"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 30 mai 2010

Tort de primavara

Ingrediente:
- 300 gr biscuiti
- 150 gr unt
- 1 lingurita ghimbir ras
- 2-3 linguri lapte
- 300 gr alune de padure sfaramate
- 600 gr frisca
- 150 gr zahar praf
- 20 gr gelatina
- 1 lamaie
- 400 gr crema de branza
- 1 kg capsune
- 200 gr gem de capsune
Preparare:
Sfaramati biscuitii pusi intr-o punga cu ajutorul unui sucitor (eu i-am macinat la blender). Amestecati pesmetul obtinut cu untul si laptele, din care intindeti o foaie pe fundul unei forme de tort cu pereti detasabili. Coaceti blatul acesta 10-15 min la foc potrivit. Lasati-l la racit, apoi ungeti-l cu un strat de gem in strat uniform.
Puneti deasupra capsune, una langa alta, cu varful in sus.
Inmuiati gelatina in 3 linguri de apa rece (eu am inmuiat in vreo 6), apoi incalziti-o putin pentru a se dizolva.
Amestecati crema de branza cu frisca, gelatina dizolvata, zeama de la lamaie si piureul obtinut din 6 capsune. Turnati amestecul obtinut peste capsunele de pe blat si puneti forma de tort la frigider.
Cand s-a intarit suficient, scoateti peretii laterali ai formei si puneti tortul pe un platou.
Balotati marginile tortului cu nucile sfaramate si ornati deasupra cu jumatato de fructe.
Sursa retetei: revista "Bucataria pt toti".
De mentionat: din ingredinete, ghimbirul si zaharul praf nu le-am regasit in reteta la pasii de preparare- deci nu am stiut unde sa le pun... Am pus putin zahar praf cu aroma de vanilie in frisca. Dar chiar 150 grame!!!??... nu am stiut ce sa fac cu ele... Ghimbir nu am mai folosit, deci nu aveam idee unde ar merge...
Alunele... cele 300 gr zdrobite... mie mi-au fost deajuns mai putin de 100 grame sa imbrac marginile tortului.
Blatul nu l-am mai mutat de pe fundul detasabil al formei. Blatul e sfaramicios, deci nu as fi avut sanse...
Am folosit forma cu diametru de 26 cm (desi aveam si mai mare), dar la cantitatile amintite e bine sa folositi forma cu diametrul mai mare, de 28 cm de ex, altfel iese ca la mine... prea multa compozitie peste capsuni... Peste varful capsunilor nu ar trebui sa fie mai mult de jumatate de centimetru de compozitie.
Si ultima mentiune: este delicios!










10 comentarii:

  1. Waaaaw, Felis, m-ai lasat cu gura cascata! E absolut senzational tortul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru tortulet,arata foarte bine.

    RăspundețiȘtergere
  3. Felis, ai facut un tort superb.Imi inchpui ca si gustul a fost demential.Felicitari.Minunat.
    O saptamana usoara sa ai.

    RăspundețiȘtergere
  4. Va pup pe toate si va multumesc. Sunteti dragute. O saptamana frumoasa si voua!...

    RăspundețiȘtergere
  5. foarte frumos arata sectiunea ! ghimbirul cred ca trebuia sa-l pui in blat,iar zaharul in frisca (tu ai folosit frisca deja inculcita de aceea nu a fost nevoie de zahar,care 150 g e bine ,nu e mult, daca folosesti smantana de frisca neindulcita)
    felis,dezactiveaza-ti cuvantul de control ,care tot nu foloseste la nimica in afara de creat nervi .

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Pansy! PS: nici nu stiam ca am cuvant de control... :) am sa-l dezactivez... Multumesc si pentru vizita!

    RăspundețiȘtergere
  7. foarte frumos tortul, arata delicios.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos tortul, imi place cum apar capsunile in sectiune. Cit despre retetele din Bucataria pentru toti, am remarcat si eu destule scapari, fie cantitatile ingredientelor nu corespund cu numarul de portii promis, fie difera chiar poza finala.

    RăspundețiȘtergere
  9. Diana, Nati... multumesc frumos. Multumesc si de vizita.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails