inca odata de aprecieri si vizita!

    RăspundețiȘtergere
  19. A iesit foarte frumos, cu toate "hopurile" ce le-ai avut de trecut.
    Eu una n-am curaj sa ma apuc e martipan. :)))

    RăspundețiȘtergere
  20. Barbatii astia :)) Cine a zis ca-i usor de facut un astfel de tort? Nici unul nu e usor. Oamenilor le-a placut, in interior arata delicios. Misiune indeplinita!

    RăspundețiȘtergere
  21. WOW, sunt sigura ca toti barbatii au apreciat munca ta, si nu a contat pt ei ca dimensiunea la sani era mai mica decat sutienul sau invers, ca breteaua e nu stiu cum, ca foaia de culoarea pileii nu se intindea, sunt sigura, foarte sigura c aacest tort a fost apreciat. As vrea si eu unul pentru sotul meu, dar cede-ma, mai bine arat cele reale decat sa muncesc atata!Felicitari, arata super!

    RăspundețiȘtergere
  22. Dupa toate incurajarile si aprecierile primite...eu ce pot sa mai zic ?
    Si eu iti spun, ca ti-a iesit bine si cu siguranta al 2-lea o sa -l faci si mai repede si mai bine.Mie personal, mi se pare cel mai usor model de tort, din tot ce am facut eu . Pupici si daca vrei sa ma intrebi ceva...cu mare placere iti raspund!

    RăspundețiȘtergere
  23. foarte frumos,multa munca si ce-i in interior e foarte apetisant,arata bine ,astia par siliconati

    RăspundețiȘtergere
  24. pot pune o intrebare?
    dupa ce il umpli cu crema, am vazut ca il pui in folie alimentara,....la ce foloseste? si cit timp il tii asa?

    RăspundețiȘtergere
  25. Felis mie nu mi se pare chiar,,un dezastru,, cum ii spui tu, eu zic ca e chiar ok!si din cate vad nu a ramas nemancat sau neapreciat si apoi vorba lui bianca...,,treci la urmatorul.Ma bucur ca esti o fire sensibila dar si dar in acelas timp si f ambitioasa si iti doresti,,perfectiunea,,.Cu siguranta vei reusi nu dezarma continua .

    RăspundețiȘtergere
  26. dar arata foarte bine,eu nu am facut inca asa un tort,dar dupa cum spui tu m-ai cam speriat,si ce gust bun cred ca avea,mie imi place ,sarbatoritul cred ca a fost incantat,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  27. Foarte reusit tortul.Felicitari!!!Iar despre munca nu mai vorbesc,stiu ce spun ca tocmai zilele trecute am "imbracat" si eu primul meu tort in pasta de zahar!!!Curaj si sa-l vedem pe urmatorul!

    RăspundețiȘtergere
  28. Ce tot vorbesti acolo........eu nu as reusi nici intr-o mie de ani......de aceia nici nu ma apuc sa fac!!!Superb,superb....ai facut un tort de nota 10!!!

    RăspundețiȘtergere
  29. arata foarte bine tortul,incet,incet devii experta dupa cum vad eu,in curand ai sa ne uimesti cu torturile tale,continua tot asa!pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  30. nu se vede ca sunt chinuiti , chiar deloc ! felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  31. Felis, draga de tine, credeam ca doar eu scriu ce ma trudesc cu cate ceva. Se pare ca nu suntem multe ca aveam rabdarea sa scriem ce trairi avem cand vrem cu adevarat sa facem ceva si ce mai patim. Si eu am o istorie asemanatoare cu acelasi model de tort. Cam tot asa am patit si eu. Si asta pentru ca nu suntem de meserie ca altele. Eu apreciez foarte mult fetele care nu sunt de meserie si au curaj sa arate ce fac prin bucatarie. Citind postarea ta simteam cum imi creste tensiunea, inteleg perfect prin ce ai trecut. Daca vei mai face inca un tort asemanator o sa fie mai usor. Ai sa vezi.

    RăspundețiȘtergere
  32. daca nu ne spuneai prin ce peripetii ai trecut eu nici macar nu observam,da tu esti o dulce ,o modesta esti de o sinceritate iesita din comun,nu pot decat sa-ti dau 10 + e supeeeer fainut n-as avea curajul sa-l incerc,imi place tare mult,iar sectiunea nu am cuvinte,asa ca nu te mai plange,pupicei

    RăspundețiȘtergere
  33. Felis, un tort foarte reusit, daca si blogaritele f. talentate Bianca si Viorica pe care le stiu eu, spun ca e f.bine, atunci sa sti ca asa e! Felicitari, sa traiasca sarbatoritul si sa vedem urmatorul!

    RăspundețiȘtergere
  34. Multumesc foarte mult pentru aprecieri si vizita!.. Ma scuzati ca nu am raspuns, dar am fost foarte ocupata, iar seara imi ocupa baiatul meu calculatorul sa se uite la filmulete cu Mickey Mouse!

    RăspundețiȘtergere
  35. Alice... scuze ca raspund tarziu... Prima data am folosit metoda cu folia alimentara la prajitura amandina... De fapt reteta am preluat-o cu acest sfat: sa fie pus blatul insiropat cu crema in folie alimentara si lasat cateva ore sau peste noapte... Eu zic ca se vede si cu ochiul liber cum arata blatul dupa ce a stat cateva ore in frigider in folie... sa se "aranjeze" cat mai bine crema, siropul... Arata mai bine, mai neted si e f usor de scos din forma in care a stat...

    RăspundețiȘtergere
  36. Ma uit eu in stanga pe blogul tau si vad "postari populare": "uite un sutien frumos", imi zic... si cand deschid, constat ca sutienul vine cu o poveste, care parca tinde sa contrazica gandul meu. Citesc povestea cap-coada, si ce constat? Tortul tot frumos a iesit. Probabil nu a fost cea mai buna zi... ca in rest nu sunt probleme! Felicitari pt sani! :*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails