"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

duminică, 2 ianuarie 2011

Tort diplomat

De Revelion am facut acest tort diplomat... Pe blog mai am un diplomat cu piscoturi, dar nu facusem niciodata tort diplomat cu blat...
Ingredinte:
Blat:
- 6 oua
- 6 linguri de apa
- 12 linguri de zahar
- 12 linguri de faina
- 1 praf de copt
- zahar vanilat
- esenta vanilie
Crema:
- 20 gr gelatina (eu am folosit 30)
- 5 oua
- o cutie si jumatate compot ananas
- 1/2 litru lapte
- 1 lingura si jumatate amidon
- 300 gr zahar
- 500 gr frisca lichida
Preparare:
Gelatina se lasa la inmuiat in zeama de compot chiar si jumatate de ora (eu am folosit apropape toata zeama de la un compot, din acest motiv am pus 3 pliculete de gelatina in loc de 2).
Se separa ouale, galbenusurile se amesteca zahar, vanilie, amidon, lapte si se fierbe la foc mic amestecand continuu. Cand se opreste focul se adauga gelatina (fara sa fie dizolvata- doar inmuiata) in compozitia fierbinte si se amesteca bine pentru a se dizolva gelatina, apoi albusurile batute spuma. Se pune la racit (se da si la frigider- eu am scos pe balcon... daca tot erau minus 5 grade afara).
Cand e foarte bine racita se adauga frisca batuta f bine.
Intr-un vas se pune folie alimentara (putin umezita pentru a se lipi de vas). Blatul se taie in 2 si o parte din el se pune in vas, se insiropeaza cu zeama de compot, se adauga crema printre care punem bucatele de ananas (se pot folosi si alte fructe)Dupa ce am terminat crema acoperim cu cealalta parte de blat si insiropam (mie nu mi-a ajuns zeama de compot si am mai pus sirop din apa fiarta cu zahar si esenta vanilie).
Am acoperit cu marginile foliei si am dat la frigider peste noapte.
A doua zi am scos tortul pe o farfurie, l-am imbracat in frisca... si pentru ca nu imi ramanea loc (era exact cat dimensiunea farfuriei...) am preferat ca pe margini sa nu il incarc cu multa frisca si chiar sa mai iau din ea cu linia zimtata. Am folosit linia si la partea de sus.
Am ornat cu trandafiri si frunze de lapte praf, cu bobite alimentare argintii, si cu frisca batuta cu putina gelatina marginea la partea de deasupra.

















17 comentarii:

  1. Arata excelent si in ton cu sarbatoarea.
    Pupic mare lui Mihai si la multi ani.

    RăspundețiȘtergere
  2. Foarte frumos,apetisant si elegant! LA MULTI ANI DRAGA MEA,sanatate,fericire si un Un An Nou plin cu implinirI!Te pup

    RăspundețiȘtergere
  3. ce nebunie! nu-i frumos sa chinuiesti oamenii facindu-le pofta :)

    RăspundețiȘtergere
  4. Super elegant tortulQQQ
    La multi ani!!!

    RăspundețiȘtergere
  5. Criss, Micul, Clau, Cccris, Bianca... multumesc de aprecieri si vizita. Un an minunat sa aveti!

    RăspundețiȘtergere
  6. Nu numai ca este aspectuos, dar sigur si foarte gustos. La Multi Ani!

    RăspundețiȘtergere
  7. Danuta, Ghiocel... multumesc frumos de aprecieri si vizita... Va pup

    RăspundețiȘtergere
  8. La multi ani si un Nou An fericit!
    Tortul diplomat era moartea mea pe vremea lui ceasca.

    RăspundețiȘtergere
  9. Ce bunatate ai putut sa faci....
    Si este si cu ananas asa cun imi place mie !
    La multi ani cu multa sanatate !

    RăspundețiȘtergere
  10. Liana, Sildy... multumesc de aprecieri si de vizita

    RăspundețiȘtergere
  11. supeeeer! nota 10 ,arata foarte bine si sunt sigura ca daca-mi trimite-ai o feliuta ma lingeam pe degete:-))te pup

    RăspundețiȘtergere
  12. Doinita... multumesc... sa imi zici unde, si trimit :) Te pup si eu...

    RăspundețiȘtergere
  13. foarte frumos tortul! si interiorul arata nemaipomenit!
    ..desi a trecut ceva timp iti urez un an bun cu multe bucurii!

    RăspundețiȘtergere
  14. Diana... multumesc frumos de aprecieri si de urari. Si tie toate cele bune...

    RăspundețiȘtergere
  15. foarte frumos tortul am sa incerc sa-l fac si eu s
    a vedem ce o sa iasa

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails