"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 22 mai 2011

Supa de pui cu galuste si rosii

Aceasta supa de pui cu galuste o fac foarte des... La inceput o faceam fara rosii, asa cum o mai am pe blog... dar cum sotului nu-i plac decat mancarurile colorate si imi zicea mereu ca nu ii place supa de pui cu galuste daca e incolora... ca sa manance si el am ajuns sa o fac cu rosii... iarna sau vara cand ma grabesc pun o cutie de rosii decojite taiate.
Ce am mai adus in plus, ce face diferenta fata de reteta pe care deja o am pe blog, este modalitatea pe care am adoptat-o pentru eventualitatea in care nu imi ies galustele...
Deoarece eu foarte multa vreme nu am facut aceasta reteta pentru ca imi era frica sa nu iasa galustele prea tari sau prea moi si sa se sfarame... si pentru ca o data am patit-o, am ajuns sa adopt o modalitate la prepararea galustelor: dupa ce am adunat spuma de la carne, scot o parte din supa cu polonicul in alta oala si fierb galustele separat. Dupa ce au fiert, in paralele cu carnea si legumele, le transfer in aceeasi oala.
Deci:
Ingrediente:
- carne de pui (aripi, ciocanele sau ce vreti)
- 2-3 morcovi
- 2-3 cartofi
- o ceapa mica
- ce legume mai aveti in casa (uneori pun ardei, dovlecel etc)
- patrunjel
- delikat/sare
- 7 linguri gris
- 2 oua
- o lingura ulei
Preparare:
Se spala bucatile de pui si se pun la fiert cu sare, cand da in clocot se aduna spuma si se pun cartofii taiati cubulete, morcovul taiat bucati/felii, delikat si ceapa intreaga (o scot si o arunc dupa ce e gata supa).
Scot intr-o oala mare jumatate de supa cu polonicul si las sa fiarba ambele oale la foc mediu.
Pentru ca se fac f rapid, acesta e momentul cand incep sa fac galustele:
- intr-un castron bat bine cu furculita 2 oua cu o lingurita mica de delikat... dupa care pun incet in ploaie grisul, batand in continuare cu furculita. Dupa ce am incorporat grisul adaug o lingura de ulei si mai bat cateva secunde.
In oala unde am doar supa simpla, dau focul mic, adaug compozitia de galuste cu o ligurita, dupa ce am pus compozitia toata, torn o cana de apa rece si dau focul mare, punand si un capac pe oala..
Dupa 20 min, transfer totul in oala unde am carnea si legumele, adaug sare/delikat si cutia de rosii (sau rosiile), adaug si taieteii mai las sa fiarba 10 min si inchid focul... Adaug patrunjel tocat marunt...

Deci... pentru cazul in care nu au iesit galustele (eu am patit asta cand am avut niste oua f mari... nu prea mi-a nimerit compozitia).. arunc galustele si raman cu supa de pui...














5 comentarii:

  1. Si mie imi place si o fac destul de des. Ce idee buna mi-ai dat..maine dinasta fac:)
    Pupici

    RăspundețiȘtergere
  2. asta e obraznicie, sa faci pofta unui om nevinovat... miine fac si eu :) a picat la fix ca iar imi puneam vesnica intrebare : miine ce mai gatesc?

    RăspundețiȘtergere
  3. Bianca, Cccris.. multumesc de vizita si aprecieri!!..
    Supa o aveam de pus pe blog, dar eu acum am pe foc Ciorba de perisoare!..
    Va pup... o saptamana frumoasa sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  4. buna asa cu de toate,galustele da,sant foarte bune

    RăspundețiȘtergere
  5. te intreci cu gluma, Felis! Am si eu comanda de perisoare :)

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails