"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 28 noiembrie 2010

Placinta dobrogeana

Sotul meu a vazut aceasta reteta la cireasa de pe tort si a vrut si el... Am facut o combinatie dintr-o reteta de la Monica (de pe forum Retete in imagini) si sfaturile pe care le-am auzit la emisiunea "cireasa de pe tort"...
Cica e demential de buna... Sotul zice ca aceasta va fi de acum "placinta casei"

Ingrediente:
- un pachet foi de placinta
- 900 gr branza dulce
- un iaurt de 200 gr
- 8 oua
- 3 linguri zahar (dupa gust- in compozitie)
- zahar vanilat
- 100 gr unt
- ulei pt uns foile
- zahar pudra
- cateva stafide (dorinta sotului)
Preparare:
6 Oua se bat bine si apoi se amesteca cu branza si zahar (dupa gust- cat doriti- sotul mi-a zis ca mai mergea pus zahar in compozitie). Foile de placinta se desfac, luam cate 2 foite odata, le punem pe masa le stropim cu ulei si pe jumatate de foaie se pune compozitia cu branza. Foile ramase "in asteptare" le acoperim cu un prosop umed si bine stors, altfel se usuca si se rup.Deci, dupa ce am pus branza pe jumatate de foaie (foi , ca sunt 2), venim si acoperim cu partea ramasa libera, dupa care incepem sa le strangem pliat, de-a lungul, precum in imagine si o punem in tava pe o foaie de copt unsa bine cu unt.
In acest timp intr-o craticioara aveam prgatit 50 gr unt caldut cu care stropesc/ung foile pe care le pun in tava sa nu se usuce cat pregatim celelalte foi.
Dam prosopul umed la o parte, luam alte 2 foite si acoperim la loc pe cele ramase.
Procedam la fel ca mai sus... pana terminam toate foitele (in unele am pus si cateva stafide). Mie chiar mi-au intrat toate foile. Un rand am pus si de-a curmezisul in margine pt ca era tava mai lunga decat foile... asa ca am acoperit totul la fix.
Dupa ce am terminat de pus in tava toate foile umplute cu branza, punem deasupra restul de unt cubulete si acoperim bine cu 2 oua amestecate bine cu iaurt.Dupa ce s-a si racit putin, am presarat deasupra zahar pudra.

Delicioasa (asa zice sotul- eu tin post) si rapid de preparat.












15 comentarii:

  1. nu-i corect! arata prea bine, trebuie sa fac si eu. Chiar mi-era pofta de ceva cu brinza.

    RăspundețiȘtergere
  2. Mmm ce pofta mi-ai facut...Foarte faina...

    RăspundețiȘtergere
  3. la placinte inainteeeee...:D foarte frumos explicata reteta, rezultatul e pe masura :D

    RăspundețiȘtergere
  4. Imi place mult reteta, felicitari !!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu fac placinta dobrogeana,dar putin diferit.sigura diferenta notabila este ca folosesc lapte,nu iaurt.si iese moale la interior si usor crocanta la exterior.

    RăspundețiȘtergere
  6. Cccris, Bianca, Diamond, Reka, Pansy multumesc foarte mult de vizita si aprecieri...
    Pansy... merita incercata si varianta cu lapte...

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte buna placinta, a facut si Janet, dar n-am apucat...pupici

    RăspundețiȘtergere
  8. faina reteta,trebuie sa o fac si eu neaparat,ca arata foarte bine si cred cand spui ca e foarte buna!abia astept,mi-ai facut o poftaaa de placinteee!!te pup,o seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  9. Miha, Liana, Gabriela... multumesc... da, intr-adevar... a placut fff mult la toata lumea... Ce au apreciat a fost ca nu "zboara" foile din ea... sau nu cad bucatele...

    RăspundețiȘtergere
  10. daca eram pe aproape,nu-ti ramanea o bucatica

    RăspundețiȘtergere
  11. Doinitza... daca ai sa fii pe aproape mai fac una special pentru tine... E rapida, usor de facut si garantat delicioasa!...

    RăspundețiȘtergere
  12. Plăcinta dobrogeană autentică este sărată, nu dulce. Se încreţesc foile cum ai făcut-o tu, dar umplutura este un mix iaurt-lapte dulce-ouă, cu telemea de oaie şi unt deasupra.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Auzi TU... care nu stiu cine esti.... De obicei nu raspund la persoanele care nu au bunul simt sa isi asume comentariile si se ascund in spatele anonimatului, dar de data asta imi place rau comentariul tau... Ti l-as da pe sotul meu sa ii faci zilnic aceleasi comentarii... ca el nu ma lasa sa fac retetele decat cum vrea, pastrand conceptul de baza... Vai ce satisfactie as avea sa ii tina cineva asemena teorii despre cum sunt trebuie sa fie anumite preparate!... Zilnic daca se poate =))

      Ștergere
  13. Am facut prajiturica. Este usor de facut si fffbuna.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails