"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 4 aprilie 2010

Tort mascarpone

Am vazut pe blog la Laura aceasta reteta de tort... Mi-a placut foarte mult cum suna reteta si mai ales cum arata (tortul ei!!... ) Am zis ca neaparat trebuie sa il fac si eu... si... ca de obicei, cum mie nu imi iese nimic asa cum ar trebui... va invit sa imi vedeti tentativa... L-am ornat in spiritul sarbatorilor... dar nici asta nu imi place cum a iesit... ce sa fac?... Sunt o perfectionista... nasii mei de botez maistri cofetari... asa ca de zilele mele am avut niste torturi ca-n povesti... iar ale mele torturi mi se par slabe tentative in comparatie cu ce am avut eu acum 25-30 ani...
Sa revenim insa la reteta! (sectiunea mai tarziu... inca nu l-am taiat)
Ingrediente:
Blat:
- 2 linguri cafea instant (nes)
- 6 oua
- 200 g. zahar
- 1 pachetel zahar vanilat
- 125 g. faina
- 1 lingurita praf de copt
Crema:
- 1 lingura cafea instant (nes)
- 3 linguri zahar pudra
- 4 linguri coniac sau rom
- 2 portocale
- 500 g. branza mascarpone sau branza ricotta
- 500 g. branza de vaca
- 200 g. zahar
Mai trebuie:
- 200 ml. frisca lichida Hulala
- 16 boabe de cafea
- 1 forma rotunda (diametrul 26 cm.)
- grasime (hartie cerata)
Preparare:
Blatul:
Ungeti forma cu grasime sau tapetati-o cu hartie. Incingeti cuptorul la 175 grade C. Dizolvati cafeaua instant in 2 linguri de apa fierbinte. Separati albusul de galbenus. Bateti albusurile spuma, adaugand 100 g. de zahar.
Faceti o crema din galbenusuri, restul de zahar, zahar vanilat si cafea
Incorporati faina si praful de copt, ambele cernute
Adaugati apoi spuma de albus si amestecati incet cu o spatula/lingura de lemn
Trebuie sa obtineti o compozitie usoara si pufoasa
Turnati compozitia in forma pregatita anterior si dati-o la cuptor 30-35 de minute
Lasati apoi blatul sa se raceasca
Scoateti-l cu grija din forma si lasati-l deoparte pana cand crema e gata...
Taiati blatul racit in 3 parti egale
Dizolvati cafeaua instant in 75 ml. de apa fierbinte, amestecati cu zahar pudra si coniac (rom). Insiropati blatul cu acest amestec
Crema:
Spalati cu apa fierbinte portocalele. Razuiti aproximativ o lingurita de coaja (numai daca sint bio) Stoarceti o portocala si jumatate. Amestecati branza mascarpone cu branza de vaci, zaharul, coaja rasa de portocale si sucul
Intindeti jumatate din crema pe cele trei bucati de blat. Acoperiti totul cu crema ramasa si dati la frigider pentru minim 2-3 ore. Finalizati tortul cu un strat de frisca indulcita
Reteta-mi spunea sa se orneze cu feliute de portocala si boabe de cafea.

Am facut blatul precum scrie reteta de mai sus... Am obtinut o compozitie pufoasa... poate prea pufoasa... A crescut f frumos... si-a triplat volumul, dar s-a dezumflat rapid odata scos de la cuptor...
Ingrediente pt crema:

Albusul batut spuma si crema de galbenus cu zahar in care se pune ness dizolvat in apa:

Pentru ca mi s-a parut crema f lichida, m-am gandit sa adopt ideea de la amandina (care recunosc ca o folosesc de cand fac amandina la mai toate torturile) si sa las blatul insiropat si cu crema in cratita cu folie alimentara pentru cateva ore)


lasat peste noapte la frigider, asa arata cand l-am sos din cratita:

l-am invelit in restul de crema pe care o pastresem la frigider si l-am mai dat pentru ceva timp la frigider):
l-am aoperit cu frisca pe care am netezit-o cu un cutit trecut prin apa rece:

si ornat pt Paste (nu imi place ce a iesit... dar nu aveam chef de redecorat) Praful maro este ness!


6 comentarii:

  1. Arata foarte bine si cred ca este si foarte gustos. Nu stiu de ce mereu te subaprecizi? sa fiti sanatosi si Sarbatori Fericite in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari,tortul arata foarte bine....si nu te mai subaprecia.De cite ori intru pe blogul tau totdeauna ai cite o reteta care imi face cu ochiul.Sa ai sarbatori fericite in continuare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Ghiocel, Lili... multumesc... ma straduiesc si eu...

    RăspundețiȘtergere
  4. Felis, arata excelent tortul tau.Felicitari.
    O saptamana doar cu bucurii iti doresc.

    RăspundețiȘtergere
  5. Miha, Paste fericit si tie... sanatate
    Micule, multumesc frumos...
    O saptamana frumoasa si voua.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails