"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

marți, 30 noiembrie 2010

Tort Printesa Deea

Yuppppiiii... primul meu tort printesa!!!... Nici nu ma asteptam sa imi iasa asa ceva... ma asteptam la o tentativa la care sa dai cu presupusul ce poate sa fie...
Am facut acest tort cu ocazia zilei de nume a nepotelei mele, Andreea sau "Deea"- cum ii zice Mihai, motiv pt care am si denumit-o "Printesa Deea".
Trebuie sa ii multumesc in mod deosebit Anasiei care mi-a cumparat martipanul si mi-a dat sfaturi cum sa il folosesc... ca de... e prima data cand incerc sa fac un tort printesa, e prima data cand am de'aface cu martipan....
Cum am facut printesa?????.... Maaare chinuiala... blatul in 3 vase... initial in 2, dar unul a iesit prea mic... si bombat... avea nevoie de completare...
Aha... uitam... interiorul e facut identic precum in reteta de amandina care e... de-li-cioa-sa!!..
Deci am facut blaturile, le-am taiat, insiropat si cremuit si le-am dat peste noapte la frigider... noapte care s-a prelungit si peste zi, ca de... eram la servici...
Seara am venit, am unit cele 2 blaturi cu un alt rand de crema, le-am nivelat si dat la frigider pt jumatate de ora, timp in care am frecat bine un pachet de margarina ca asa m-a sfatuit Anasia... scot apa din el si apoi sa invelesc blatul cu unt ca asta-i "adezivu" lu martipanu... da maaare atentie... daca are apa... se da si martipanu pe topogan.. si nu sta locului...
Eu am fost ascultatoare si am facut precum am fost sfatuita...
Dupa ce a fost acoperit cu unt, a stat iar la frigider, iar eu am trecut la framantat martipan cu zahar pudra, dar mi-am pus castile sa ascult muzica... sa nu ma plictisesc.. Si am framantat... si am framantat.. si am pus si colorant rosu.. si nu prea se colora.. si iar mai puneam... iar mai framantam... o melodie... 2 melodii... mai si dansam framantand... ca sa nu intepenesc stand in picioare.... si uite asa mi s-a terminat playlist-ul.. si eu tot framantam la martipan... Cred ca de atata framantat... vedeam si decolorat.. ca eu tot roz vedeam si am zis gataaaaa... nu mai pot sa framant la martipanul asta... sa fie rochia roz.. da acu vad ca e rosie... Clar .. deci ametisem de framantat si vedeam decolorat....
Am trecut la intins cu sucitorul ... tot martipanul ... Instructiunile de folosire de la Anasia ziceau sa las foaia mai groasa... sa nu se rupa cand imbrac printesa... M-am executat... da cum sa fac fusta??? Clos??? Foaia era intinsa si mi-am dat seama ca daca mai bagam si clos... putea sa isi ia zborul... Asa ca... eu, ascultatoare de felul meu, am urmat tot sfatul Anasiei: sa fac din bucati... da ... cum??... Si cheama sotul consort sa ma ajute la... croitorie... ca de ... nici de asta nu am mai facut niciodata... da printesa trebuie sa fie imbracata bine... L-am trimis sa imi aduca foi de hartie mari... si am decupat ... tipare... le-am pus pe printesa... am vazut ca sunt ok si am trecut la croit... Eheeee... da aici sa te tii.. cand sa scot bucata de fusta... vad ca la mijloc foaia era... ff groasa... ce sa fac???? ... Mai ramasese restul de foaie intinsa si nu voiam sa o stric... Iar bag o strigare la sotul consort... la 2.30 dimineata... si el imi da ideea sa imi aduca masa de pe balcon... O aduce o sterge bine.. o usuca... si trec la intins bucata de fusta... si la croit... again.... si asa am facut fusta din 3 bucati... dar unele se "incalecau"... deci am pus in functiune un alt instrument esential in croitorie... foarfeca....si am taiat surplusurile...
Am pus si niste volanase... si conform sfaturilor Anasiei, le-am lipit cu sirop de zahar (bine "legat"- in traducere libera- fiert foarte bine.. pana scade la jumatate sau e "margica").
Sarbatorita nici nu visa ce i se pregatea, dar stia ca va fi tort... dorinta ei
"Felicia, vreau un tort cu floricele"
"De care, Andreea?... Mici sau mari?"
"Mici!"
Cum dorintele nu se discuta... mai ales ale sarbatoritilor.. se indeplinesc... trebuia as ies la interval si cu "flori mici"... prin urmare, rochita de printesa a fost impodobita si cu niste floricele mici...
Reactia ... pe masura, mai ales ca am dus cutia de la printesa in care era doar rochita... "vai... a disparut printesa!.. Unde o fi?" si uite asa am descoperit ca primtesa era in tort... "wow!!"
Multa munca.. dar rezultatul a meritat...
Aaa... am facut si pe coafeza.. ca ea avea parul pe spate... deci i-am prins parul cu o clama de a a mea...

















31 de comentarii:

  1. felis,absolut superba printesa deea,sa-ti traiasca nepotica!

    RăspundețiȘtergere
  2. felicitari pt munca si rabdare, rezultatul e pe masura :D la multi ani nepoatei :D

    RăspundețiȘtergere
  3. Wow, esti tare... fff meticuloasa.. a iesit f bine, felicitari:)

    RăspundețiȘtergere
  4. arata grozav! e finuta, rosie :) (colorantul lucreaza si la ceva timp dupa ce l-ai amestecat cu pasta, sa nu uiti asta pe viitor) Bravo, Felis! Urmatorul cind e? ;)
    Iar interiorul mi-a facut o pofta de tort ca trebuie neaparat sa fac si eu unul pt noi.

    RăspundețiȘtergere
  5. Felis, superb tor ai facut. Cred ca e multa munca. Si eu mi-as dori sa fac o printesa, nu prea am pentru cine. Sa vedem, poate fac unul pentru "nora" :).

    RăspundețiȘtergere
  6. foarte fain ti-a iesit, felicitari, la multi ani pt neporica!!:*

    RăspundețiȘtergere
  7. Ti-a iesit minunat, felicitari !!!! la Multi ani fetitei!!!! Tie multa sanatate sa-i mai faci multe torturi frumoase.

    RăspundețiȘtergere
  8. Ei,ce printesa frumoasaaaa!Felicitari,a iesit superb!La multi ani,Deei!

    RăspundețiȘtergere
  9. Multumesc foarte mult de aprecieri si urari: Alison,Diamond,AdrianaB, Cccris, Cristina, Dana, Reka, Mimi.... Va pup...
    Cccris... multumesc de sfat... uite ca nu stiam faza cu colorantul.. am mai invatat ceva...

    RăspundețiȘtergere
  10. Felicitari Felis!! E foarte reusita papusa ta tort. Nici eu nu am facut niciodata. Felicitari!!!

    RăspundețiȘtergere
  11. Imi place mult cum ti-a iesit tortul!la multi ani Andreei!te pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Felicitari! Ai facut un tort superb! La multi ani nepoticii.
    Ce de munca la martipanul asta...ufff...

    RăspundețiȘtergere
  13. Nella, Miha... multumesc de aprecieri si urari. Va pup.

    RăspundețiȘtergere
  14. wow,cata rabdare trebuie sa ai sa faci asemenea torturi si cata munca cu martipanul ala,mamma,mia,eu cred ca ma lasam pagubasa!felicitari ti-a iesit tortul de nota 10 cu felicitari fiind pentru prima oara!La multi ani Andreeei!ps.si nepotica mea se cheama Andreea si tot Deeea ai spunem!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce printesa sexy ai facut in rosu...;-) La multi ani lui Deea!

    RăspundețiȘtergere
  16. Gabriela, Liana... multumesc frumos... de vizita, aprecieri si urari

    RăspundețiȘtergere
  17. mes compliments pour cette belle princesse c'est un beau travail bien réussi
    bonne journée

    RăspundețiȘtergere
  18. Fimere... Merci beaucoup ... pour vos compliments et pour visiter

    RăspundețiȘtergere
  19. Ce frumoasa printesa ai facut.Daca voi avea vreodata nevoie, pe tine am sa te stresez.
    La multi ani Deei, si un pupic mare lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  20. Felicitari maxime! Un tort superb. Sunt convinsa ca gustul a fost pe masura!
    O idee de tort numai buna pentru mine, avand in vedere ca se apropie ziua de nastere a "printesei" mele (pe 2 ianuarie) si - desi e scolarita deja - tortul printesa e preferatul ei. Intr-un an i-am facut unul "Alba ca Zapada", cu frisca, in alt an un tort "Barbie", dar tot "Printesa" vrea si acum. Deh, e fetita si fetitele au visurile lor!:)

    RăspundețiȘtergere
  21. Micul... multumesc... tu esti mama prajiturilor... sunt convinsa ca ai sa faci unul pe masura... Te pup

    Carmen.. Multumesc... Abia astept sa vad printesa ta... mai e mai putin de o luna...

    RăspundețiȘtergere
  22. Buna,

    N-am citit ce-au scris ceilalti dar vreaus a spun ca ai facut un tort foarte frumos si dupa cum arata e si foarte gustos!
    Foarte fain blogul tau, acum il vad prima data. Multumesc de vizita si pupici lui Mihai!

    Vero

    RăspundețiȘtergere
  23. Vero, multumesc si eu de vizita si de aprecieri!.. Am sa il pup pe Mihai!

    RăspundețiȘtergere
  24. Felis,nu am cuvinte ce frumoasa ti-a iesit si spui ca ai facut-o prima data? nu-mi vine sa cred,ai fost o eleva ascultatoare ai respectat instructiunile,ce ti s-au dat,imi pare rau ca nu am un premiu la dispozitie ca-l meriti pe deplin,am sa-ti caut unul,te pup

    RăspundețiȘtergere
  25. Doinitza... Multumesc foarte mult... Aprecierile tale tin loc si de premiu.. Ma bucur ca iti place!... Te pup si multumesc de vizita!

    RăspundețiȘtergere
  26. Suuuper :) Rosu e culoarea mea preferata ! :)
    Te-ai cam muncit( cu frisca e un pic mai usor :) )...dar merita ;)

    RăspundețiȘtergere
  27. Adriana... multumesc de aprecieri... Intr-adevar.. sa vad bucurie in ochii nepotelei mele... a meritat toata munca... am si uitat cat am muncit la el

    RăspundețiȘtergere
  28. dragute torturile toate multa munca la mijloc dar un rezultat frumos si delicios presupun :)felicitari :*

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails