"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 27 iunie 2010

Fresh de vara cu cirese

Acest tort l-am facut cu ocazia zilei de nastere a nepotelei mele, Andreea, care a implinit pe 25 iunie, 3 ani.
La multi ani... sanatate si muuulte bucurii!...
Pentru acest tort m-am inspirat din diverse alte retete, reviste si am mai pus idei de ale mele... ce a iesit: e delicios... Stiti... cand nu e bun... va zic! ;)

Blatul l-am facut precum la tortul de mere dar cu cantitatile adaptate, crema si ornarea de deasupra am luat ideea dintr-o revista Click pt femei, iar ornarea laterala de la un tort ciocolatos din Click pofta buna. Am mai pus si de la mine idei, pe langa toate acestea...

Ingrediente:
Blat:
-8 oua
-8 linguri de apa rece
- 16 linguri de zahar
- 16 linguri de faina
- 1 praf de copt
-coaja rasa de lamaie
- esenta de vanilie
Crema:
- 400 gr smantana grasa
- 120 gr zahar pudra
- esenta vanilie
- 400 gr cirese
- 1 borcan de sirop de la dulceata de capsuni cu vin alb
Sirop:
-500 gr apa
- 12 linguri de zahar
-coaja rasa de lamaine
-esenta de vanilie
Decor:
- 400 gr frisca
- 400 gr cirese
- 1 plic si 1/2 gelatina rosie
Preparare:
Blat: Se freaca galbenusurile su zaharul, se adauga apa si se freaca/mixeaza bine in continuare, se adauga faina cu praful de copt nestins apoi albusurile batute spuma se incorporeaza ushor. Se lasa la cuptor pana trece testul scobitorii.
Crema: se bate smantana cu zaharul pudra si cu esenta e vanilie. Se da la frigider. De la cirese se scot samburii si se lasa la scurs.
Se face un sirop de zahar ars si se lasa la racit.
Se taie blatul in 3, se pune in forma in care a copt folie alimentara, se pune partea de sus a blatului pe fundul formei, se insiropeaza. Blatul insiropat se acopera cu sirop de dulceata de capsuni cu vin alb (cand am facut a 2-a oara dulceata, a iesit mai mult lichid si l-am pus intr-un borcan separa- m-am gandit sa il folosesc la acest tort). Peste acest sirop se pune jumatate din smantana batuta cu zahar si esenta vanilie si se acopera cu cirese. Se repeta operatiunea cu a 2-a felie de blat. Se acopera cu ultima felie de blat care se insiropeaza. Se da la frigider peste noapte
Se rastoarna pe o farfurie blatul dupa ce a stat cateva ore la frigider, se acopera cu frisca. Pe margine am dat cu forma zimtata. Am pus ciresele deasupra tortului si gelatina rosie am turnat-o incet astafel incat sa acopere ciresele dar sa se si scurga pe laterala. Daca nu vreti sa se scurga pe laterala puneti mai intai frisca in ce forma vreti de jur imprejurul cireselor (floricele etc). Eu am lasat sa se scurga si am mai dat la frigider sa se intareasca bine gelatina rosie, dupa care am scos si am ornat cu frisca de jur imprejurul cireselor.

Ingrediente pt blat:
blatul inainte de a fi bagat la cuptor
ciresele
ingredinetele de crema (o parte)
crema:
blatu insiropat si am inceput sa sun siropul de la dulceata de capsuni cu vin alb

ciresele peste crema
a 2-a parte de blat insiropat si acoperit cu sirop de dulceata de capsuni (aici mi-a mai trebuit sirop si am luat dintr-un borcan de dulceata- are si bucati de capsuni)




in frigider inainte de a orna final cu frisca



17 comentarii:

  1. arata delicios, ultima felie e pt mine?

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani, Andreei!
    Arata tare apetisant tortul, cred ca i-a placut, nu-i asa?

    RăspundețiȘtergere
  3. Tare bine bine arata acest tort!!! Felicitari. Sigur a fost foarte gustos. La multi ani si nepoatei tale.
    Vreau sa te intreb..cum ai facut modelul de pe lateral? Cu ceva instrument? Multumesc frumos de raspuns

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata foarte bine.La multi ani nepotelei sa creasca mare si frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  5. Hm, ce deliciu! Si arata foarte bine.
    Sa-ti traiasca nepotica si sa fie sanatoasa.

    RăspundețiȘtergere
  6. Multumesc foarte mult... va pup.
    Cccris... da, e pentru tien... desi nu ma pot compara la aspectul torturilor cu minunatiile tale... Te pup
    Liana, da le-a placut foarte mult la toti cei care au mancat din el (uimitor- chiar si celor f pretentiosi)
    Bianca, am o rigla zimtata pe margini, cu prima ocazie o pozez.
    Geta, foarte gustos a fost, intr-adevar.
    Nela ...multumesc
    Cristina... multumesc
    Va pup pe toate... o saptamana ushoara sa aveti...

    RăspundețiȘtergere
  7. Frumos tort ai facut arata foarte bine.La multi ani nepoatei tale si sa-i dea dumnezeu multa sanatate!o saptamana cu multe succese i-ti doresc!

    RăspundețiȘtergere
  8. Felicitări!delicios si arătos!Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  9. un tort si aratos si banuiesc bun ! eu prefer torturile cu fructe .bravo !

    RăspundețiȘtergere
  10. La multi ani nepotelei,sa va traiasca.
    Foarte apetisant tortuletul,felicitari.
    O zi frumoasa.

    RăspundețiȘtergere
  11. Wouuu! Arata grozav si parca-i simt si gustul...Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani nepotelei! Foarte frumos tortul, ador combinatia fructe+frisca, felicitari.

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani nepoatei tale si multa fericire, iar tie felicitari pentru asa un tort minunat si bun.
    Un pupic pentru Mihai si o saptamana faina.

    RăspundețiȘtergere
  14. Ce bine arata.....La multi ani nepoatei. Cred ca a fost un deliciu acest tort.

    RăspundețiȘtergere
  15. Multumesc de urari pentru nepoata si de aprezieri pentru tort... SIgur il voi mai face pt ca e f bun!... Multumesc la toti pentru vizita.

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails