"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

vineri, 4 februarie 2011

Felie de lapte

Am gasit aceasta reteta initial pe blogul Diverse ... si mi-am zis ca am s-o incerc cu siguranta... E singurul dulce pe care i-l cumpar lui Mihai ... si care ii place foooarte mult (kinder felie de lapte).. Apoi cand am vazut de unde s-a inspirat cu reteta... mi-am zis... eu de ce nu am vazut pana atunci??? :)) (de la Miha)
Pentru ca am probleme cu cuptorul... am zis sa ma risc alta data cu blatul, asa ca de data asta am folosit niste foi de pandispan (ca tot aveam si am preparat doar crema (mai ales ca aveam de la Monica si o cutie de lapte condensat -multumesc Monica)... Daca nu aveti lapte condesat, vedeti reteta AICI... e foarte usor de facut
Ingredinete:
- un pachet de foi de pandispan cu cacao
- 200 g lapte condensat
-200 ml frisca lichida
-100 ml lapte
-6 g gelatina
-1 lingura cu varf de miere
-1 plic zahar vanilat
Prepararea cremei:
Laptele condensat se amesteca cu 50 ml de lapte.
Gelatina hidratata in 2 linguri de apa se dizolva in 50 ml lapte, pe foc foarte mic
si se adauga in laptele condensat.
Apoi mierea si vanilia.
Se bate frisca apoi se adauga amestecul de lapte si gelatina.
Se lasa la frigider si cand se intareste putin, se pune crema peste primul blat si se acopera cu al doilea blat.
Sa da apoi la frigider pentru minim 3 ore, dupa care se taie foarte usor.
Data viitoare am sa ma risc si la foi...

Si pentru ca Lumi a zis sa pun si reteta de blat... ma conformez:
Pentru blat avem nevoie de:
-4 oua
-80 g zahar
-20 ml lapte
-100 ml ulei
-2 linguri gris macinat
-2 linguri cacao
-2 linguri faina
-2 linguri de miere
-1 lingurita de praf de copt
-1 plic zahar vanilat
Se separa ouale. Galbenusurile se freaca bine cu zaharul si zaharul vanilat pana se albesc.
Faina se amesteca cu praful de copt, cacao si gris si se adauga la crema de gabenusuri, amestecandu-se usor. Se adauga laptele... Apoi uleiul si mierea... Albusurile se bat spuma tare ca pentru bezea si se incorporeaza in compozitia cu galbenusuri.
Se coc doua foi (30x34 cm) in tava tapetata cu hartie de copt,in cuptorul incins la 170 de grade pentru 12 minute, aproximativ. Lasam blatul sa se raceasca si mai apoi desprindem hartia.











43 de comentarii:

  1. Pune si reteta de foi de pandispan ca eu una nu am de unde sa gasesc foi deja dacute pe gustul nostru. Multam frumos de reteta, sper sa imi iasa.

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata foarte bine si cred ca este delicioasa.
    Sa pape cu placere Mihaita.
    Pupici si un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  3. Lumi.. multumesc de vizita... M-am executat si am pus si reteta de foi... Bafta... sa imi zici cum ti-a iesit!!..

    RăspundețiȘtergere
  4. Multumesc Ariana... a papat deja... tot ;)) Te pup... si pe bb mic il pupam

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte frumoasa ti-a iesit, exact ca cea de la magazin. ;)

    Multumesc de pontul cu foile de cumparat. :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc Miha... prefer sa fac eu foile, dar cand te grabesti sau nu vrei sa ai surprize... (mai ales daca stii ca iti face figuri cuptorul) e foarte buna si varianta asta...

    RăspundețiȘtergere
  7. of daca as gasi si eu foi aici......am sa ma risc intr-o zi si am sa fac ei eu prajitura asta...:)

    RăspundețiȘtergere
  8. JM... multumesc de vizita... hai ca o sa facem schimb de imresii care s-a riscat mai tare... :)) sper sa ne iasa la amandoua...

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc Felis, cred ca o voi incerca in acest weekend, asa ca voi putea pune impresiile, dar sunt sigura ca e buna.

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte frumoase ti-au iesit! Am sa incerc si eu cu foi cumparate, eu le-am facut cu blat si au iesit foarte inalte. Plus crema care era mult mai multa la mine. Dar asa parca arata mai bine. Sigur am sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata foarte bine, trebuie sa aiba si un gust aparte.

    RăspundețiȘtergere
  12. super prajiturica!iar tie ti-a iesit ca la revista!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  13. Delicioasa prajiturica... oricum arata foarte bine si cu foi de cumparat:)
    week-end placut!

    RăspundețiȘtergere
  14. Lumi... abia astept sa imi zici impresiile. Spor la treaba.

    RăspundețiȘtergere
  15. Cristina... tu zici de prajitura MilckSchnitte... pe care o am si eu si am preluat-o tot de la tine... ee.. noi am transformat-o total: si insiropat, si pus glazura... deja e altceva..

    RăspundețiȘtergere
  16. Reka, Mimi... multumesc foarte mult...

    RăspundețiȘtergere
  17. Violette... Multumesc.. Week-end placut si tie... Te pup

    RăspundețiȘtergere
  18. trebuie memorata pt cand vom avea copii maricei. si nu doar pt ei.

    RăspundețiȘtergere
  19. super ti-a iesit!!!!cred ca o sa incerc si eu varianta asta cu foi de cumparat, arata exact ca originalul!!!!felicitari!pup:*

    RăspundețiȘtergere
  20. Veronica.. multumesc... sa vezi si tati de copil mic ce a papat de nu se mai putea opri :))

    RăspundețiȘtergere
  21. Dana... multumesc sa imi zici cum ti-a iesit!!..

    RăspundețiȘtergere
  22. Foarte bine arata Felis...ti-a iesit minunat!Te pup

    RăspundețiȘtergere
  23. Felis arata asa de bine prajiturica de zici ca acum ai luat-o de pe raft !
    Gata...m-ai convins si pe mine...am sa fac lapte condensat dupa reteta ta si apoi prajiturica...
    Ii place nepotelului meu taaaaare mult.
    Multumesc frumos de reteta...
    Te tzuc !

    RăspundețiȘtergere
  24. Multumesc Sidy... Abia astept sa vad prajiturica si la tine! Te pup

    RăspundețiȘtergere
  25. faina reteta si chiar simpla, am sa inerc, cred ca nu voi mai lua kinder delice, voi face productie propirie :)

    RăspundețiȘtergere
  26. Multumesc frumos!!... De apercieri si vizita!!... Bafta si sa imi zici ce parere ai!..
    Sfat pentru cine face cu foi cumparate: eunt mai bune a doua zi!...

    RăspundețiȘtergere
  27. Sigur e o bunatate,am sa incerc si eu,multumim pentru reteta!

    RăspundețiȘtergere
  28. Ce idee buna cu blatul din comert, in lipsa de timp. Arata foarte bine prajitura ta, Felis!

    RăspundețiȘtergere
  29. Flory, Doinitza, Nati... multumesc de vizita si aprecieri!...

    RăspundețiȘtergere
  30. Encantada de conocerte Felis. Vendré con frecuencia por aquí de visita. Un beso de OLI de ENTREBARRANCOS

    RăspundețiȘtergere
  31. Super arata! Eu nu prea ma pricep la prajiturit... Opreste-mi o portie si poate ma hotarasc sa o execut si eu!

    RăspundețiȘtergere
  32. Alina... tu faci niste mancaruri grozave.. Multumesc de vizita si data viitoare iti opresc, dar acum s-a terminat!

    RăspundețiȘtergere
  33. Gracias por visitar la Oli. Y me gusta tu blog

    RăspundețiȘtergere
  34. mmm ce buna ar fi si pentru mine o bucatica de aia,arata mai bine ca cele cumparate si sant sigur mai sanatoase,felicitari

    RăspundețiȘtergere
  35. Ti-a iesit foarte bine, mie imi place mai ales faptul ca se poate face extrem de repede cumparand foile de pandispan. Nu ma gandisem la asta...

    RăspundețiȘtergere
  36. Multumesc... comoditatea din mine si frica de aragazul care arde imi da idei... :)

    RăspundețiȘtergere
  37. Eu am gasit lapte condensat indulcit si la carrefour, asa ca a mers foarte rapid reteta. Mersi de idee.

    RăspundețiȘtergere
  38. Eu m-am tot uitat prin Carrefour dupa lapte condensat indulcit, dar n-am vazut. Voi la ce raion ati gasit?

    RăspundețiȘtergere
  39. Foarte foarte foarte buna crema.. pacat de blt, nu mi-a iesit deloc..

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails