"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

vineri, 21 ianuarie 2011

Parada blogurilor!

Nu demult am primit invitatia de a participa pe gustos.ro la parada blogurilor. M-a incantat ideea de o parada a blogurilor, deci m-am inscris. Inscrierea era conditionata de participarea la concurs, iar interviul era optional (as fi preferat invers- sunt foarte multe bloguri de ... elita... as putea sa zic, cu care nu ma pot compara).

Iata si interviul meu pentru parada blogurilor:
Avem placerea sa v-o prezentam pe Felicia Dumitru, care isi incanta cititorii cu retete delicioase pe Felis' blog.
Cum ai inceput sa ai un blog culinar?
Blogul nu il am de mult: de un an si o luna. Cred ar fi mai corect sa spun de cand gatitul s-a transformat in pasiune, deoarece pana acum 2 ani si jumatate gatitul mi se parea o corvoada... Era ceva ce trebuia sa fac... dar nu aveam chef deloc... Sa fii intr-un ritm infernal cu 2-3 ore de somn pe noapte, .. cu schimbari legislative financiare cum numai la noi exista... Abia asteptam sa prind si eu cateva ore sa ma relaxez.. dar nu aveam... Cand am simtit ca nu mai pot... am cautat o iesire... M-am gandit ca trebuie sa fac ceva care sa imi placa, sa ma relaxeze... sa ma faca sa mai uit de stresul zilnic. Totusi nu aveam timp pentru nimic de acest gen... Nu imi ramanea decat sa transform ceva ce deja faceam... in ceva placut... Cum nu aveam in program decat servici si facut mancare.. . mi-am indreptat atentia spre mancare... Dupa un an si ceva, m-am decis sa imi fac si un blog al meu... unde sa imi adun si retetele... dar pe parcurs a devenit blog cu specific gastronomic.
Ai vreun bucatar favorit? Care este acela?
Nu as putea spune ca am un bucatar favorit: „fur” de la fiecare cate o idee pentru a-mi imbunatati retetele, sau pur si simplu incerc retete care mi se par ca suna bine... nu conteaza in mod deosebit bucatarul...
De unde te inspiri in arta culinara: carti de bucate, reviste, emisiuni, bloguri, site-uri?
Din toate: am inceput cu un forum culinar, apoi cu altul, apoi din bloguri de profil si in paralel cu toate acestea, din reviste de profil.
Care a fost cel mai mare dezastru culinar pe care l-ai avut?
Cred ca au fost cateva mici nereusite, pe care le-am si uitat in timp, dar ceva ce m-a marcat a fost Tortul cu alune si fructe deoarece mi-a iesit ca de revista, dar cu un gust de... aruncat la gunoi... ceea ce am si facut... Nu mai gatisem niciodata cu esenta de portocale si am pus... mult... dupa care am gustat... oribil...
Daca ai avea un restaurant, ce profil ar avea, care ar fi specialitatea bucatarului si unde ai vrea sa se afle din punct de vedere geografic?
Clar, ar fi cu specific romanesc si ar fi la noi, in Romania... Daca stau sa ma mai gandesc la specialitatea bucatarului... ma duc cu gandul imediat la paste.. pe care le ador... si imi dau seama ca imi surade si ideea unui restaurant cu specific Italian, dar pe primul loc tot bucataria romaneasca e totusi.
Care au fost cele mai pretentioase retete gatite de tine vreodata?
Eu nu prea gatesc retete pretentioase... mai ales ca m-a apucat aceasta pasine pentru bucatarie, tarziu... Cele care mi se par pretentioase... nu m-am apropiat de ele, adica tot ce tine de aluaturi dospite... Nu am o masina de paine, deci mi se pare munca multa (iar de timp nu dispun) la sfarsitul careia risti sa nu iti iasa, oricat de mult te-ai stradui... Aluaturile dospite mi se par o loterie...
Ce retete ai recomanda utilizatorilor incepatori de pe blogul tau?
Deliciu cu mere”, care e foarte usor de facut si e intr-adevar un deliciu, „Pilaf cu legume” care desi pare ceva f simplu e foarte gustos... acceptat pana si de sotul meu pentru care mancarea nu e mancare daca nu are carne...
Care este reteta ta preferata si/sau care este cea pe care o gatesti cel mai des?
Am multe retete preferate: reteta de Amandina o fac foarte des... in diverse combinatii de parajitura sau tort, deoarece este extraordinar de buna si am avut surpriza sa constat ca nu e deloc greu de facut, tortul Milch Schnitte are un gust deosebit... foarte bun, ciorba de vitel, supa de pui cu galuste. Altele sunt insa cele pe care le fac mai des, la cererea sotului meu (avem gusturi foarte diferite): tortul dobos si eclerele
Ai vreo reteta mostenita din familie, o reteta a copilariei tale?
Da, prajitura cu mere (este prajitura, nu placinta si nimeni nu isi da seama ca e cu mere)
Ce meniu si ce pregatiri ai recomanda pentru o masa cu prietenii?
Depinde de prieteni si ce gusturi au... dar la zile festive cu multi invitati, nu lipseste salata beof (mai dau si la pachet la prieteni, acasa)- nu exista sa nu placa cuiva, chiftelutele... in rest... le cam schimb...
Daca ai vrea sa salvezi in capsula timpului cele mai tari cinci retete, care ar fi acelea?
Reteta de Amandina, Pui cu smantana si ciuperci, Paste cu sunca si smantana, Tort „Fresh de vara cu cirese”, Tort Milch Schnitte.. dar mi-a fost foarte greu sa le aleg, deoarece am ales dupa gusturile mele... insa sigur sotul ar vrea sa aiba o capsula separat sa salveze alte 5...
Daca ai putea sa alegi o tara in care sa te nasti din nou, pe care ai alege-o din punct de vedere culinar?
Nu as alege alta din punct de vedere culinar.
Care sunt restaurantele tale preferate?
Eu nu prea merg la restaurante... insa „La mama” mi s-au parut toate mancarurile foarte bune... Cat de mult experimentezi in bucatarie? Respecti retetele cu strictete?
Unele le respect cu strictete... mai ales daca le fac prima data ... insa clar a doua oara, dupa ce stiu ce gust au... mai schimb eu ceva... mai pun altceva... De experimentat experimentez foarte mult: de ex. reteta „tort cocteil cu fructe” e 70% inventia mea... „tort inzapezit” e facut din „resturi” ... as sta sa insir prea multe... Imi place sa combin si sa adaug idei de ale mele...
Care este cel mai frumos compliment pe care l-ai primit pentru mancarea pe care ai gatit-o?
Cel mai frumos compliment e sa imi zica sotul ca ii place... fara sa faca nici un comentariu- el este extraodinar de pretentios si tot timpul are un „DAR” de zis la orice as gati.
Ai trecut prin vreo intamplare amuzanta legata de gastronomie?
Nu imi amintesc, deci probabil nu..
Alimentatia sanatoasa este o chestiune tot mai importanta pentru zilele noastre, suntem inconjurati de alimente nesanatoase. Ce sfaturi, recomandari le dai tinerelor mamici pentru a-si hrani sanatos copiii?
Fiecare mama isi cunoaste copilul si ajunge sa ii cunoasca organismul... Ce pot sa spun despre cum mi-am hranit eu pana acum copilul: pana la 4 ani nu a mancat dulciuri: nu i-am interzis, dar nici nu i-am dat „sa guste” sub pretext ca e copil, iar el nestiind gustul, nu cerea. Pe la 4 ani am inceput sa ii dau prajituri facute in casa, insa de cand a implinit un an si pana acum, el are zilnic o masa de fructe cu biscuiti indulcita cu miere de albine si o masa cu mancare gatita (nu prajeli, fripturi, iar mancaruri cu carne tocata dupa 5 ani i-am dat). Nu bea sucuri acidulate, nu ca i-as fi interzis, dar nu ii place acidul- nici macar apa minerala nu bea, iar sucuri gen nectar la cutii... foarte rar... odata pe luna, insa bea apa plata foarte mult: are cana tot timpul cu apa la indemana.
Care este reteta de pe blogul tau cu cel mai mare succes?
Uimitor... si nici nu voiam sa o postez pe blog: mi se parea ceva banal.. ce face oricine - „Pandispan cu visine”, este cea mai vizualizata de cand am blogul
Ai bloggeri culinari preferati? Care sunt acestia?
O... sunt multi... am blog roll-ul plin.. si chiar le urmaresc in limita timpului... pentru ca, asa cum am zis, imi place sa invat lucruri noi, sa adaug cate o idee daca mi se pare buna, chiar si la retetele cele mai de succes- oricand exista loc de mai bine.
Ai alte pasiuni in afara de arta culinara despre care ai vrea sa ne povesteti?
Pasiuni ar fi dansul si fotografia.. De prima nu am timp, iar pentru a doua ma multumesc cu pozele cu specific culinar.
Despre ce altceva ai vrea sa ne mai vorbesti?
Cred ca despre copilul meu... dar nu stiu cand m-as opri... din acest motiv i-am facut si blog separat!

8 comentarii:

  1. Felicitari pentru interviu si bafta la concurs!

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru interviu... pentru blog si pentru tot ceea ce faci draga Felis! Te imbratisez cu drag si iti doresc un an plin de reusite!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nally... multumesc frumos... tu ce mai faci... nu ai mai dat pe la blogul tau de mult.. Pup copilasii si voua un An cat mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  4. Felicitari pentru interviu. Este foarte placut de citit. Bafta in tot si toate :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Ghiocel... multumesc frumos...Si tie la fel... Te pup..

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails