"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

sâmbătă, 25 decembrie 2010

Prajitura de Craciun

Aceasta prajitura este cadoul meu pentru toti vizitatorii acestui blog carora le doresc Craciun fericit!!...
Sarbatori fericite, sanatate, bucurii, multe cadouri si liniste sufleteasca va doresc!!
Sotul meu a avut ideea unei astfel de prajituri, de la ziua lui Mihai cand am facut tort cu foi dobos si crema de la amandina, eclere... I-au placut ambele foarte mult si mi-a zis ca ii aminteste crema de la eclere de un gust din copilarie, de un fel de Cremsnit facut de bunica lui cu 3 foi precum la tort si crema de la eclere.... Asa a aparut aceasta prajitura... Avand in vedere ca am facut-o acum si am gustat-o azi, de Craciun, i-am zis "prajitura de Craciun"... L-am chemat pe sot sa guste o bucatica in timp ce o taiam... M-am intors sa il intreb cum e... si am constatat ca in loc de o bucatica a "gustat" toata farfuria (erau vreo 8 bucati) in nici un minut ... A zis ca nu s-a putut opri... si ca e delicioasa... Mie personal nu-mi plac prajiturile cu crema de vanilie... deci ma bazez pe gustul lui...
Ingredinete:
Foi:
- 8 oua
- 8 linguri faina
- 200 gr zahar
Crema:
- 600 ml lapte
- 4 linguri jumate de amidon
- 5 linguri zahar
- zahar vanilat
- coaja rasa citrice
- 3 oua
- 225 gr unt
- 3 linguri zahar pudra
- esenta de vanilie
Preparare:
Foi:
Se freaca galbenusurile cu zaharul pana se fac o crema si se adauga faina cernuta si albusurile batute spuma.
Intr-o tava se pune hartie de copt si se toarna 1/3 din compozitia de foi, se niveleaza sa fie uniform. Se da cuptor la foc mic pana prinde putina culoare (aprox 7 min). La fel si restul de compozitie.
Crema:
Se dizolva amidonul in lapte rece cat sa nu aibe cocoloase. Se pune laptele, amidonul dizolvat, ouale, zaharul intr-o craticioara la foc mediu, amestecandu-se continuu, pana incepe sa fiarba. Din acel moment se da incet focul si se mai lasa aproximativ 2 min , timp in care amestecati continuu. Se ia de pe foc si se lasa sa se raceasca. Intre timp batem f bine untul cu zaharul pudra, apoi se incorporeaza treptat crema fiarta, iar la sfarsit se adauga coaja rasa si esenta.
Se pune pe o tava prima foaie, se intinde jumatate de crema, se acopera cu a 2-a foaie, se pune si restul de crema si se acopera cu ultima foaie. Se da la frigider pentru minim 2 ore. Se pudreaza cu zahar si se taie in forma dorita.

Craciun fericit!!















35 de comentarii:

  1. Craciun fericit,bucurii, sanatate, belsug si pace !

    RăspundețiȘtergere
  2. suna bine prajitura,am luat si eu o bucata,Craciun Fericit draga mea!

    RăspundețiȘtergere
  3. Craciun imbelsugat si fericit alaturi de familie si prieteni!
    An Nou Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc pentru vizita si urari!
    Iti doresc si eu, un Craciun Fericit , un An Nou plin de sanatate ,bucurii si impliniri tie si familiei!
    “La Multi Ani!”

    RăspundețiȘtergere
  5. Craciun fericit, cu sanatate si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  6. Craciun fericit! (multumesc pt.vizita si mesaj; notez si eu prajiturica asta si poate o fac de Revelion)

    RăspundețiȘtergere
  7. Sarbatori fericite si pupici lui Mihai.
    Arata foarte bine prajitura.

    RăspundețiȘtergere
  8. as lua cu placere o bucatica!:D arata minunat! Craciu Fericit!

    RăspundețiȘtergere
  9. Am servit si Craciun fericit in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  10. Super prajitura...am inhatat si eu o bucata! Iti urez un Craciun minunat si un 2011 plin de realizari si serenitate!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  11. Fie ca Nasterea Domnului sa va lumineze sufletele si casa, sa aveti parte de sanatare, belsug si fericire!

    RăspundețiȘtergere
  12. Craciun fericit!
    Multa sanatate si tot ce iti doresti!

    RăspundețiȘtergere
  13. Va multumesc de vizita si de urari. Sa aveti si voi parte de tot ce e mai bun!..
    Craciun fericit!...

    RăspundețiȘtergere
  14. o parajiturica minunata,felis,ca voi toti!:)va pupam cu mare drag si va uram sa aveti niste sarbatori absolut minunate si noul an sa va aduca multe,multe bucurii si impliniri de vise!

    RăspundețiȘtergere
  15. si bunica im faceaaaa, acum exista o copie palida la cofetariile bune... Sarbatori Fericite!

    RăspundețiȘtergere
  16. Alison, Cana cu cirese... multumesc...
    Sarbatori fericite in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  17. sarbatori fericite si un an nou plin de dorinte implinite!

    RăspundețiȘtergere
  18. Foarte faina prajitura.Am sa incerc reteta.
    Sarbatori fericite in continuare si multi pupici lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  19. Craciun fericit si tie un an nou plin de realizari frunose

    RăspundețiȘtergere
  20. Sarbatori fericite in continuare,alaturi de cei dragi!!..La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  21. faina ,faina prajitura,sarbatori pline de sanatate si impliniri si sa fim toti bogati in bunatate

    RăspundețiȘtergere
  22. Fantastico!! Exquisito!!

    Feliz Navidad!!

    Da & Mer

    RăspundețiȘtergere
  23. Multumesc mult de aprecieri si urari!

    RăspundețiȘtergere
  24. ma pregatesc sa "execut" prajiturica si revin cu o intrebare : foile se fac pe fundul tavii sau in tava?
    multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  25. LF... reteta de la care am preluat ideea, e ca se fac pe fundul tavii... dar eu totdeauna le-am facut numai in tava pe hartie de copt. Ma ajuta sa nivelez mai bine si uniform foaia, fara sa am vreo teama ca dau pe "dinafara"

    RăspundețiȘtergere
  26. PS: vezi si tort dobos... foile de la el sunt. Acolo am si poza cu compozitia de foaie turnata in tava, inainte sa o bag la cuptor

    RăspundețiȘtergere
  27. multumesc pentru raspuns. chiar iti admiram foile de dimensiuni aproape identice. pe fundul tavii ies mai mari, mai mici...e tare buna ideea cu coptul in tava!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  28. LF... multumesc de vizita!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  29. Petrecere frumoasa la trecerea dintre ani. Sa ai un an mai bun, plin de bucurii si impliniri! La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  30. arata foarte bine prajitura si cred ca e si gustoasa dar ce marime are tava in care ai copt foile mersi

    RăspundețiȘtergere
  31. am facut-o. foile nu sunt de treaba cred ca ai gresit reteta.nu se coc, sunt lipicioase si le-am aruncat pe toate. am stricat o gramada de oua degeaba,e o greseala undeva

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Reteta aceasta a fost incercata de mai multe persoane si le-a iesit.... Sunt persoane care nu au postat aici, dar mi-au scris pe mess ca s-au indragostit de aceasta prajitura si o repeta in fiecare an.. Eu deasemenea am facut reteta acestor foi si la Totul dobos (in lista de torturi) si la Tort Mihai si de fiecare data mi-au iesit!.. Nu stiu ce ai gresit tu... Poate nu ai batut albusurile spuma destul de bine, poate nu era incins cuptorul!!...

      Ștergere

Related Posts with Thumbnails