"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

joi, 7 aprilie 2011

Clatite in fel si chip

Duminica am avut chef de clatite... deci mi-am rugat sotul sa le faca.... (deja blogul asta nu mai e doar Felis... vad ca din ce in ce mai multe retete le facem in colaborare).... da... dar eu voiam sa aiba toping de frisca cu caramel... deci l-am trimis sa cumpere caramel... dar el a luat si caramel si ciocolata.... Dar voiam si altceva... la cuptor...

In fine... haideti sa vedem ce a putut iesi din niste clatite...

Ingredinte de baza:

- 3 oua

- 1 litru lapte

- 500 gr faina

- esenta

- gem/dulceata pt umplutura

Ingrediente in plus:

- 3-4 linguri de miere

- 4 linguri de zahar

- 1 lingurita scortisoara

- 50 gr nuca macinata

- 2 pliculete zahar vanilat

Preparare reteta de baza: Se bat bine ouale apoi se adauga alternativ lapte si faina amestecandu-se bine in continuare pentru a nu face cocoloase.

Dupa ce s-a batut bine se baga la frigider acoperite, jumatate ora... sa se odihneasca... (sau sa isi revina dupa bataie... eu stiu??? )

Apoi, cu cun polonic se ia din compozitie si se toarna intr-o tigaie speciala de clatite (fara nici un strop de ulei) sa se acopere uniform toata suprafata tigaii...

Ei bine... ma simt aiurea sa explic eu cum se fac clatitele, pt ca am senzatia ca oricine stie sa faca clatite... (mai putin eu.... din comoditate... ca sa fiu sigura ca mi le va face intotdeauna sotul... )

Deci... cand vedem ca incep o idee sa se rumeneasca pe margini, le intoarcem si asteptam sa se faca si pe cealalta parte... si gata clatita.. si o luam de la capat... Inca un polonic de compozitie.... etc...

Ei... de aici stiti reteta de baza sau dupa imaginatia fiecaruia...

Ia sa vedem care a fost imaginatia noastra in continuare..

Sotul voia sa faca niste clatite normale cu gem si rulate tot clasic, dar se le puna la cuptor cu miere si nuca macinata peste ele... M-am gandit eu putin si i-am zis ca doar miere si nuca la cuptor... o sa le usuce. si ca poate ar fi bine un sirop mai gros.. Cum sa-l facem???

Pai... care e la prajituri dupa ideea mea cel mai aromat sirop si mai bun??... Sirop de zahar ars....

Deci am trecut eu la aparat (in traducere libera = aragaz) si am pus 4 linguri de zahar intr-o cratita la topit... Cand a devenit un lichid maroniu frumos tot zaharul, am stins cu 100... 150 gr de apa (nu as putea zice cu exactitate.. am pus din ochi) si am lasat sa fiarba. A dat in clocot, am dat deoparte, am pus 2 pliculete de zahar vanilat, 3-4 linguri de miere si jumatate lingurita scortisoara (eu am pus 3 linguri mari... cu varf- depinde de cat e de groasa) si am mai pus pe foc 3-4 minute amestecand bine.

Am luat siropul de pe foc si l-am lasat 5 min sa se racoreasca (clatitele sa se odihneasca, siropul sa se racoreasca.. e greu si pentru ingredientele astea...)

Am pus intr-un vas termorezistent clatite rulate umplute cu gem de caise (precum in imagini).

Peste clatite am turnat siropul si am intins uniform sa le acopere... apoi am presarat nuca macinata amestecata cu restul de lingurita de scortisoara. Am mai pus inca un rand de clatite peste primul rand (de fapt doar 3 clatite) peste care am turnat din nou sirop si l-am intins uniform apoi la fel am presarat din nuca amestecata cu scortisoara...

Am dat la cuptor 10 minute...

Calde... nu au fost cine stie ce... Dupa ce s-au racit am pus folie alimentara peste vas si le-am mancat a doua zi... yammmyyyy... super mi s-au parut reci... Am zis ca mananc baclava: exact acesta era gustul....


Ingredinente de baza:
compozitia de clatite ... obosita...
aici e deja relaxata in forma de foaie de clatita...


eu am mancat in prima varianta unsa cu gem de caise..
impaturita
cu putina frisca si toping de caramel...
dupa ce mi-a trecut pofta ... mi-am permis sa ma joc... precum la prajituri... acesta e siropul... gata...




cam asa a aratat ce am bagat la cuptor:
si gata de a fi servite, asa...



sau se poate adauga sos de ciocolata...

15 comentarii:

  1. Superbe clatite, imi place cum ai facut...

    RăspundețiȘtergere
  2. Oricum ar fi ele clatitele, sunt bune , dar sa incerci cu inghetata in ele, sunt grozave!

    RăspundețiȘtergere
  3. bune cu nuca,la cuptor,delicios,arata frumos

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Lumi... Le ador cu inghetata, sunt preferatele mele... din pacate de o saptamana sunt racita... si nu am riscat...
    Multumesc Ina...

    RăspundețiȘtergere
  5. ce bine arata, de mult n-am mai facut clatite la cuptor. noroc ca mi-ai adus aminte :) un weekend frumos!

    RăspundețiȘtergere
  6. Mie-mi plac clatitele, cu orice :)) Poate weekendul viitor vom face si noi niste clatite ...

    RăspundețiȘtergere
  7. Super bune si apetisante.Pupic lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  8. Si mie imi plac clatitele in orice fel...(cu gem, cu branza de vaci,cu ciocolata cu INGHETATA..).ce mai la deal la vale,imi plac si gata!
    O idee minunata cum le-ai (le-ati)facut voi!!!
    Pupicei si un weekend placut!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Carmen, Alice, Liana, Micul, Petronela... multumesc frumos!

    RăspundețiȘtergere
  10. Yummmi, super bunatati!
    Am un premiu pt tine pe blogul meu!
    Weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce frumoase ti-au iesit!
    Cu adevarat delicioase!

    Ps. Ai un premiu la mine pe blog. :)

    RăspundețiȘtergere
  12. Danutza... BA... multumesc frumos de vizita, aprecieri si premii.. voi trece negresit!...

    RăspundețiȘtergere
  13. Me encantan los crepés se ven deliciosos y con el caramelo una delicia,me encantan tus recetas, llegué a conocerte por Miodrag.Me quedo en tu blog porque me gustan mucho tus recetas,espero venir seguido,cariños y abrazos.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails