"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

joi, 10 februarie 2011

"Isler" cu crema de lapte

Am vazut aceste fursecuri pe Forum Retete in imagini, postate de Ghiocel... careia ii multumesc pentru reteta... M-au cucerit prin felul cum aratau, cum arata ciocolata pe ele... si mi-am zis ca trebuie sa le incerc...
Am vrut sa le fac precum in reteta lui Ghiocel, doar cu gem intre fursecuri, dar sotul a zis ca el vrea cu crema... una din alea bune facute ultimele dati... si mi le-a enumerat... Am ales sa fac crema de lapte de la cuburile cu lapte...
Ingrediente pt fursecuri:
-100 g zahar pudra,
-200 g unt,
-280 g faina,
-100 g nuci zdrobite (eu le-am macinat),
-1 lingurita de scortisoara
Ingredinete pt crema de lapte:
- 1/2 litru lapte
- 50 g. amidon
- 2 linguri zahar
- 50 g. ciocolata alba
- 125 g. unt sau margarina la temp. camerei
- 75 g. zahar pudra
Glazura:
- 2 ciocolati topite
Preparare fursecuri:
Se pun toate ingredientele intr-un castron si se framanta pana se leaga compozitia. Aluatul se pune in folie si se da la frigider cca 10 min dupa care se intinde o foaie la o grosime de 3 mm. Cu o forma rotunda se taie discurile de isler. Se aseaza in tava pe hartie de copt si se coc la foc moderat in cuptorul preincalzit, 5-10 min.
Se scot din cuptor cand sunt coapte dar nu “brozate”.
Se scot din tava, se lasa sa se raceasca dupa care se lipesc cu dulceata acrisoara, sau crema.
A doua zi se imbraca in ciocolata. Ciocolata se topeste la bain marin, daca este prea groasa se adauga putin ulei astfel glazura va fi si mai lucioasa.
Preparare crema:
Amestecam cele 4 linguri zahar + amidonul si le adaugam incet in ploaie peste lapte (150 ml.) ca sa nu faca cocoloase.
Restul de lapte se toarna intr-o cratita, se adauga ciocolata alba, rupta in bucatele si se incalzeste la foc mic pana da in clocot; reducem focul si adaugam amestecul de amidon, amestecand mereu pana se ingroasa. E suficient de groasa daca atunci cand radem partea de jos a oalei cu lingura, se vede fundul oalei. Lasam la racit. (eu am scos pe balcon pentru a se raci mai repede, dar am amestecat din cand in cand in compozitie pentru a nu face crusta deasupra)
Mixam untul/margarina cu zaharul pudra si adaugam crema de lapte.




Crema:






22 de comentarii:

  1. wooow ce frumuseti!!!Cred ca au fost un deliciu cu crema de lapte....ma ling pe bot!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Judy, Mitinita... multumesc frumos pt aprecieri si vizita... Da, au fost delicioase...

    RăspundețiȘtergere
  3. mmmm, ce merg asa de dimineata langa o cafeluta!!!pup, o zi frumoasa!!!!

    RăspundețiȘtergere
  4. wauuu ce faine sant,de gust ce sa mai zic ,parca ma vad mancand una,le fac si eu,un sfarsit de saptamana placut

    RăspundețiȘtergere
  5. ce-mi plac islerele,am uitat de ele,doamne cate retete am si eu cand am sa le poatez pe toate?arata tare fain,am sa le fac,mersi de idee

    RăspundețiȘtergere
  6. mmmmmmmm,ce apetisante sunt!merita incercate!

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu crema imi plac si mie, are dreptate sotul tau... iar cu "ciucalata" sint fenomenale... fur unul si ma duc sa-l servesc linga cafea...

    RăspundețiȘtergere
  8. Vai ce bune trebuie sa fie ...arata super!

    RăspundețiȘtergere
  9. Imi plac islerele, si eu fac, dar uite nu mi-a trecut prin cap sa le fac cu crema alba! De notat. pup

    RăspundețiȘtergere
  10. Dana, Flory, Yaya, Doinitza, Mimi,Daniela, Nicoleta, Liana... multumesc frumos de aprecieri si de vizita!...

    RăspundețiȘtergere
  11. Ti-au iesit o minunatie de islere,pofta-i mare ti-am furat din ele!yammy!de notat am sa le incerc si eu!pupici si weekend placut!

    RăspundețiȘtergere
  12. Gabriela.. multumesc.. Abia astept sa vad si eu islere-le tale!!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ehei...nu degeaba te-am nominalizat pentru "blog de blog 2010"!

    RăspundețiȘtergere
  14. Multumesc Carmen, esti o draguta!...

    RăspundețiȘtergere
  15. Sant minunate!Le-am facut si eu de cateva ori!
    O zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  16. Waw ce bune cred ca au fost !!!
    Cu siguranta am sa le incerc si eu....
    Cam cate bucati ti-au iesit ?

    RăspundețiȘtergere
  17. Janet, Maria, Sidy... multumesc de vizita si aprecieri!..
    Sidy... au iesit exact cate se vad in poza (30), a.. am uitat, a mai mancat vreo 2 sotul inainte... Conteaza insa si forma cu care tai cat e de mare... primele 6 perechi (cele care le-am lipit cu gem) le-am taiat cu o forma mai mare.. apoi am luat ceva mai mic... Deci pot iesi mai mult decat 30 de fursecuri...

    RăspundețiȘtergere
  18. Cat de bine arata ! foarte bine ti-au iesit. Imi plac islere-le tare mult si daca ma gandesc bine, a trecut ceva vreme decand nu le-am mai facut...Am sa incerc si eu sa le umplu cu crema...sant asa tentante...

    RăspundețiȘtergere
  19. Arata foarte bine!Felicitari pentru blog si la mai multe retete!Cred ca o sa le incerc si eu...desi sunt abia la inceput.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails