"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 8 august 2011

Tort Padurea Neagra

De mult timp vreau sa fac aceast tort... De ziua sotului, pe 27 iulie, mi-am zis ca i-a venit timpul... dar nu aveam reteta pe care o voiam... Voiam ceva deosebit... voiam adevarata reteta.... Nu voiam sa fie doar un blat de pandispan negru cu frisca si visine... Am trecut la cautat ... si am tot cautat si am dat peste aceasta reteta.. pe Gospodini (Teo)
Nu stiu daca este reteta originala, dar e deosebita, aromata si pot sa zic ca este exact ce voiam ca si gust.. Fata de reteta de unde m-am inspirat, am mai facut mici schimbari... in functie de ingredientele pe care le aveam in casa...

Ingrediente pentru blat:

  • - 250g margarina
  • - 100g unt
  • - 100g cacao
  • - 150 ml apa fierbinte
  • - 250 ml lapte
  • - 400g zahar
  • - 4 oua mari
  • - 350g faina
  • - 1 pliculet praf de copt
  • - ½ lingurita sare
  • - 1 lingurita esenta de vanilie

Mai intai si mai intai, incingem cuptorul f bine. Foile de blat se coc separat . E important sa coacem separate cele 3 blaturi pentru tort, pentru ca asa vor iesi mai compacte decat daca am face un singur blat pe care l-am taia in 3 felii (eu am urmat acest sfat si nu am regretata- e unul din secrete). Margarina si untul trebuie sa fie la temperatura camerei inainte de a incepe sa le spumam impreuna cu zaharul. Le amestecam cu mixerul la viteza mare timp de 5 minute, pana zaharul este aproape topit si avem o spuma pufoasa. Adaugam si vanilia.

Punem apoi ouale, rand pe rand, amestecand dupa fiecare.

Separat, intr-un bol, amestecam cacaua si apa fierbinte pana se dizolva cat de cat, apoi adaugam si laptele. In crema de unt, punem alternativ crema de cacao si amestecul de faina, praf de copt si sare, pana obtinem o compozitie omogena. Coacem pe rand cele 3 foi de blat fiecare cate 30-35 de minute, sau pana trec testul scobitorii. Lasam foile de tort sa se raceasca complet inainte de a le umple.

Ingrediente pentru sirop:

  • - o cana de zahar
  • - 3-4 linguri lichior Marsachino sau lichior de cirese (Kirsch) -eu am pus visinata
  • - 2 linguri de apa- am pus 3 sferturi de cana

Am pus zaharul la caramelizat. Dupa ce s-a topit, am stins cu apa si am mai adaugat si visinata (modificarea mea). Daca nu vreti sa folosii lichior/visinata pentru sirop, folositi pur si simplu suc din compotul de cirese.

Ingrediente pentru umplutura:

  • - 500 ml frisca lichida
  • - 400 gr visine curatate de samburi
  • - 100 gr visinata
  • - 200g zahar
  • - 40g amidon alimentar
  • - 1 lingurita esenta de vanilie

Lasam visinele la scurs si masuram siropul lasat (la mine a fost 100 ml) si am completat pana la 200 ml cu visinata. Intr-o tigaie mare, siropul lasat de visine si visinata care in total trebuie sa fie 200 ml, vanilia, zaharul si amidonul, le amestecam bine pana se dizolva amidonul. Punem si visinele si asezam tigaia pe foc, la flacara mica. Lasam pe foc, amestecand des, pana se ingroasa si avem un fel de jeleu cu visine. Il lasam sa se raceasca complet inainte de a-l folosi. Intre timp, batem frisca tare

Asamblam tortul: pe un platou punem primul blat, il insiropam bine (nu va straduiti prea mult pt ca blatul nu absoarbe... este compact si ciocolatos- la mine au intrat cam 4 linguri de sirop la felia de blat), apoi punem ½ din frisca batuta si ½ din crema de visine. Asezam blatul 2, il insiropam, punem restul de frisca si restul de crema de cirese. Asezam al 3-lea blat si il insiropam si pe el.

Eu le-am asamblat in cratita in care am copt blaturile, tapetata cu folie alimentara, le-am lasat peste noapte si a doa zi am ornat.

Ingrediente pentru decor:

  • - 200 sau 250 ml frisca lichida
  • - visine intregi
  • - ciocolata cu pate rasa
Eu am folosit un vas cu diametrul de 21 cm... si in afara de cele 3 blaturi mi-a ramas compozitie si pt 12 briose... La un vas cu diametrul de 24 cm cu ingredientele de mai sus, va iese totul la fix...

Margarina+zahar + unt batute f bine si cu ouale incorporate... asa aratau:
compozitia gata de pus in forma pt a fi copt blatul:
blaturile gata:
"jeleul" de visine... asa arata in momentul cand am oprit focul...

















18 comentarii:

  1. La multi ani sotului!
    Un tort fin si elegant.
    Pup!

    RăspundețiȘtergere
  2. Super bine arata. la multi ani sotului tau., multa fericire si sanatate.

    RăspundețiȘtergere
  3. ce bun trebuie sa fie!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Cred ca a fost super bun , arata foarte bine! La multi ani sotului! O seara placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. un tort super bun,elegant
    la multi ani
    pupici,o zi buna

    RăspundețiȘtergere
  6. Un tort extraordinar dar pe care, din pacate, nu l-am incercat. Pozele si reteta ta sunt mai mult decit convingatoara. Felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani fericiti sotului tau.
    Tortul arata minunat.Pupic lui Mihaita.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte bine arata!La multi ani sotului!

    RăspundețiȘtergere
  9. Arata grozav! Multi ani cu sanatate sotului!
    (mi-ai adus aminte ca si eu ma tin sa postez tortul facut de ziua consortului - primul demn de laude, tortu, nu consortu - si tot n-apuc....).

    Zi frumoasa

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumos, felicitari! La multi ani sotului!

    RăspundețiȘtergere
  11. Foarte bun acest tort!
    Si al tau arata grozav!

    RăspundețiȘtergere
  12. Va multumesc mult pentru aprecieri!... Sa aveti o saptamana frumoasa, cu multe realizari!
    Multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  13. La muulti ani si sanatate sotului tau,tortul este minunat si de mult sa stii ca si eu doream o reteta mai speciala la acesta.Sa stii ca am sa incerc cu prima ocazie ca prea arata bine de mori de pofta!!!!

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani sotului! foarte bun tortul

    RăspundețiȘtergere
  15. De mult ma tot uit si eu la reteta asta de tort, am vazut ca este si prajitura, si pana acum toata lumea are numai cuvinte de lauda.
    Ti-a iesit frumos si cand ma uit la tortul tau mi-e o pofta cu adevarat cumplita.

    RăspundețiȘtergere
  16. ingredientele de mai sus pentru este doar pentru un singur blat ?» sau pentru toate 3 ?

    RăspundețiȘtergere
  17. sunt pentru toate 3 blaturile. Se face toata compozitia si se imparte in 3... Eu am pus "din ochi"

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails