"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

joi, 10 noiembrie 2011

Prajitura cu mandarine si kefir

Am luat aceasta reteta de pe blogul Laurei Sava, unde se gaseste sub denumirea de "tortulete cu mandarine"... Asa cum zice si ea: foarte buna pentru copii. Mihai a mancat 5 bucati fara sa se opreasca...
Pentru aluat:
- 125 g. unt sau margarina
- 100 g. zahar
- 4 oua
- 200 g. faina
- 1 pliculet praf de copt
- 5 lingurite praf de cacao
- 1 lingurita rom

Pentru crema:
- 2 conserve mandarine (de 312 g. fiecare)
- 500 ml. kefir
- 100 g. zahar
- 10 foi gelatina alba
- 200 ml. frisca

Mod de preparare:
Ingrediente aluat.
Untul sau margarina se bat intr-un castron, cu mixerul sau telul, impreuna cu zaharul.
Se inglobeaza apoi ouale, unul cate unul; se amesteca faina cu praful de copt si cacao.
Toate ingredientele se framanta pana ce se obtine un aluat omogen:
Se adauga apoi romul.
Cuptorul se incinge la 180 grade C.
Se asterne hartie cerata intr-o tava si se repartizeaza aluatul.
Se niveleaza cu o spatula si se coace timp de cca 25 de minute apoi se scoate din cuptor si se lasa sa se racoreasca:
Ingrediente crema:
Kefirul, zaharul (eu am pus 200 g) si 3 linguri de suc de mandarine se amesteca.
Gelatina se inmoaie in apa rece din belsug. Se toarna cu grija intr-o craticioara, se dizolva la foc mic, amestecand continuu dar nu se lasa sa dea in fiert (eu o "topesc" tot timpul la microunde, dureaza doar cateva secunde)
Se amesteca in compozitia de kefir.
Se bate frisca si se inglobeaza impreuna cu feliile de mandarina in crema de kefir.
Aceasta compozitie se repartizeaza peste blat, pe care eu l-am intepat din loc in loc cu un betigas si l-am insiropat cu suc de mandarine.
Totrul se da apoi la frigider cca. 5-6 ore.Eu l-am lasat o noapte intreaga, cum fac cu toate torturile a caror crema contine gelatina...
Prajitura se taie bucati.
Tortuletele se garnisesc cu felii de mandarine

Ingrediente de aluat:
Ingrediente de crema:

sa intindeti bine si uniform cu spatula compozitia de blat: eu nu am avut rabdare si cand a crescut orice denivelare a luat amploare... nu a iesit egal...




19 comentarii:

  1. Ce prajitura delicioasa ! Cred ca ar placea si adultilor, nu numai copiilor :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata tare bine si aspectoasa .Demult ma pregatesc sa o prestez,dar n-am vreme :).O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Asa patesc si eu, dar in final... ajung sa o fac odata ce am pus ochii pe ceva ce am mi-a placut!

      Ștergere
  3. Sint absolut incantata ca ai incercat-o si ca s-a bucurat de-un atat de mare succes :P
    Ti-a iesit minunat!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata superb.Pupici multi lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  5. Super bine arata...cu siguranta si foarte gustoasa!
    pupici!

    RăspundețiȘtergere
  6. E foarte buna prajitura si arata super!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails