"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

sâmbătă, 28 aprilie 2012

Tort cu crema de zahar ars


Iata inca o dovada ca nu am timp sa mai postez pe aici... Acest tort l-am facut de Paste (bine ca nu l-am postat de Craciun). Important insa la acest tort este interiorul... Crema de zahar ars si blat... De mult vreau sa incerc acest tort!... Vazand ca il face Criss de foarte multe ori... mi-a fost clar ca e foarte bun si trebuie sa il incerc... Ea a luat reteta de la Naina. Multumesc la amandoua, pentru reteta!...
 Crema:
  • 10 oua
  • 1 litru lapte
  • 8 linguri de zahar
  • zahar vanilat 1 pliculet
  • esenta de rom
  • 10 linguri de zahar pt caramelizat
Blatul
  • 5 oua
  • 5 linguri de zahar
  • 5 linguri faina
  • zahar vanilat 1 pliculet
  • un praf de sare
Pentru inceput se pregateste cratita in care se caramelizeaza cele 10 linguri de zahar. Se tapeteaza cratita cu zaharul caramelizatin asa fel incat sa fie tapetati si peretii cratitei (vedeti imagini). Cratita mea are diametrul de 26 cm.
Se incalzeste laptele putin cu zaharul. Separat amestecam ouale intregi, apoi turnam laptele peste oua si amestecam incontinuare.
Turnam amestecul de oua cu lapte in tava si dam la cuptor la foc mic pentru cca 30 min (reteta Nainei) sau 40 (reteta lui Criss) ideea este sa verificati sa fie legata crema (scoateti cratita de la cuptor o dati putin pe o parte sa vedeti daca se desprinde frumos crema de pe peretii cratitei.
Se separa ouale. Albusurile se bat spuma tare apoi se adauga zaharul si vanilia si se bate pana se topeste zaharul. Se adauga si galbenusurile. Apoi se adauga faina, amestecand cu lingura de sus in jos.
Peste crema inchegata se adauga compozitia pentru blat si se mai pune in cuptor pentru 30 minute (eu am facut blatul mai subtire- doar din 5 oua, dar se poate si cu 6 precum reteta lui Criss sau 8 oua- reteta Nainei)
Se lasa sa se raceasca, apoi se pune in frigider. Dupa 2-3 ore se rastoarna pe un platou si se lasa in frigider pana a doua zi.
Intre timp siropul de zahar ars va insiropa si blatul.
Se poate lasa asa sau se poate orna dupa preferinte!...

13 comentarii:

  1. Foarte reusit. Felicitari! E unul din preferatele noastre.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Criss!... Stiu ca e preferatul vostru.. asta m-a si determinat sa il incerc!...

      Ștergere
  2. Si noua ne place mult de tot tortul asta, iar tie ti-a iesit perfect.
    pupici multi lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Micule!... Esti o draguta ca intotdeauna!... Nu mi-a iesit mie crema dreapta si blatul s-a mulat dupa crema... insa m-am saturat sa incep subiectele prin a ma plange ca iar nu mi-a iesit cum am vrut!!... :))
      Il pup pe Mihai... Il tocesc!... :)

      Ștergere
  3. Foarte bine arata,si mama mea il face des!

    RăspundețiȘtergere
  4. Hmmm vreau si eu o feliuta, imi place, sper sa reusesc sa fac anul acesta :)) Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adela.. eu de vreo 2 ani tot vreau sa il fac!... In sfarsit, am reusit!!!...

      Ștergere
  5. Foarte frumos!Ador totul de zahăr ard!O zi frumoasa!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails