"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

joi, 16 iunie 2011

Varza calita

Am facut acum o saptamana varza calita. Cum voiam sa manance si piticul meu si sa pot gusta si eu (care am probleme cu colecistul), nu am facut cu afumatura sau costita.. cum o fac in general... Am folosit in loc de carne grasa sau afumat, niste pulpe de pui dezosate... A iesit ff gustoasa, doar pozele lasa de dorit... (ma dispera aparatul... fac 30 poze sa iasa 2 "bine")...
Ingrediente:
- 3 pulpe de pui dezosate (sau carne de porc, sau costita afumata-ce doriti)
- 2,5 kg varza
- o ceapa mare
- 2-3 morcovi
- o cutie de rosii taiate
- marar
- boia de ardei iute
- sare/delikat
- piper
Preparare:
Varza se taie marunt, carnea se spala si se taie in bucati (dupa preferinte).
Ceapa taiata marunt se pune la calit, se coloreaza cu boia iute (se lasa cca 30 sec sa se coloreze uniform), se pun bucatile de carne la calit cate 2-3 min pe fiecare parte, apoi buatile de carne calite eu le scot intr-un castron.
Peste ceapa calita din care am scos carnea, incep sa pun varza taiata marunt, dar treptat. Pun prima data varza atat cat sa umple 3 sferturi din vas si las la calit. Amestec cu o lingura de lemn din cand in cand sa se inmoaie bine varza. Cand s-a inmuiat uniform, conpletez cu varza astfel incat sa fie tot 3 sferturi din vas (daca e plina, cand amestecam, riscal sa dea pe dinafara)... Las in continuare la calit, amestecand din cand in cand sa se inmoaie uniform.. Cand s-a inmuiat toata varza, completez din nou, la fel ca mai sus... si tot asa pana se termina toata varza...
Dupa ce am reusit sa pun toata varza si e inmuiata toata, pun la loc si carnea... Adaug si morcovul taiat bucati mici sau ras prin razatoarea mare (eu acum l-am ras, dar in general il tai).
Las pe foc inca 15 min (sa isi lase bine apa si sa inceapa sa fiarba), apoi dau totul in cuptorul bine incins unde mai las cca 30 min. Dupa cca 30 min de stat la cuptor, scot si pun rosiile (sau cutia cu rosii), sare/delikat, piper si mai las la cuptor inca 10-15 min...
Scot de la cuptor si presar marar tocat marunt... Gata... Delicios... Mihai a mancat tot, chiar daca a fost portia destul de mare... si i-a placut!




scuze calitatea pozelor...

5 comentarii:

  1. De cand nu am mai macat varza calita, dar daca as face as manca numai eu si numai pentru mine nu fac.Nici nu iesa buna cad faci asa o cantiate mica... :(

    RăspundețiȘtergere
  2. Si stiu cum este cand nu ai aparat bun, nici al meu nu este grozav.

    RăspundețiȘtergere
  3. foarte buna varza !ti-as sugera,daca nu te superi,sa bagi direct la cuptor,dupa ce s-a lasat varza si ai adaugat morcovul si carnea.in felul asta scurtezi un timp de procesare termica .varza proaspata se facerepede.procesand-o prea mult isi pierde orice urma de vitamine,raman doar fibrele.si dragul de mihaita,are nevoie de hrana activa.pentru gust,la sfarsit,dupa ce ai inchis focul poti sa adaugi ulei.asta-i va pastra calitatile anticolesterolice.te pup cu drag,sper ca nu te-ai suparat si pupa-l dulce din partea mea si pe mihaita.

    RăspundețiȘtergere
  4. BA... multumesc de aprecieri!... Sper sa imi schimb aparatul!
    Pansy... multumesc mult de sfaturi... cu siguranta asa am sa fac pe viitor!... Cum as putea sa ma supar? Te pup

    RăspundețiȘtergere
  5. ciao,scuze ca imi permit ,dar puteai sa pui toata varza intro cratita mai mare si o coceai toata impreuna...??!!!!decat sa o coci in 3-4 "reprize"asa varza era coapta toat la fel nu una xcoapta mai mult si celelate mai putin!!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails