"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

miercuri, 4 mai 2011

Tort Lissa

Am numit acest tort cu numele Lissei pentru ca este facut in totalitate interiorul, dupa reteta ei Multumesc Lissa pentru reteta!!... A fost apreciat de multe persoane!!...

Blatul :

-3 oua ,

-3 lingurig apa,

-150 g zahar,

-50 g amidon ,

-50 g nuci prajite si macinate,

-75 g faina,

-1 lingurita rasa praf de copt.

Se separa ouale,albusurile impreuna cu apa se bat spuma tare cu un praf de sare,se adauga zaharul batand pana se incorporeaza tot, se pun galbenusurile, apoi se pune faina, praful de copt, amidonul si nuca macinata amestecand usor cu lingura.
In forma rotunda cu diametrul de 26 cm (chiar si asta am respectat!!), am pus compozitia si am dat la cuptor 30 -35 de minute (incercat c scobitoarea sa fie copt).
Blatul rece se taie in doua.

Crema cu fructe:

-500 g fructe din compot (cele din imagini)

-400 ml frisca ,

-2 lingurig zahar,

-esenta de vanilie

-200 ml suc din compot.

-20 g gelatina.

Frisca se bate impreuna cu zaharul si vanilia, gelatina impreuna cu sucul se pun in cratita pe abur si cand e topita gelatina se amesteca cu fructele ,apoi cu frisca.
Am pus o foaie din blat pe fundul unei cratite tapetata cu folie alimentara (cratita in care am copt blatul). Am stropit blatul cu suc de fructe si am intins toata crema peste el.
Peste crema cu fructe am pus a doua crema:

-250 g mascarpone ,

-400 ml frisca ,

-200 g ciocolata,

-10 g gelatina ,

-esenta de rom.

Am batut frisca , am mixat putin branza mascarpone si am amestecat-o cu frisca, am topit si ciocolata si am pus-o in crema.
Peste gelatina am pus cateva linguri de apa si esenta de rom (aproape 100 g lichid), am pus pe abur pana s-a topit si am amestecat cu crema . Am intins compozitia peste crema de fructe si apoi am inchis cu al doilea blat (insiroat de mine cu sirop de zahar ca nu mai aveam zeama din compot- dar sa nu faceti asa ceva), am dat la rece cateva ore (eu... peste noapte).
Dupa ce am pus tortul pe platou, l-am acoperit cu.... pasta de zahar pe care am facut-o eu pentru prima data (deci scuzati calitatea... aveti intelegere, va rog... e prima incercare... si nu cred ca va mai fi vreuna!!....)
Pasta de zahar e facuta dupa reteta d-nei Viorica... Multumesc frumos pentru reteta!!... Am si eu un tort acoperit cu pasta de zahar!!! (asta se datoreaza albinutei de Alice care a avut curaj sa o incerce si i-a iesit din prima, deci am prins si eu curaj)

Trandafirii.. ca de obicei- din lapte praf...


































27 de comentarii:

  1. Ce frumos este ! Ti-a iesit frumos si pasta de zahar. De ce zici ca nu vei mai face altadata ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Arata tare bina, sunt sigura ca a fost si foarte bun.
    Pupic lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  3. Mmmmm,bun tortul si elegant ornat!
    Imi place!
    :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Frumos si elegant! Imi plac tepi trandafirilor! Bravo!

    RăspundețiȘtergere
  5. Ti-a iesit un tort frumos. Nu abandona ! Eu pana am avut curajul sa imbrac primul tort mi-a luat ceva timp, si mi s-a parut extrem de greu sa fac acest lucru. Acum mi se pare o joaca.

    RăspundețiȘtergere
  6. Foarte bine lucrat in special ptr. ca lucrezi prima data cu pasta de zahar. Felicitari si la cit mai multe torturi reusite.

    RăspundețiȘtergere
  7. Felis, draga mea, ti-a iesit bestial. Esti o artista, asa cum te stiu eu. iar trandafirii...ce mai..sunt belissimi. Eu nu am asa talente si nu am curajul sa ma apuc sa fac macar un boboc de tarndafir, apai un buchet intreg :))
    Te pup cu drag si bafta in continuare.
    P.s. fie vorba intre noi, ssstttt sa nu ne auda careva....acu in weekend tre sa fac doua tortulete imbracate cu pasta....iar am emotii :)) asa ca tine-mi pumnii :P

    RăspundețiȘtergere
  8. Si cum adica ...nu va mai fi o alta data...LAsa porstiile si exerseaza..e chiar placut :))

    RăspundețiȘtergere
  9. foarte reusit felicitari! imi plac trandafirii!

    RăspundețiȘtergere
  10. Molto bella questa torta, complimenti ciao

    RăspundețiȘtergere
  11. Ce bine arata ...si ce feliuta apetisanta.
    Foarte reusit,multumesc ca l-ai incercat si ma simt onorata ca l-ai numit asa ,te pup.

    RăspundețiȘtergere
  12. Foarte reusit!! Felicitatri. Ce se intampla cu poza de pe blogul tau? prima poza de sus? E in dreapta si nu se vede deloc. Vezi poate poti rezolva problema. Pupici

    RăspundețiȘtergere
  13. Imi place intreg tortul dar crema neaparat trebuie sa mi-o scriu undeva.

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc frumos de aprecieri si vizita!!...
    Sa stiti ca astept si sfaturi!
    Sanda... la cat m-am chinuit si faptul ca mi-a intrat cantitate dubla de zahar decat in reteta!!...Plus ca mi-a iesit prea groasa!!..De asta am zis ca nu mai fac niciodata.. EI... pana imi trece si gasesc ceva timp..
    Viorica... daca zici ca si tu te-ai chinuit la inceput si apoi a fost o joaca... inseamna ca pote totusi... peste ceva timp voi mai incerca!...

    RăspundețiȘtergere
  15. Foarte frumos tortul si nemaipomeniti trandafirii...cu ce ocazie?

    RăspundețiȘtergere
  16. Bianca... Nici ieri si nici azi nu am avut probleme cu pozele si aranjarea lor in pagila (la vizualizare)... Nici chiar cele de sus... Nu stiu de ce se vede asa la tine!!..
    Liana.. Multumesc frumos de aprecieri!... Fara nici o ocazie!

    RăspundețiȘtergere
  17. minunat tortulet,simplu si de efect

    RăspundețiȘtergere
  18. Excelent, excelent..............felicitarile mele Felis.

    RăspundețiȘtergere
  19. Felis,si la mine se vede prima poze prea in dreapta,iesita din sablon parca, iar unde ar trebui sa fie poza e spatiu gol.
    Cine stie ,poate e vorba de niste setari de pe la noi...

    RăspundețiȘtergere
  20. Tortul arata foarte frumos si sigur a fost tare bun. Mie imi place cum ai imbracat tortul in pasta de zahar. Felicitari !

    RăspundețiȘtergere
  21. Maria, multumesc de vizita si aprecieri!!

    RăspundețiȘtergere
  22. Bianca, BA... mi-a dezlegat sotul misterul: intr-adevar, asa se vad pozele cum ziceti voi, dar e vorba de internet: numai la cine are Mozilla se vede asa... Pe internet explorer sunt toate la locul lor!...

    RăspundețiȘtergere
  23. felicitari arata super,sa nu te opresti cu pasta de zahar!!!Ai incercat-o pe a Lissei??Eu cu asta lucrez si e minunata, a las un pic mai moale si se lucreaza perfect!!!

    RăspundețiȘtergere
  24. F E L I C I T A R I !!!!!!e un tort superb !!!!!!!cum ai facut niste trandafiri atit de reali?Esti chiar un adevarat talent dar tu nu stii inca cit de talentata esti!!!!!!BRAVO!!!Torina

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails