"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 20 iunie 2010

Tort cu alune si fructe

De mult am pus ochii pe acest tort in revista "Click Pofta Buna" ... acum mi-am zis sa il incerc.. Pentru ca mi s-a parut cam "gol" am mai facut unele imbunatatiri la reteta...
Mai intai am sa scriu reteta originala si abia apoi am sa scriu imbunatatirile mele...
Ingrediente:
Pentru blat:
- 5 oua
- 5 linguri zahar
- 5 linguri faina
- 100 gr nuci macinate
- 1 esenta vanilie
Pentru crema:
- 1 l frisca lichida
- 5 galbenusuri
- 1 esenta portocale
- 3 pliculete gelatina
Pentru ornat:
- 300 gr alune de padure
Preparare:
1. Separi albusurile de galbenusuri si le bati tare. Adaugi zaharul si bati in continuare, pui galbenusurile unu cate unu, esenta de vanilie si nuca macinata. Pui faina cernuta si amesteci incet de jos in sus.
2. Torni compozitia intr-o forma detasabila de tort, unsa cu ulei si tapetata cu faina.
Dai forma la cuptor 30 min, dupa care lasi blatul sa se raceasca.
3. Pui gelatina la inmuiat pentru 10 min, dupa care o topesti pe foc. Alunele le prajeti pe foc si le cureti de coaja. Opresti cateva pentru ornat, iar restul le dai prin masina de tocat sau le faramitezi la robot.
4.Bati frisca bine si opresti un sfert din ea pt ornat. Adaugi galbenusurile peste frisca, esenta de portocale, gelatina topita si un pic racita si amesteci bine.
5. Lasi blatul in forma de tort, torni crema si dai la rece o ora. Scoti tortul din forma, il ungi cu frisca pe margine si il tapetezi cu nuci macinate. Cu ajutorul unui pos, faci floricele din frisca si pui alunele intrezi. Il dai la rece pt 2 ore.
De mentionat:
Eu am pus in plus o cutie de compot cocteil de fructe: cu zeama am insiropat blatul (o parte din ea) si fructele le-am pus in crema.
Esenta de portocale a fost ingrozitor de amara... ceea ce a stricat tot gustul la crema... Nu am gustat in viata mea ceva mai amar... nici cel mai infiorator medicament nu avea un asa gust...
Rezultatul: nu mi-a placut deloc: desi imi place cum arata, nu are nici un fel de gust (mai putin crema cam amaruie), blatul- vorba sotului: parca e paine cu graham uda...
Am pus totusi reteta.. cine stie.. poate va foloseste la ceva... vreo idee... Iau si eu partea buna a lucrurilor: bine ca nu l-am facut la vreo ocazie...

Ingredinete:

Am pus percum la reteta, cate un galbenus...
asa arata blatul cand l-am bagat la cuptor:
in reteta scrie 30 min la cuptor, eu l-am scos dupa 20, atrunci am deschis cuptorul sa vad cum arata.. si am constatat ca deja era bronzat bine... Am inchis imediat cuptorul.. bine ca nu am plecat sa ma intorc dupa 30 min....
cutia de compot cu care am insiropat blatul si ale carei fructe le-am pus in crema...
Am insiropat blatul, am pus o parte de crema, fructe, am acoperit iar cu crema...
asa arata dupa ce l-am scos de la frigider sa il ornez...

am vrut sa il las asa:
dar m-am gandit sa incerc inca vreo 2 floricele in plus...


14 comentarii:

  1. Multumesc frumos Geta... de vizita si apreciere...
    Chair ma gandeam... daca ar fi sa il mai fac, desi mi-am zis ca NU.. as insiropa blatul cu un sirop f dulce (sirop de zahar ars) si la crema as folosi reteta de la crema de diplomat... dar fara esenta de portocaleee!!...

    RăspundețiȘtergere
  2. Ai facut un tort super bun si foarte frumos!felicitari!pupicei!

    RăspundețiȘtergere
  3. Felis,arata foarte bine tortul...numai ca la mine daca e cu frisca nu ma prea incanta,:))...si daca zici ca nu va placut nici macar blatul,cred ca-l sar de tot,:))...desi suna bine cu alunele...pacat de munca...oricum,foarte frumos decorat!!!
    Te pup dulce,o saptamana faina iti doresc!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Mmmmm!Cat de bine arata! Mai bine ca in revista!
    Felicitari!
    Numai bine!

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte aspectuos,exact ca in revista,felicitari.
    Multumesc pentru premii.
    O saptamana frumoasa.Pupici.

    RăspundețiȘtergere
  6. Gabriela... multumesc... Te pup
    Mirela... si eu prefer torturile ciocolatoase... dar mai incerc si altceva... :) si tie o saptamana frumoasa... ce a mai ramas din ea..
    Truedelights Multumesc Numai bine si tie...
    Ariana... Macar aspectul... :)
    Pansy... multumesc... draguta ca de obicei... :)
    Va pup pe toate si multumesc de vizita!...

    RăspundețiȘtergere
  7. pentru tortul asta in special si pt.celealte realizari te rog sa-ti alegi un premiu de pe blogul meu si tu esti talentata dar te subestimezi,felicitari

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Doinitza!!!... Incerc sa fac lucrurile fara cusur... :))

      Ștergere

Related Posts with Thumbnails