"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

marți, 20 martie 2012

Prajitura Bounty Bars

Inca o prajitura de pe blogul Laurei Sava: Prajitura Bounty Bars. Am facut aceasta prajitura de ziua mea (4 martie), dar pana acum nu am avut timp sa o pun pe blog!...
Multumesc Laura pentru reteta!...
Blat:
- 125 gr unt/margarina
- 100 gr zahar brun
- 3 oua
- 200 gr faina
- 2 linguri cacao
- 3 linguri lapte
- 1 lingurita plina praf de copt
Crema de cocos:
- 300 ml. lapte
- 3 linguri rase de gris
- 100 gr unt
- 100 gr zahar
- 100 gr nuca de cocos
Insiropat (optional):
- lapte caramel sau lichior de cocos
Glazura:
- 200 g. ciocolata de lapte
- 75 ml frisca lichida
Mod de preparare:
Blatul: Se mixeaza untul/margarina cu zaharul (compozitia trebuie sa fie spumoasa). Se adauga ouale, unul cate unul, mixand bine dupa fiecare. Se adauga laptele.
Se amesteca faina cu cacaua si praful de copt, si se cern. Se incorporeaza in crema de unt/margarina. Se toarna compozitia intr-o tava tapetata cu hartie de copt ( tava mea: 24/34 cm) si se introduce in cuptorul in prealabil incalzit.
Se lasa cca. 18-20 de minute la 180 grade C (la mine la foc mic, pt ca nu am cuptor cu grade). Se lasa apoi blatul la racit.
Siropul: Se prepara un lapte caramel si se insiropeaza blatul (se caramelizeaza 2 linguri de zahar, nu tare, pentru ca devine amar, si se stinge cu cca. 100 ml. lapte rece. Se lasa pe foc pana cand zaharul se topeste, dupa care se insiropeaza blatul).
Crema: Laptele, untul, zaharul si grisul se pun pe foc pana se ingroasa. Se adauga nuca de cocos si se amesteca totul foarte bine. Se mai tine pe foc cca. 2-3 minute si se toarna fierbinte peste blatul racit (se niveleaza crema)
Glazura: Se rupe ciocolata in bucati si se pune pe foc impreuna cu frisca lichida pana se omogenizeaza. Se toarna glazura deasupra cremei de cocos.
Se lasa prajitura la frigider pentru cca.1 ora, dupa care se feliaza (cu un cutit incalzit) si se serveste.

Eu ador prajiturile cu cocos, dar sotul nu este adeptul, din acest motiv nu prea fac retete cu nuca de cocos.


Aici am pozat sa vedeti cum mi-a iesit mie compozitia de blat ca si consistenta:

am intins bine compozitia de blat:

blatul scos de la cuptor:

ingredientele de crema:

crema de cocos intinsa peste blat:

si glazura deasupra cremei:

feliata:

21 de comentarii:

  1. Foarte buna cine adora cocosul.Am facut-o si eu de foarte multe ori.Delicioasa!

    RăspundețiȘtergere
  2. Cred ca e delicioasa,am salvat si eu reteta de mult dar inca n-am facut-o!Arata apetisant,iar eu ador cocosul!Pupici!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Foarte buna, noua ne place mult de tot cocosul, asa ca am s-o incerc cu siguranta.
      Pupici lui Mihai.

      Ștergere
  3. Doamne cum poate sa arate....am o fantana arteziana acum...pupici Dia

    RăspundețiȘtergere
  4. si eu sunt mare fan bounty bars, iar cand n-am timp s-o fac eu, cumpar din comert (desi rezultatul nu e atat de bun)

    RăspundețiȘtergere
  5. Foarte bine arata prajitura,sper sa reusesc sa fac si eu!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adina... multumesc... Asta e si problema mea: de cand vad o prajitura care imi place, pana o fac... tare mult mai dureaza!...

      Ștergere
  6. Foarte frumoasa si sigur buna. Nic nu este foarte greu de facut si cu ingrediente putine. Multumesc pentru idee.

    RăspundețiȘtergere
  7. Cu siguranta imi place pentru ca cocosul este preferatul meu!

    RăspundețiȘtergere
  8. Frumos si delicios!!!! :P
    Ma bucur ca ai incercat-o!!!

    RăspundețiȘtergere
  9. Oare ,eu o am pe blog?nu mai stiu daca am postat-o ca de placut imi place tare mult,ti-a iesit super fainuta

    RăspundețiȘtergere
  10. oh, ce buna trebuie sa fie! imi place tare mult aroma de cocos <3 Pup

    RăspundețiȘtergere
  11. O am si eu pe lista, o bunatate! La multi ani cu scuzele de rigoare pt. intarziere :*

    RăspundețiȘtergere
  12. Cum mie imi place tare mult cocosul cred ca nu m-as mai opri, atat de fain arata.
    Te tzuc cu drag Feli !

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails