"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

joi, 8 iulie 2010

Rulada cu dulceata de visine

Nu mai facusem niciodata rulada... mi-era foarte teama sa nu se rupa blatul... Am incercat insa si am reusit... ce se vede... Pentru prima data.. eu zic ca merge...
Nu am facut o reteta anume... fiind incercare... am incercat combinatii care mi-au trecut mie prin minte...
Ingredinte
Blat:
- 5 oua
- 5 linguri de zahar
- 4 linguri de faina
- 1 lingura cu varf de cacao
- 1/2 praf de copt
- esenta de rom
- 2 pliculete zahar vanilat
- coaja rasa de lamaie
- 2 linguri zeama de lamaie
Crema:
- 400 gr smantana 25% grasime
- 4 linguri zahar pudra
- esenta de vanilie
Ornare:
- cateva visine
- 2-3 linguri de nuca de cocos
Preparare:
Pentru blat separam albusurile de galbenusuri, galbenusurile se freaca cu zahar si zahar vanilat apoi le amestecam cu albusurile batute spuma tare. Se adauga treptat faina, coaja de lamaie, esenta de rom si praful de copt stins cu zeama de lamaie. Se pune in tava acoperita cu hartie de copt si se da la cuptor la foc mic pentru 20 min. Am scos de la cuptor, am intins pe hartie de copt si am rulat cu un sucitor in interior. Am lasat asa la racit.
M-am gandit cum sa fac crema... Tocmai facusem cu o seara inainte dulceata de visine, dupa aceeasi reteta ca anul trecut... si mi-a zis sa o folosesc la umplutura ruladei... dar mai voiam ceva ... si mi-am zis sa incerc, pentru ca mersese bine smantana batuta cu zahar pudra la fresh de vara cu cirese. Asa ca am mixat bine 400 gr smantana cu 5 linguri zahar pudra date prin sita de faina. Am dat la frigider cam 15 min.
Am desfacut blatul rulat, l-am uns cu dulceata de visine, am acoperit cu smantana batuta cu zahar si am rulat tot acoperit cu hartie de copt. Am dat la frigider pentru cateva ore.

blatul inainte sa il pun la cuptor:
blatul dupa ce l-am scos de la cuptor
rasturnat pe hartie de copt:
rulat in hartie de copt
pe un sucitor:
smantana peste care cernem zaharul pudra
dupa ce am mixat bine smantana cu zahar pudra
blatul uns cu dulceata de visine





11 comentarii:

  1. Super bine arata ! Felicitari pentru prima rulada!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce bine arata rulada asta!!! Nu am facut niciodata rulada de frica sa nu mi se rupa blatul:) Am sa incerc odata

    RăspundețiȘtergere
  3. Bianca... din acest motiv nu am facut nici eu pana acum.. dar uite ca am incercat si mi-a reusit...
    Maria, Bianca... multumesc de apecieri si vizita.

    RăspundețiȘtergere
  4. o nebunie! de cind tot zic sa fac si eu o rulada...

    RăspundețiȘtergere
  5. Cccris... mutumesc de vizita... probabil de acum voi face si eu mai des rulada...

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte reusita rulada. Felicitari. Chiar de mult n-am mai facut o rulada. Trebuie sa incerc.

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte faina si cu siguranta tare buna.Mie una mi-ai facut o pofta.
    Pup pe Mihai si va doresc un weekend placut.

    RăspundețiȘtergere
  8. Cristina, Micul... multumesc frumos... va pup

    RăspundețiȘtergere
  9. Yamy,yamy,trebuie sa fie tare delicioasa rulada.
    Weekend placut si pupici.

    RăspundețiȘtergere
  10. Rulada asta este foarte interesanta, mai ales ca dulceata de visine, ceva mai acrisoara ii da un gust aparte, langa blatul acesta. Acum este sezonul visinelor, iar o dulceata proaspata este numai buna la un astfel de dulce. Un weekend placut, Felis!

    RăspundețiȘtergere
  11. felicitari nu mi-ai lasat o feliuta?vino dupa premii pt.tot ce creezi tu pe blogul tau,le gasesti la reteta de eclere

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails