"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 16 ianuarie 2012

Risotto bianco

Am primit acum ceva timp la "sfoara-n tara" premiu de la AMA (multumesc AMA), printre care a fost si o carte de Jamie Oliver - "Cu Jamie in Italia"... E prima data cand incerc o reteta din aceasta carte...
M-a tentat sa incerc reteta de baza pentru risotto: Risotto bianco ( Risotto alb). Am sa copii reteta din carte:
Aceasta este o reteta de baza nemaipomenita, care poate fi modificata in nenumarate feluri pentru a obtine preparate risotto cu niste arome fantastice.
Ingredinte:
  • 1,1 litri supa de pui /peste/legume
  • 2 linguri ulei de masilne
  • o bucaica de unt
  • o ceapa mare curatata si tocata marunt
  • 2 catei de usturoi, curatati si tocati marunt
  • 1/2 telina, curatata si tocata marunt
  • 400 gr orez alb
  • 2 pahare de vermut alb sec (Martini sec sau Noill Prat) sau vin alb sec
  • sare marina
  • piper negru proaspat macinat
  • 70 gr unt
  • 115 gr parmezan proaspat ras
Preparare:
1. Incalziti supa. Puneti uleiul de masline si untul intr-o alta cratita, adaugati cepa, usturoiul si telina si caliti-le la foc mic cca 15 min, fara sa se rumeneasca. Acesta este soffritto. Cand legumele s-au inmuiat, adaugati orezul si mariti flacara.
2. Acum orezul va incepe sa se prajeasca incet, deci amestecati continuu. Dupa un minut va fi usor transparent. Adaugati vinul sau vermutul si amestecati in continuare- va raspandi o aroma fantastica. Alcoolul se va evapora, dand orezului un gust placut.
3. Dupa ce orezul a absorbit vinul sau vermutul, adaugati primul polonic de supa fierbinte si un praf de sare. Micsorati flacara pentru ca stratul de orez din exterior sa nu fiarba mai repede. Adaugati in continuare supa, polonic cu polonic, amestecand si scotand prin frecare amidonul cremos din boabele de orez; asteptati de fiecare data sa se absoarba supa inainte de a adauga polonicul urmator. Totul va dura cca 15 min. Gustati orezul ca sa vedeti daca e fiert. Daca nu, mai adaugati supa pana cand orezul devne moale, dar opune rezistenta la la mestecat. Nu uitati sa potriviti de sare si piper. Daca se termina supa inainte ca orezul sa fie gata, adaugati apa firbinte.
4. Luati orezul de pefoc si adaugati untul si parmezanul. Amestecati bine. Puneti capacul si lasati orezul sa stea 2 minute. Aceasta este cea mai importanta parte pentru a reusi un risotto perfect, uluitor de cremos. Serviti-l cat mai repede, cat isi pastreaza textura frumoasa.

Eu am respectat intocmai reteta si ingredientele pentru a putea aprecia rezultatul: am luat vin alb sec (desi sotul voia demisec) am luat chiar parmezan (desi e mai ieftin cascavalul) si am folosit orez Risotto. La telina am folosit una intreaga, dar am luat-o mica.
Iata si ingredientele, ci cum am taiat ingredintele pentru soffritto (cica asa ii zice la sos... soffritto). Am facut o poza si cu paharul de vin ca sa vedeti marimea paharului- una normala.
In prima poza din stanga: orezul abia pus peste soffritto. In urmatoarea, adaugasem deja vreo 5 polonice de supa. In farfurie este parmezanul ras prin razatoare mica si apoi imaginea cand adaugam parmezanul..
Asa arata dupa ce am adaugat si untul (cei 70 gr am considerat eu ca se pun la sfarsit) si cascavalul. Ce m- mirat pe mine: aud multi bucatari ca nu e bine sa amesteci in orez... dar aici in reteta pune accentul pe faptul ca trebuie bine amestecat... deci am respectat reteta...
Si aici cand este deja in farfurie. La urmatoarea reteta, care foloseste aceasta reteta de baza, are si poza si seamana foarte bine textura cremoasa a orezului cu ce mi-a iesit mie...

7 comentarii:

  1. bun tare, te asteapta un premiu la mine pe blog, pupici :*

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Dana... pentru premiu, aprecieri si vizita!

    RăspundețiȘtergere
  3. Incredibil, nu ai folosit vegeta, delikat, faina si amidon. Cum e posibil sa nu strici reteta cu astfel de romanisme?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai un raspuns simplu ar fi: respectand intocmai reteta.
      Daca ar fi fost sa imbunatatesc reteta cu romanisme, in nici un caz nu as fi folosit faina sau amidon, deoarece orezul, de orice fel nu are nevoie de ajutor in a se "lega". Recunosc insa ca as fi fost tentata la o reteta "libera" sa ii imbunatatesc gustul cu niste delikat :))
      Multumesc frumos pentru vizita!!

      Ștergere

Related Posts with Thumbnails