"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 6 iunie 2010

Ciuperci gratinate

Imi plac foarte mult mancarurile cu ciuperci si de data aceasta am incercat o reteta din "Click Pofta buna".
Ingrediente:
- 5 cartofi
- 250 gr ciuperci (eu am pus vreo 350)
- 2 catei de usturoi (eu am pus vreo 4)
- 2 linguri ulei
- 1 lingura unt
- 4 linguri smantana
- 100 ml lapte (mergea si mai putin)
- 100 gr cascaval (e mult- cat sa presarati deasupra)
- 1 foaie dafin
- patrunjel verde
- sare (eu am pus delikat)
- piper
Preparare:
Cureti cartofii, ii fierbi intregi in apa cu sare, apoi ii scurgi si ii tai felii de 5 mm grosime.
Separat, cureti ciupercile, le tai felii si le prajesti in ulei bine incins, adaugi putina sare, piper si foaia de dafin, amestecand continuu (eu am amestecat... da nu chiar continuu... ca ma plictisesc), pana scade bine zeama si ciupercile incep sa se rumeneasca ushor.
Intr-o forma termorezistenta unsa cu unt, asezi cartofii si ciupercile in straturi succesive.
Separat, amesteci smantana, laptele, usturoiul zdrobit, patrunjelul tocat marunt, sare si piper, apoi torni sosul peste straturile de cartofi si ciuperci. Razi desupra cashcaval si lasi forma la cuptor pt 25-30 min pana se rumeneste frumos deasupra (eu am lasat0o doar 20... am vrut sa nu fie asa rumenita).
Merita sa o faceti... mie mi-a placut foarte mult!










6 comentarii:

  1. si mie imi plac ciupercile gratinate ,fara cartofi.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu mai mancasem ciuperci gratinate cu cartofi, dar mi-au placut. Chiar mi se par mai satioase. Multumesc de vizita, Pansy.

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai ce bine arata mancarea asta!!! Trebuie sa fac si eu ca tare mult imi plac ciupercile.

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Bianca. E si foarte gustoasa. Multumesc si de vizita.

    RăspundețiȘtergere
  5. imi place reteta si o sa o incerc neaparat

    RăspundețiȘtergere
  6. Super!O incerc imediat.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails