"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

luni, 5 martie 2012

Tort Felis

Tortul de ziua mea, o combinatie cu tot ce am crezut ca poate fi mai bun la un tort... dupa gustul sotului!!!...
Nici nu stiam cum sa il fac... Sotul ma tot intreba cum va fi tortul, iar eu ii ziceam ca nu stiu... Nu, nu pastram secret... doar ca nu ma hotaram: cand voiam, blat negru, cand voiam blat alb, cand crema ciocolatoasa, cand crema alba, cand crema de vanilie, cand crema de lapte... cand cu fructe...
Ceea ce stiam sigur, era ca voiam sa incerc un tort in forma de cos cu flori, deci cu pasta de zahar pe laterala pe care sa imprim modelul de cos... sa pun multe flori si sa fac si o toarta... Dupa cum se vede, n-a fost sa fie, pentru ca nu am mai avut timp sa mai fac pasta de zahar, deci, spre fericirea sotului meu (care nu suporta torturile invelite in pasta de zahar), am invelit blatul in muuuulta glazura de ciocolata si am pus pe laterala frisca.
Pentru interior, m-am hotarat in prima faza la blatul de la amandina cu crema de vanile in care am pus si stafide hidratate cu esenta de rom, foarte bine scurse. Dupa ce am facut blatul si era aproape gata crema de vanilie, m-am gandit totusi ca ar fi mers bine si o crema ciocolatoasa... Cum crema de vanilie era pe final, am zis ca ar merge o crema ciocolatoasa nu foarte consistenta si in strat subtire, ca sa o pun peste crema de vanilie... deci m-am oprit la crema de la cuburile cu lapte...
Si pentru ca "toate trebuie sa poarte un nume" si pentru ca era de ziua mea si a iesit o combinatie bestiala.... i-am zis "tort Felis".
A avut doar 4,5 kg!
Gata cu povestea sa trecem la treaba...

Ingredinte blat:
- 6 oua
- 6 linguri apa rece
- 300 gr zahar
- 260 gr faina
- 30 gr cacao
- 1 pliculet praf de copt
- zaharf vanilat
- esenta rom
- un vf de sare
Ingrediente crema vanilie:
- 400 ml lapte
-3 linguri amidon
- 5 linguri zahar
- vanilie
- coaja rasa citrice
- 2 oua
- 3 linguri unt
- 50 grame stafide hidratate in esenta rom
Ingrediente crema de ciocolata:
- 200 g. ciocolata cu lapte, rupta bucati
- 5 linguri cu lapte
- 3 linguri cu zahar
- 150 g. unt sau margarina
Sirop de zahar ars:
-14 linguri de zahar
- 4 cani mari de apa
- esenta de rom
Glazura:
- 300 gr ciocolata cu lapte
- 110 ml frisca lichida
Preparare blat:
-se separa albusurile de galbenusuri
-albusurile cu sarea se bat spuma cu zaharul si apa, puse treptat;
-se incorporeaza si galbenusurile
-faina se amesteca cu cacao si praful de copt, se cerne si se pune in compozitie
- se pune si esenta
-compozitia se toarna in tava in care am pus hartie de copt si se da la cuptorul preincalzit
Preparare crema vanilie:
Se dizolva amidonul in lapte rece, cat sa nu aibe cocoloase.
Se pune laptele, amidonul dizolvat, ouale, zaharul intr-o craticioara la foc mediu si se amesteca tot timpul pana crema incepe sa fiarba. De la primul bulbuc se fierbe exact 1 min. Se ia de pe foc si se adauga aromele, se lasa la racit.Untul se freaca cu mixerul bine si se adauga apoi crema fiarta treptat, pana se omogenizeaza.
Preparare crema ciocolata:
Se pun toate ingredientele la baie de abur si se amesteca pana se omogenizeaza. Se lasa la racit. Dupa ce se raceste ff bine (eu o dau si la frigider sa fiu sigura ca e ff rece), se mixeaza bine pana devine pufoasa si se deschide la culoare...
Preparare sirop de zahar ars:
7 linguri de zahar se pun intr-o craticioara pe foc la foc mic si se amesteca pana se dizolva (devine lichid), se toarna apa (cu atentie sa nu va stropiti) si se da flacara mare. Cand a inceput sa clocoteasca, se pune restul de zahar si se lasa la fiert (eu mai fierb cam 15 min la foc mare) dupa care se adauga esenta si se ia de pe foc. Se lasa la racit.
Pentru rest, imaginile "vorbesc" de la sine!
Pentru ca am vrut sa iasa in forma de cos, mai ingust putin la baza, am gavut blat in cratita cu baza rotunjita... dar na fost sa fie ce mi-am propus... Alta data poate... sau poate nu... ca nu as mai munci atata la flori (eu care faceam ornamentele in aceeasi zi cand trebuia servit tortul... :D
Acum cateva zile am aflat si eu ca ornamentele pentru tort se fac cu mult inainte... Nu stiam eu cum de sunt gata la timp si de ce eu sunt atat de stresata si contra-cronometru!! :))

















37 de comentarii:

  1. la multi ani!!! foarte frumos tort! vreau si eu o felie, mai ai?:)))

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc... O feliuta mica am pastrat pentru urgente! :)

      Ștergere
  2. Foarte foarte frumos si delicios tortul tau. La multi ani inca o data. Florile sunt superbe. Din pasta de lapte praf le-ai facut?
    Nici sotul meu nu suporta pasta de zahar si nici mie nu-mi place. :)

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc Criss... Da, toate florile si frunzele sunt din pasta de lapte praf!

      Ștergere
  3. "La multi ani" fericiti.Tortul este super bun si frumos.Miroase a primavara.Pupici!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ti-a iesit super,mi-ai facut o pofta nebuna la prima ora a diminetii!Felicitari!

    RăspundețiȘtergere
  5. La multi ani sanatosi Felis, sa ai parte de tot ce iti doresti! Tortul este superbb si sectiunea una mortala pentru mine, m-ai dat gata :) Pupici mari!

    RăspundețiȘtergere
  6. La multi ani fericiti Felis, multa sanatate si fericire iti doresc.
    Tortul e exceptional si mie una mi-ai facut pofta.
    Pupic lui Mihaita.

    RăspundețiȘtergere
  7. La multi ani,mmm ce bun arata,felicictari.

    RăspundețiȘtergere
  8. Foarte frumos tortul tau. la multi ani fericiti.

    RăspundețiȘtergere
  9. Cu intarziere... La multi ani! Iar tortul, la cum arata nu are cum sa nu fie bun. Te sarut cu drag!

    RăspundețiȘtergere
  10. Frumos tortul! La multi ani si multa sanatate! te pup

    RăspundețiȘtergere
  11. Frumos tortul, iar sectiunea aceea arata foarte bine!
    La multi ani!

    RăspundețiȘtergere
  12. La multi ani sanatosi si veseli! Tortul e minunat!

    RăspundețiȘtergere
  13. Ahh ce frumos l-ai decorat.La multi ani de ziua ta!
    De 8 Martie, ginduri curate impletite din iubire, alaturi de un sincer La multi ani!O zi superba!xoxo.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Multumesc paradis!... La multi ani si tie si o primavara frumoasa!...

      Ștergere
  14. Un tort jos palaria!
    La multi ani de ziua dar si de 8 Martie.

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce ma bucur ca am gasit acest blog! Ma pregatesc de ceva vreme sa intru si eu in lumea torturilor (recunosc, nu m-am incumetat pana acum sa fac vreunul) si am nevoie de inspiratie, iar aici tocmai asta am gasit!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Hana... ma bucur ca iti pot fi sursa de inspiratie!... Iar daca tocmai intri in lumea torturilor (nici eu nu am demult aceasta pasiune), indicatii gasesti la "tehnici de lucru". Multa bafta!...

      Ștergere

Related Posts with Thumbnails