"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

sâmbătă, 1 ianuarie 2011

Cuburi cu lapte

La multi ani!... Un An Nou mai bun, cu sanatate si multe realizari!!... Pentru toti vizitatorii mei, cu mare drag....

De foarte mult timp vreau sa fac aceasta prajitura... In sfarsit am reusit (nu am gasit foile de pandispan care trebuiau, dar am luat unele mai mici). Multumesc Laura pentru aceasta reteta... cu un gust cu adevarat delicios...
Reteta am preluat-o si am preparat-o intocmai, de pe blogul Laurei

Ingrediente:
- un pachet foi de pandispan, de cacao
Crema de lapte:
- 1 litru lapte
- 100 g. amidon
- 4 linguri zahar
- 100 g. ciocolata alba
- 250 g. unt sau margarina la temp. camerei
- 150 g. zahar pudra
Glazura:
- 200 g. ciocolata cu lapte, rupta bucati
- 5 linguri cu lapte
- 3 linguri cu zahar
- 150 g. unt sau margarina
Preparare crema de lapte:
Amestecam cele 4 linguri zahar + amidonul. Adaugam laptele (150 ml.) putin cate putin, ca la budinca, ca sa nu faca cocoloase.
Restul de lapte se toarna intr-o cratita, se adauga ciocolata alba, rupta in bucatele si se incalzeste la foc mic pana da in clocot; reducem focul si adaugam amestecul de amidon, amestecand mereu pana se ingroasa. E suficient de groasa daca atunci cand radem partea de jos a oalei cu lingura, se vede fundul oalei. Lasam la racit. (eu am scos pe balcon pentru a se raci mai repede, dar am amestecat din cand in cand in compozitie pentru a nu face crusta deasupra)
Mixam untul/margarina cu zaharul pudra si adaugam in crema de lapte. (eu am adaugat crema de lapte in margarina mixata cu zahar, cate o lingura- am incorporat-o treptat)
Preparare glazura:
Se pun toate ingredientele la bain-marie si se incalzesc pana se obtine o crema. Lasam sa se raceasca apoi mixam.
Se asambleaza : 1 foaie blat, 1 strat crema, 1 strat glazura.Intr-un pachet de pandispan sint 4 foi, deci am pus pe fiecare "ingredientele" expuse mai sus :)

Prima data am zis ca nu imi va iesi... mi s-au cam revarsat crema si glazura din prajitura... dar in final a iesit... Iar ce s-a revarsat ... nu mai era cand am vrut sa tai... se papase cu lingurita... :)

Ingredinete:

amidonul cu zahar amestecat cu lapte:
crema de lapte fiarta, inca pe foc:
ingredientele de glazura puse la bain-marie
crema de lapte racita si margarina mixata cu zahar pudra:

crema de lapte terminata de amestecat cu margarina /unt
glazura racita, inainte de a fi mixata:
dupa ce e mixata:
o foaie de pandispan pe care intindem crema de lapte

destul de dificil de intins glazura peste crema de lapte
initial nu credeam sa iasa ceva...
si totusi este ceva... greu de explicat in cuvinte... cat de buna poate sa fie...

25 de comentarii:

  1. Un an nou fericit va doresc, cu bucurii si dorinte implinite.
    Arata foarte bine prajitura, si eu am vazut-o pe blogul Laurei si de mai multe ori m-am gandit sa o fac. Poate anul acesta ii vine randul.

    RăspundețiȘtergere
  2. Vai ce pofta mi-ai facut!!!!!!!!! :P
    Sa stii ca am s-o refac si eu...cat de curand :))
    Te pup dulce, ma bucur mult ca v-ati delectat cu ea!

    La multi ani!!!

    RăspundețiȘtergere
  3. Cris, multumesc de urari....aceasta prajitura e pe gustul "ciocoholicilor" inraiti, asa, ca mine... e f dulce....

    RăspundețiȘtergere
  4. Laura... multumesc inca odata de reteta... Imi place f mult...

    RăspundețiȘtergere
  5. Primiti cu sorcova??

    "Sorcova, vesela,
    Să trăiţi, să-mbătrâniţi,
    Peste vară, primăvară,
    Ca un păr, ca un măr,
    Ca un fir de trandafir"
    Tare ca piatra,
    Iute ca săgeata,
    Tare ca fierul,
    Iute ca oţelul.
    La anul şi la mulţi ani!
    Un An Nou cu bucurii si impliniri!!!
    Lory&Lia

    RăspundețiȘtergere
  6. o reteta buna, o pastrez!:D

    La multi ani! Un An Nou mai bun!

    RăspundețiȘtergere
  7. Multi ani cu sanatate,fericire si impliniri!

    RăspundețiȘtergere
  8. MULTUMESC TARE MULT PENTRU URARE,MA BUCUR CA TE-AM CUNOSCUT VIRTUAL,,,,ITI DORESC IN ANUL NOU TOT BINELE DIN LUME!!!!!TE PUP CU MARE DRAG!!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. La multi ani, an nou fericit!!
    Avem servetele la fel:))
    Te pup

    RăspundețiȘtergere
  10. Delicioasa...La multi ani cu sanatate!

    RăspundețiȘtergere
  11. Anul care vine sa va aduca speranta unui nou inceput, energia necesara pentru a va implini toate obiectivele, intelepciunea de a aprecia fiecare zi prin micile bucurii pe care ti le ofera si pe acel cineva care sa te faca sa zambesti. LA MULTI ANI si un An Nou plin de bucurii!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  12. buna praji.mi-am permis,sa-ti fur una,cata nesimtire din partea mea vai!vai!,la cat mai multe postari cu retete delicioase,iti doresc Felis iubita si LA MULTI ANI!!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Un An Nou mai bun cu sanatatea si bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  14. La multi ani! Sanatate si multe prajiturici bune ca asta.

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc de aprecieri si urari!
    Multumesc frumos de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  16. Arata yammi.Am salvat-o si eu demult,dar inca nu am reusit s-o prestez.La multi ani 2010!

    RăspundețiȘtergere
  17. Paradis... multumesc... si mie imi ramasese gandul la ea si abia dupa un am am reusit sa o fac...

    RăspundețiȘtergere
  18. mmm... ce bune trebuie sa fie.. numai citind numele ti se umple gura de apa..

    RăspundețiȘtergere
  19. Multumesc andrada de aprecieri si vizita!

    RăspundețiȘtergere
  20. Va spin eu...e fenomenal de dulce,soft si BUNA RAU ...dia

    RăspundețiȘtergere
  21. Wow! Arata peerfect...ma gandesc de multa vreme la aceasta prajitura...delicatesa..

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails