"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

miercuri, 22 iunie 2011

Tort cu capsuni si ciocolata

Pe 11 iunie 11 (sambata)... dimineata... ma gandeam ca avand o lada de capsuni... ar merge un tort... mai ales ca urma sa merg in vizita si ziua gazdei era pe 13 iunie.... Ca urmare, primul lucru pe care l-am facut a fost sa trimit un SMS cu intrebarea daca le plac capsunile... Cum raspunsul a fost pozitiv, am trecut la treaba.... (urmariti povestea ca e cu rasturnari de situatii- de... v-am obisnuit cu povestea tortului...)
In prima faza m-am gandit la un blat subtire, taiat in 2, cu crema de la felia de lapte in care sa pun fructe (capsuni), dar sa fac si inima in interiorul cremei din jeleu de capsuni... (capsuni aveam, frisca lichida aveam... )
Am trecut la facut blatul (si aici am luat o cratita mica si am am ajuns sa fac intr-una mai mare la cererea sotului)
Blatul:
-4 oua,
-4 linguri apa rece,
-8 linguri zahar,
-8 linguri faina,
-1 praf de copt dr. Oetker,
- coaja rasa de lamaie,
-2 pliculete zahar vaniliat
- esenta de vanilie
- 1 praf de sare.
Am separat albusul de galbenus, am batut albusul spuma cu un praf de sare, am pus zaharul, zaharul vanilat si am mai batut (vorba vine... ca am lucrat cu mixerul) inca vreo 10 min timp in care am adaugat si apa...
Am incorporat treptat galbenusurile in albusurile spuma. Am adaugat apoi coaja rasa de lamaie, esenta de vanilie, dupa care am inceput sa incorporez faina cernita amestecata cu praful de copt.
Am dat la cuptor si am lasat pana s-a copt (am incercat cu scobitoarea)
Cat a fost blatul la cuptor am facut sirop de zahar ars dupa reteta de la Tehnici de lucru...
Le-am lasat la racit si am plecat la cumparaturi...
La piata vrand sa cumpar niste cas, am vazut smantana varsata... Arata asa de bine... ca nu am rezistat sa nu cumpar gandindu-ma ce bine ar da o crema din acea smantana... cu capsuni... yammmy...
Am venit acasa, am vrut sa continui cu tortul, gandindu-ma ca in vizita ma duc a doua zi, duminica...dar primesc telefon si suntem chemati in acea seara... Schimb planurile, renunt la inima din jeleu de capsuni... si trec la crema rapida...
Crema:
- 500 gr smantana grasa
- 2 pliculete de gelatina (20 gr)
- 50 gr zahar praf cu aroma de vanilie
- 2 linguri de zahar
- capsuni (cred ca am pus vreo 600 sau 700 grame)
- bilute fff mici de ciocolata
Am mixat f bine smantana cu zaharul praf cu aroma de vanilie apoi am adaugat gelatina care fuse in prealabil "prelucrata" (a stat la umflat cu 4 linguri de apa si apoi la baie de abur am dizolvat-o).
Capsunile le-am curatat de codite si le-am spalat f bine... O parte din ele (vreo 250 gr) le-am dat la blender cu 2 linguri de zahar, iar restul le-am taiat bucati.
Am incorporat in smantana capsunile blenduite apoi am adaugat si capsunile bucati... Cum voiam sa fie un tort de capsuni si ciocolata, iar numele trebuia respectat, am adaugat cam 3 sferturi dintr-o punguta de bilute de ciocolata fff mici. Am dat la frigider cam 30 min.
Am pus folie alimentara in cratita in care a copt blatul. Am pus prima foaie de blat, am insiropat si am pus crema peste.
Am pus a doua felie de blat si am insiropat-o. Am dat la frigider pentru 2 ore.
Pt ornare:
- 3 ciocolati cu lapte
- frisca lichida (150-200 gr)
- 5-6 capsuni
- bilute de ciocolata
Am topit ciocolata la baie de abur si am facut marginea precum la Tortul Cornel
Am ornat cu frisca si cu capsuni trecute prin ciocolata topita.













7 comentarii:

Related Posts with Thumbnails