"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

sâmbătă, 12 noiembrie 2011

Trandafiri din pasta de lapte praf

Asa cum am promis vin sa arat cum fac trandafirii din pasta de lapte praf... Mai am o asemenea postare, dar aceasta de acum se vrea mai in amanunt... Am muncit mult sa pun cat mai multe imagini intr-o singura poza sa nu incarc aceasta postare cu fffff multe poze...
Sper ca este destul de explicit si va va ajuta...
Ingredinetele pentru pasta sunt:
- lapte praf
- miere de albine
Cantintatile nu prea le pot spune, pentru ca nici eu nu le stiu... Pun lapte praf turnand cu punga direct in castron, pun miere de albine (exact atat cat se vede in imaginea de mai jos) amestec cu o lingurita, apoi incep sa framant in mana... Pe parcurs cat framant, mai adaug lapte praf sau miere... dupa cum simt la mana... (stiu ca asta demoralizeaza pe multi, dar chiar nu am cantitati fixe). Cand pasta e bine legata, dar inca moale (ca o plastelina), o impart in 2 bucati si las deoparte bucata mai mica (cam 30% din pasta- pentru partile verzi)
Partea mai mare, o framant in continuare, adaugand si culoare, in acest caz, galben... Eu pun cu varful unui cutit.
In 1a este pasta alba pe care am pus prima data culoare galbena... Am framantat si a iesit ce se vede in 1b, iar in 1c se vede ca am mai adaugat putina culoare, tot galben... Framant in continuare, adaugand din cand in cand lapte praf (1d) pentru a deveni mai tare pasta... Ajunge sa fie destul de greu de framantat.
dupa ce am obtinut consistenta si culoarea dorita (2a), pe o folie alimentara, intind pasta putin cu mana (2b), acopar cu o alta bucata de folie alimentara (2c) si incep sa intind cu sucitorul, dar nu foarte mult (2d) pt ca riscati sa se rupa folia . Dezlipiti folia de deasupra, aranjati putin foaia de pasta, acoperiti la loc cu aceeasi folie si mai intindeti.
eu ridic folia de pe foaia de pasta de vreo 3-4 ori pana la final (asa cum se vede in 3a, 3b si 3c), ca sa nu se rupa/gaureasca folia. In 3c este imaginea finala a foii din pasta de lapte praf.
cu forma pentru trandafiri -4a (am mai multe de mai multe dimensiuni) decupez -4b, apoi separ petalele cu un cutit (4c), apoi mai decupez odata -4d, si desprein petalele... SI tot asa atat cat imi permite foaia de pasta de lapte praf.
Dupe ce am decupat cate forme am putut si am despartit petalele, incep sa subtiez marginea petalelor (5a). Ce a ramas din foaia de pasta, nu arunc ci adun totul intr-o bila-5b, pentru ca o mai framant putin si intind o alta foaie... 5d... din care mai pot sa decupez inca 5 petale. Se vede diferenta intre petale.. In 5c toate petalele sunt subtiate la margini.
Acum incep "asamblarea", facand o bila mica pe care apoi o subtiez, dandu-i forma de con la partea de sus- 6a. Iau prima petala pun pe ea "conul"-6b. Infasor o parte a petalei cupa con, f strans-6d, apoi acopar cu partea cealalta a petalei-6e.. Sper ca imaginile va lamuresc mai mult decat explicatiile mele... Continui cu a doua petala-6g, pe care de aceasta data o las putin mai desfacuta decat prima- 6h, dupa care rulez putin marginile petaleli-6i. Continuam cu a 3-a petala-6j. Intr-o forma de bomboane, pun bobocul de trandafir si dau putin la frigider, cat ma ocup de urmatorul trandafir. Fac astefel 3 boboci- 6l. In acelasi mod continuam sa punem petalele pe bobocii de trandafiri. Punem atatea petale cate dorim. Eu am facut trandafirii sa arate ca in 6m si aici m-am oprit.
Revenim la pasta pe care am dat-o deoparte si framantam la ea adaugand culoare verde, urmand aceeasi pasi ca si la colorarea cu galben. Dupa ce am intins pasta pana are grosimea dorita, cu formele de frunze decupam din foaia de pasta (7b), iar cu folia alimentara, presam putin pasta in forma pentru a se imprima f bine nervurile frunzei(7c)... Le desprindem din forme si le punem la uscat drepte sau curbate (7d)
nici aici nu aruncam pasta ramasa (8b) ci o adunam, reframantam si o intindem din nou (8c), decupand din ea sepalele de trandafiri) (8d). Din ce ramane- 8f, readunam si facem tulpinile trandafirilor.
Pasta de lapte praf nu se lipeste ca pasta de zahar- cu sirop. Nu folosesc nimic. Se lipeste f bine fara nici un ajutor.
Acesti 3 trandafiri i-am folosit la 2 torturi... Da, ati citit bine... la 2 torturi.. Prima data la cel cu pasta de zahar, unde aveau si tulpini... Pentru ca acel tort a fost facut pt noi fara nici o ocazie, nu am mancat trandafirii si in saptamana urmatoare i-am pus pe tortul Cornel, dar fara tulpini... doar florile...

Sper ca va e de ajutor.. Puteti sa dati pe eticheta "ornamente" si sa vedeti si alte explicatii din alte postari. Aceasta insa are cele mai multe poze si mai amanuntite.

25 de comentarii:

  1. Multumesc pentru explicatii.O seara placuta!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Ce trandafiri perfecti si ce frumos ai explicat. Am facut si eu de vreo cateva ori,mi-au iesit mai badarani,dar nici eu n-as putea sa spun cantitatile.Dupa o vreme te prinzi cat trebuie pus:)) Felicitari,sunt superbi!

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna, sunt foarte frumosi trandafirii, foarte reusiti. Voiam sa te intreb daca pasta asta cu lapte praf si miere se intareste cand se usuca, sau cum se comporta pe timp mai lung. Multumesc :)

    RăspundețiȘtergere
  4. superbi, o sa incerc si eu pasta asta, pare mult mai usor de facut, te pup :*

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte reusiti trandafirii si torturile si ce de ustensile ti-ai cumparat esti dotata nu gluma :-))pupicei

    RăspundețiȘtergere
  6. Petronela, Mitinita, Mihaela, Dana, Doinitza... multumesc mult de vizita si aprecieri.
    Mihaela... Pasta de zahar nu se usuca.. De fapt... daca nu as fi stiut ca facusem trandafirii in urma cu o saptamana, cand i-am pus pe al 2-lea tort, pot sa iti zic ca nu era absolut nici o diferenta!... Nu stiu exact cum sa ma fac inteleasa... De la miere, cred, isi pastreaza proprietatile timp indelungat!...

    RăspundețiȘtergere
  7. sant curioasa ce gust au trandafirii asa lucrati,trebue sa incerc,multumesc pentru postare,pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitari ptr. tutorial. Sunt convins ca multi dintre noi il vom gasi foarte util. Multumim.

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc pentru prezentare! Sper sa am si eu curaj intr-o zi :)

    RăspundețiȘtergere
  10. Ina, Ionela, Alexandrina... multumesc de vizita si aprecieri!!.. Sper sa va ajute pozele mele!

    RăspundețiȘtergere
  11. Arata foarte frumoase torturile tale. Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  12. Postarea ta mi-a dat curaj sa incerc si eu....felicitari pentru rabdarea cu care ne-ai impartasit toate detaliile!!
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  13. foarte frumosi trandafiri ai facut.multam fain pentru explicatii.tot ce imi mai rebuie e putin talent.oare de unde sa cumpar??oricum postarea este foarte interesanta si folositoare.pup

    RăspundețiȘtergere
  14. unde pot sa gasesc forme pentru trandafiri

    RăspundețiȘtergere
  15. Cristina, multumesc.
    Viviana... bafta... sa iasa totul din prima...
    DiaMar, multumesc
    Sarah, si eu ziceam la fel acum 2 ani... si am un an si o luna de cand am facut primul trandafir!!
    Anonim: in Bucuresti este un magazin in Zona Unirii, sau comanda pe net la Lumea Basmelor

    RăspundețiȘtergere
  16. Trandafirii rosii sunt facuii cu pigment rosu de la lb nu?iese culoarea reala...in pasta de zahar daca pui colorant rosu sau negru...nu iese ...deci super...am sa incerc si eu sa fac pasta din lapte praf...macar acolo unde pigmentul nu iese asa cum trebuie...pupici,DIA

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. da, cu coloranti gel de la LB... aici si cum arata: http://dumitrufelicia.blogspot.com/2011/02/ustensile-2.html

      Ștergere
  17. BUNA'te apreciez pentru talentul tau dar as dori sa stiu cit costa kg si daca primesti comenzi pt nunti. Unde locuiesti as vrea sa stiu ca sa vad ce distanta e.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Tina... multumesc pentru aprecieri!... Eu torturi nu am facut decat pentru cunostinte pana acum. Eu sunt din Bucuresti. Adresa mea de yahoo pentru mai multe amanunte: feliscris@yahoo.com

      Ștergere
  18. eu fac trandafiri din lapte praf si serbet

    RăspundețiȘtergere
  19. super frumos si eu fac torturi dar ma chinuiam cu trandafiri facuti di sugus .felicitari

    RăspundețiȘtergere
  20. Minunati trandafirii!!!!!!!te rog ,poti sa-mi spui bordura de pe partea laterala a tortului cum ai facut-o?cu ce instrument?multumesc.Torina

    RăspundețiȘtergere
  21. Felicitari, esti o adevarata MAESTRA a ornamentelor si-ti multumesc ptc ne-ai impartasit si noua aceste secrete tinute bine la sertar de altii! Spune-mi te rog ce tip de lapte praf se preteaza si cat timp se pot pastra aceste ornamente si in ce conditii de temperetura. Pupici ERIKA

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails