"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

sâmbătă, 12 martie 2011

Perisoare gratinate

Am gasit intr-o revista reteta de perisoare gratinate... A vrut sa le fac precum in revista, dar pe parcurs am facut atatea schimbari.. de aproape a iesit sufleu de perisoare si nu perisoare gratinate!!...
Am sa va zic cum am facut eu aceste perisoare .. Sunt f bune... si am sa mai fac mai ales cand fac ciorba de perisoare.. Eu iau caserole de carne tocata de pui care au aprox. 600 gr. Cum la o ciorba de care fac eu ar ajunge 450 gr de carne... nu ma indur sa dau 150 gr la o parte si fac din toata cantitatea. Tot timpul sunt prea multe perisoare in ciorba... asa ca am rezolvat problema cu aceasta reteta: o voi face odata cu ciorba de perisoare...

Eu am facut perisoare din 600 gr carne, din care aproximativ 150-200 gr am folosit la aceasta reteta, iar restul la ciorba de perisoare. Trebuie sa mai zic ca eu nu prea fac la fel perisoarele... de fiecare data foloses ale cantitati.. iar la carnea de pui, care este mai fada la gust, mai pun si morcov si usturoi uneori... in loc de 1 ou folosesc 2 oua...

Ingrediente:
Pt perisoare:
- 600 gr carne tocata de pui
- 1 ceapa
- o felie paine
- un morcov mic
- o felie paine
- 2 catei de usturoi
- 1 sau 2 oua (eu am folosit 2)
- 2 lingurite gris
- boia de ardei
- verdeata
- sare, piper
Pentru sos:
- 100 ml smantana
- 1 lingura faina
- 1 lingura branza telemea
- 2 oua
- patrunjel
- sare, piper...

Preparare:
Perisoare: Ceapa se taie marunt, se caleste si se coloreaza cu putina boia de ardei cat inca e pe foc.. apoi se amesteca cu carnea tocata, , felia de paine inmuiata in apa si bine stoarsa, ouale, verdeata tocata marunt, morcovul ras prin razatoarea mica, usturoiul..
Din compozitia obtinuta se modeleaza perisoare de marimea nucilor.
Sosul : Se bat ouale, se adauga faina incet si se amesteca bine pt a nu se forma cocoloase, se adauga smantana, telemeaua rasa prin razatoarea mare, ptrunjelul tocat f marunt, sare, [i[er... dupa gustul fiecaruia...
Intr-un vas termorezistentam turnat o parte din sos, apoi am pus perisoarele si peste ele am turnat restul de sos. Am acoperit cu folie de aluminiu si am dat la cuptor.
20-30 min, am dat folia la o parte si am mai lasat cam 7 min...
Am mancat si calda si rece... dar mie mai mult mi-a placut rece...








9 comentarii:

  1. Interesanta si sigur gustoasa reteta...
    Imi place..
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc Bianca!.. Te pup si eu.. Duminica frumoasa iti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Si mie imi place reteta ... este o idee foarte buna ! De retinut :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Originala reteta...sigur gustoasa...super imi place mult . Cu prima ocazie o fac si eu .
    ciao..o duminica placuta!

    RăspundețiȘtergere
  5. Maria, Nicoleta, Pansy, Ina, BA... multumesc frumos de vizita si aprecieri!

    RăspundețiȘtergere
  6. interesanta, o sa incerc si eu reteta, mai ales pentru copilasi e super!!!!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails