"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 4 septembrie 2011

Tocanita de carne

Iata o alta mancare cu povestea ei!... Fiind la cumparaturi, sotul adauga in cos o caserola de inimi cu pipote: as vrea niste sote (zice el)... Cand ii explic eu acasa ce inseamna sote... zice ca de fapt vrea asa... ceva cu sos rosu... Ii zic ca ce vrea el seamana mai mult a tochitura, decat a sote... dar... el nu voia nimic cu vin: soteul e cu vin alb, tochitura eu o fac cu vin rosu... insa el scotea din calcul vinul... in orice varianta ar fi fost... Dar... mai vrea sa fie in sos si niste morcov... si vrea pe langa inimi si pipote si niste bucati de carne de porc... dar si pulpe de pui.... si ardei...
"nici calare, nici pe jos, nici imbracata nici dezbracata"... asa si pretentiile pentru mancarea mea... ca de... povestile seamana intre ele... fie ca sunt pentru copii sau culinare....
Deci... plecand de la ingredientele din cerere si improvizand pe parcurs, am ajuns si la ingredinetele de mai jos (din acest motiv in poza initiala nu aveti toate ingredintele din lista)

Ingrediente:

  • - o caserola pipote si inimi de pui
  • - 3 pulpe dezosate de pui
  • - o bucata pulpa de porc (400 gr)
  • - 2-3 morcovi
  • - 2 ardei grasi
  • - o ceapa mare
  • - un ardei iute
  • - usturoi (nr bucati -dupa preferinta)
  • - 1 lingura de amidon Gustin
  • - 2 linguri bulion(pasta de tomate)
  • - o cutie rosii decojite taiate
  • - sare
  • - piper
  • - boia de ardei iute
  • - patrunjel
Preparare:
Carnea de porc se spala, eu indepartez si bucatile de grasime, si se taia bucati, la fel si pulpele de pui dezosate...
Inimile se spala se se curata pana te plictisesti de ele... eu m-am plictisit rau... credeam ca nu se mai termina... le-am si numarat, erau 34...
Pipotele se curata si se spala f bine... se taie la marimea dorita...
Morcovul curatat, spalat si dat pe razatoarea mica.
Ceapa curatata spalata si taiata fff mic.
Ardeiul spalat, curatat de cotor si seminte, se taie bucati.
Am pus ceapa la calit, am colorat-o cu boia de ardei iute pana s-a omogenizat culoarea, am adaugat si usturoiul taiat f marunt (poate fi si pisat). Peste ceapa am pus carnea la calit pana si-a schimbat si ea culoarea pe toate partile, am pus peste carne morcovul ras si am calit jumatate de minut si morcovul alaturi de carne...
Am pus apa cat sa acopere foarte bine carnea si am lasat la fiert, cu un capac, pus putin intr-o parte, sa iasa si aburul.
Am lasat la fiert cam 30 min, dupa ce a inceput sa dea in clocot, apoi am adaugat ardeiul gras taiat fasii, ardeiul iute taiat rondele fff mici si m-am gandit ca ar merge si niste rosii bucati, deci avand in casa o cutie de rosii decojite taiate, am pus toata cutia, am mai lasat 5 min dupa care am adaugat 2 linguri de bulion dizolvat in apa firbinte (cam 150 ml- depinde de cat de mult a scazut apa din cratita) in care am pus: sare, piper (mai puteti pune si alte condimente- dar sotul meu e pretentios). Am mai lasat sa fiarba inca vreo 10 min...
Uitandu-am cam ce a iesit mi-am zis ca as vrea sosul mai cremos... si ce mi-a venit... sa adaug niste amidon alimentar Gustin... Am dizolvat ... cred ca o lingura cu varf(eu am turnat in ploaie, din punga) de amidon intr-un castron cu apa rece- cam 150 ml apa. Am amestecat bine cu furculita pana s-a dizolvat, apoi am luat cu o ceasca din sosul fierbinte din cratita si am pus treptat peste amidonul dizolvat, amestecand cu furculita... Ce a rezultat am turnat din nou in cratita si am amestecat cu lingura de lemn... Am mai lasat la fiert inca 10 min.
Am oprit focul...
Sotul a facut mamaliga...
Am taiat si niste frunze de patrunjel si am presarat peste tocanita pusa in farfurie...
Asta a fost... si culmea... i-a si placut ... pretentiosului meu!...






3 comentarii:

  1. as lua putin,chiar daca e dimineata,asta e asa buna,sa va fie de bine dupa asa o bunatate,o zi frumoasa sa ai

    RăspundețiȘtergere
  2. haha,macar sotul tau iti da idei.la mine nu merge asa,eu tre' sa-mi prajesc neuronul singura sa obtin o reteta.zi minunata!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ina, Sarah... multumesc!!...
    Sarah... e si asta un fel de a privi lucrurile... :) Va pup

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails