"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

miercuri, 13 octombrie 2010

Tort "inimioara mea"

Pe 14 oct, de Sfanta Paraschiva, Mihai face 5 ani de la operatia de inima... Cu aceasta ocazie am facut un tort la care am pus tot sufletul...
O inima: blat de cacao cu crema de vanilie si mouse de piersici...
Ingredinte:
Blat:
- 6 oua
- 2 linguri de apa
- 1 lingura ulei
- 8 linguri de zahat
- 7 linguri de faina
- 2 linguri cacao
- 1 plic de praf de copt
Mouse de piersici:
- 400 gr piersici din compot
- 150 gr frisca lichida
- 40 gr zahar pudra
- 1 pliculetz gelatina
Crema de vanilie:
- 400 ml lapte
- 3 linguri amidon
- 5 linguri zahar
- vanilie
- 2 oua
- 3 linguri unt
Glazura de ciocolata:
-2 ciocolati de 100 gr
-75 ml frisca lichide
Preparare:
Blatul.
Se separa ouale, se bate albusul spuma.
Galbenusul se freaca bine cu zaharul, apa si uleiul, se adauga faina amestecata cu praf de copt si cacao apoi se incorporeaza albusul. Se da la cuptor aprox 25-30 de min (se incearca cu o scobitoare)
Mouse de piersici.
Piersicile se fac piure cu un blender apoi se amesteca cu zahar pudra. Frisca se bate bine pana se intareste apoi se adauga gelatina care a fost inmuiata in zeama din compot si dizolvata conform indicatiilor de pe ambalaj. Piersicile se adauga peste frisca si se amesteca f bine. Se da la frigider 20-30 min.
Crema de vanilie se prepara ca la reteta de mini-eclere.
Blatul se taie in 3, se insiropeaza cu sirop de zahar ars prima bucata in acelasi vas in care a copt dar tapetat cu folie limentara. Prima parte de blat insiropat se acopera bine cu mouse de piersici si se da jumatate de ora la frigider. Apoi se pune a doua bucata de blat si se insiropeaza. Se acopera cu crema de vanilie. Se pune si partea a 3-a de blat si se insiropeaza. Marginile de la folia alimentara se pun peste tort si se da la frigider minim 6 ore.
Dupa ce a stat la frigider, se scoate si se decupeaza o inima. Eu am nivelat totul cu mouse de piersici dupa care am pus glazura de ciocolata (2 ciocolati topite in 75 ml frisca lichida). Dupa ce s-a intarit glazura am ornat cu florile/frunze de lapte praf.

Eu am facut cantitate mai mare de crema si mouse de piersici... fiecare face cat are nevoie...




Mouse de piersici:



Ingredientele pt crema de vanilie:
Blatul scos dupa ce a stat 6 ore la frigider:
decupata inimioara:
nivelat cu mouse de piersici:



Am primit si un premiu foarte frumos pe care am intentionat sa il pun tot la acest subiect, deoarece se potriveste foarte bine... numai ca m-am grabit aseara si am uitat sa il adaug... Acest superb premiu este de la Pansy, careia ii multumesc foarte mult pt ca s-a gandit la mine!

18 comentarii:

  1. La multi ani! astept tortul de sf Mihai ca din asta nu cred ca mai prind vreo felie :)

    RăspundețiȘtergere
  2. La multi ani!Foare frumos si elegant.Fur si eu o felie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Foarte frumos tortul!
    Multa sanatate lui Mihai si sa va aduca numai bucurii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Arata exceptional de bine, si sunt sigura ca la gust e bestial.
    Il pup pe Miahi de multe, multe ori, si-i doresc multa, multa sanatate.
    Te pup si pe tine si va doresc o zi minunata.

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi multi ani mihai! sa-ti dea D-zeu multa sanatate, sa-ti bucuri parintii, felis n-am stiut de povestea lui mihai pana acum, imi pare nespus de rau prin ceea ce ati trecut, insa ma bucur mult ca mihai e bine, tortul e minunat, mai ales ca vine din partea ta, multa sanatate si fericire la toti 3 :*

    RăspundețiȘtergere
  6. felicitari tie,pentru tort!si multa sanatate lui Mihai,alaturi de multi pupici!

    RăspundețiȘtergere
  7. Foarte bine arata tortul, felicitari si multa multa sanatate fiului tau!

    RăspundețiȘtergere
  8. CCris, Paradis, Criss,Micul, Dana, Anita... multumesc foarte mult de aprecieri si de urari... Va pup.

    RăspundețiȘtergere
  9. Foarte dragut si bine realizat tortul.
    La multi ani si multa sanatate lui Mihai.

    RăspundețiȘtergere
  10. Excelent arata tortul.Iar lui Mihai ii transmit multa sanatate si numai bucurii.Pup!

    RăspundețiȘtergere
  11. La multi-multi ani cu sanatate, sa-i dea Domnul de toate! Mi-ar fi placut sa fiu si eu alaturi de voi si de Mihai ca sa pot gusta din delicioasa inimioara!

    RăspundețiȘtergere
  12. Dumnezeu sa-i dea sanatate,putere si mult noroc si voua la fel! LA MULTI ANI !!!!!!SANATOSI!!!

    RăspundețiȘtergere
  13. La multi ani!foarte frumos tortul!pupici!

    RăspundețiȘtergere
  14. Maria, Liana,Pansy,Gabriela... multumesc foarte mult pentru vizita si urari...

    RăspundețiȘtergere
  15. Vad ca sa pus si mult sufle dar ai uitat sa spetifici, super tort...

    RăspundețiȘtergere
  16. Sa va traiasca Mihai, multa sanatate!
    Felicitari pentru blog!

    RăspundețiȘtergere
  17. asta-i inimuta lui?sa-i dea Dumnezeu numai fericire,sanatate si sa-ti aduca numai bucurii,ce dulce arata si decoratiunile-mi plac si interiorul,de piersici nu mai spun daca eram pe aproape nu apucai sa le pui in frisca:-))

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails