"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 14 noiembrie 2011

Tort pentru turta -Mara

Am facut acest tort pentru rupt turta la o fetita f dragalasa... careia i-am facut si tortul de botez...
Interiorul l-am facut integral de la prajitura usoara cu cirese (dar compotul a fost de visine, in loc de cirese). Dupa ce am facut aceasta prajitura, crema am mai folosit-o la tortul bust, dar blatul a fost de la amandina.
Trebuie sa ii multumesc Laurei Sava inca odata pentru reteta: a fost un real succes de fiecare data!... Este un tort care se poate manca f bine dupa o masa copioasa, cand crezi ca nu ar mai intra nimic!...
Singura schimbare de la reteta de prajitura a fost ca am facut blat din 10 oua (cu ingredinetele adaptate pt 10 oua) si l-am copt in 2 blaturi (am impartit compozitia in doua)...
Scriu din nou reteta adaptata la 10 oua, pentru tort...
Ingrediente:
Pentru blat:
- 10 oua
- 150 g. zahar
- 100 g. faina
- 25 g. amidon
- 37 g. cacao
Pentru crema:
- 1 pliculet gelatina granule (10 g.)
- 400 g. iaurt
- 150 g. zahar
- 1 borcan compot de cirese/visine (580 ml.)
- 300 ml. frisca lichida
Pentru sirop de zahar ars:
- 6 linguri zahar pentru caramelizat
- 2-3 cani apa
- 4-5 linguri zahar de pus in momentul cand s-a dizolvat zaharul caramelizat
- esenta rom
Glazura:
- 2 ciocolati cu lapte
- 75 ml frisca lichida
Ornare:
- 500 ml frisca lichida
- ornamente de lapte praf

Preparare:
Incingeti cuptorul la 200 grade C.
Separati ouale; amestecati galbenusurile cu zaharul. Bateti spuma albusurile cu un praf de sare, apoi adaugati-le galbenusurilor. Adaugati faina, amidon, cacao, toate in prealabil cernute. Amestecati totul cu o spatula (nu cu mixerul)
Am turnat jumatate de compozitie intr-o tava tapetata cu hartie de copt si am lasat 10-12 minute la foc mic.
Desfaceti borcanul cu cirese/visine (daca au samburi, nu uitati sa-i scoateti )
Asezati o parte de blat intr-o forma tapetata cu folie transparenta (pentru ca folia sa adere bine, stropiti forma cu apa). Insiropati blatul cu siropde zahar ars.
Lasati la inmuiat/umflat gelatina in apa conform instructiunilor de pe ambalaj apoi o dizolvat la baie de aburi. Scurgeti borcanul cu compot si incalziti sucul. Amestecati gelatina in sucul incalzit (dar atentie sa nu mai fie pe foc). Lasati sa se raceasca. Adaugati ciresele/visinele. Amestecati iaurtul cu zaharul; turnati deasupra compozitia cu cirese si amestecati usor. Bateti frisca si incorporati-o amestecului rezultat. Lasati la frigider pentru cca. 30 de minute.
Intindeti apoi crema pe blatul insiropat; puneti deasupra al 2-lea blat, si insiropati. Lasati la frigider peste noapte; crema este destul de lichida, dar dupa o noapte la frigider devine incredibil de pufoasa.

albusul batut spuma si galbenusul frecat fff bine cu zahar.
incorporam albusul in galbenus:

inca de la reteta de prajitura mi-a placut enorm pufosenia asta de compozitie de blat...
exact ca o spuma de capucino:
primul blat:
al doi-lea blat:
facem crema:
scos de la frigider supa o noapte de odihna...
incepem aranjarea: mai intai glazura
apoi frisca:
si decorarea: 3 trandafiri de lapte praf
o rochita si un stetoscop, dar si un fluture sa nu ramana coltul gol:

am scris numele si m-am oprit aici.. As mai fi vrut sa fac ceva.. dar ar fi iesit prea incarcat

16 comentarii:

  1. Foarte, foarte frumos si cu siguranta tare bun.
    Pupic lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  2. Faci niste torturi absolut minunate, draga mea, felicitari!!! :)
    Ma bucur tare mult ori de cate ori ma alegi ca muza :P
    Te pup!!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. superb tortuletul,si mie imi place mult aceastaa crema,ai dreptate ca e foarte usoara

    RăspundețiȘtergere
  4. Superb!!!! Fetita mea sta langa mine si e incantata, vrea si ea un tort ca acesta!!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ce tareeee! rochita si stetoscop,interesanta ideea,pupicei

    RăspundețiȘtergere
  6. Arata minunat !! Nici nu indraznesc sa ma gandesc cat e de bun... Pupicei, scumpica! xoxoxo

    RăspundețiȘtergere
  7. Inca o data felicitari pentru minunatele torturi ce le faci...
    Arata minunat, te felicit !
    Te tzuc cu drag.

    RăspundețiȘtergere
  8. Va multumesc foarte mult pentru aprecieri!... Ma bucur ca va place!..
    Multumesc pentru vizita si aprecieri!...

    RăspundețiȘtergere
  9. Este foarte frumos! Imi place "oglinda" de ciocolata!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails