"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

miercuri, 18 august 2010

Prajitura Milch Schnitte

De aceasta prajitura am auzit prima data (si a fost foarte laudata) de la Criss. Am incercat prima data un tort inspirat dupa aceasta reteta si a fost delicios! Sincer: cel mai bun tort pe care l-am mancat vreodata - si nu ma refer numai la cele facute de mine.
De data aceasta m-am hotarat sa fac prajitura.. si sa respect reteta originala... pe care Criss o avea de pe blogul Laurei Sava care are niste prajituri si torturi minunate... Nu cred ca am sa ajung vreodata sa fac minunatiile de pe blogul ei nici pe aproape... Fata de reteta originala am unblat la blat si l-am facut o singura data (nu din 2 blaturi), am insiropat prajitura si am pus pe o parte din ea si glazura de ciocolata.
Blat:
-8 oua
-4 linguri apa
-2 lingura ulei
-12 linguri zahar
-11 linguri faina
-3 linguri cacao
-1 plic praf de copt
Se separa ouale, galbenusurile se amesteca cu zahar, apa, ulei si se bat cu mixerul, se bat albusurile spuma tare. Peste galbenusurile batute se adauga faina amestecata cu praful de copt, cacaua si albusurile batute spuma.
Se coace in tava tapetata cu hartie de copt.
Dupa ce se raceste, se taie blatul in 2.
Blaturile se insiropeaza cu sirop de zahar ars.
Crema:
- 200 ml. frisca
- 175 g lapte condensat
- 100 ml. lapte
- 6 g. gelatina
- 1 lingura, doua de miere
- esenta vanilie
Se pune gelatina la inmuiat in apa rece. Laptele condensat se amesteca cu 50 ml lapte. Gelatina se topeste in 50 ml lapte cald (pe baie de abur) apoi se adauga amestecului cu lapte condensat. Adaugam si mierea. Batem frisca pana se intareste bine si se amesteca cu compozitia de lapte. Lasam crema la rece 30-40 minute, amestecand din cand in cand. (Nu trebuie sa se inchege, doar sa capete consistenta, sa nu mai fie fluida).
Sirop de zahar ars:
- 8 linguri de zahar
- 2 cani de apa
- zahar vanilat
- esenta de rom
Mod de preparare, ca la tehnici de lucru!
Glazura de ciocolata:
- 2 ciocolati
- 75 ml frisca lichida
Cicolata se topeste in frisca lichida si se toarna pe blat.

Preparare: blatul


scos de la cuptor:
Laptele condensat facut in casa:

Ingredinte pentru crema:
punem mierea :
jumatate de blat pus in tava cu folie alimentara:
punem crema peste jumatatea de blat insiropat:

acoperim cu cealalta jumatate de blat, o insiropam, aduman marginile foliei peste blat si dam la frigider:
prajitura fara glazura:
prajitura cu glazura si ornata cu bombonele de ciocolata:

13 comentarii:

  1. pentru prajiturica asta iti acord nota 28 cu + pentru aspect, 38 + pentru gust si 900398 + pentru efort pe caldura asta ! :D Felicitari :P

    RăspundețiȘtergere
  2. ARATA FOARTE BINE:)DECI DACA TOATA LUMEA O LAUDA..TREBUIE S-O INCERC SI EU:)

    RăspundețiȘtergere
  3. Delicioasa prajitura si foarte aspectoasa, reusita! Ciocolatoasa cum imi place mie!
    salut..o zi buna!

    RăspundețiȘtergere
  4. Foarte aspectuasa si sigur gustoasa...

    RăspundețiȘtergere
  5. Sindy, Just me, Nicoleta, Bianca... multumesc de vizita si aprecieri... Credeam ca sunt uitata... mai alesc ca am lipsit mai mult de 3 saptamani...

    RăspundețiȘtergere
  6. ti-a iesit f. bine ,felis,arata de nota maxima!te pup,tot ocupata sau ai fost in vacanta?

    RăspundețiȘtergere
  7. ai lipsit tu da'vad ca ai revenit in forta !

    RăspundețiȘtergere
  8. Alison, Pansy, Surac... multumesc frumos...
    Alison.. am avut 2 saptamani de vacanta si apoi treba foarte multa...

    RăspundețiȘtergere
  9. Si la mine e pe lista prajitura asta.Ti-a iesit minunata.Ce-as mai manca o portie.
    Un pupic foarte mare lui Mihai de la mine, mai ales ca nu l-am vazut tare demult.

    RăspundețiȘtergere
  10. f buna prajitura.
    Esti de acord cu un schimb de link ?:D
    Daca da, te rog lasa-mi un comentariu pe blogul meu www.retete-bune.net

    RăspundețiȘtergere
  11. Felis,minunata prajitura,bravo!
    Citatul de sus ,super!
    Week-end placut si pupici!

    RăspundețiȘtergere
  12. FOARTE BINE ARATA FELICITARI AM S O INCERC SI EU

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails