"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

joi, 18 august 2011

Inghetata de vanilie

De mult vreau sa fac inghetata.... am mai avut 2 tentative esuate... (mi s-a taiat compozitia cu ou)... dar in final am reusit... N-as putea zice insa ca voi face f des... Imi cam lipseste timpul... iar inghetata necsita timp, atentie si rabdare...
Am gasit sfaturi importante si reteta pe blogul Laurei Sava... careia ii multumesc pentru ambele...
Deci... reteta este de pe blogul Laurei Sava, dar bineinteles ca nu am rezistat eu sa nu imi aduc putin aportul.... cu mici schimbari...

Ingrediente:

  • - 475 ml. lapte
  • - 1 lingurita esenta de vanilie
  • - 6 galbenusuri (marime mica)
  • - 100 g. zahar tos
  • - 2 pliculete zahar vanilat (20 g.)
  • - 150 ml. frisca lichida
  • - 100 ml smantana
  • - 60 gr zahar pudra cu aroma de vanilie
Preparare:
Intr-un vas, pe foc, puneti laptele cu vanilia si incalziti pana cand aproape incepe sa fiarba.
Bateti intr-un castron galbenusurile cu zaharul timp de cca. 5 minute, pana ce amestecul se deschide la culoare si are un aspect spumos. Incorporati treptat laptele fierbinte, amestecand continuu cu o lingura de lemn.
Turnati compozitia intr-un vas, la baie de aburi (aici greseam eu... puneam direct pe foc... si mi se taia) si continuati fierberea pana ce amestecul se ingroasa usor si imbraca lingura (daca dati cu degetul pe lingura trebuie sa lase o dara clara-att ca frige... eu dadeam cu lingura de lemn cu care amestecam pe peretii vasului si daca lasa o urma curata inseamna ca e gata)
Nu lasati crema sa fiarba, caci se va taia!!!- ehe... v-am zis eu... sunt patita.. si o mai puneam si pe foc direct!!
Luati-o de pe foc si transferati-o intr-un castron rece (eu am tinut castronul la congelator vreo ora). Acoperiti crema cu hartie umeda (eu am folosit prosop udat si stors bine) si lasati-o sa se raceasca complet.
Turnati crema intr-un vas pentru congelator (eu am pus in castron metalic care si acela statuse inprealabil la congelator vreo 2 ore) si inghetati timp de 2 ore, apoi bateti-o cu ajutorul unei furculite (eu am bagat mixerul) pentru a sparge cristalele de gheata.
Aici reteta era cu 250 ml frisca lichida... Cum eu aveam niste smantana de Sibiu varsata, f grasa si bine legata, am cantarit cat mai aveam- 100 gr si am inlocuit o parte din frisca lichida cu smantana.
Am batut f bine smantana, la mixer cu zahar pudra cu aroma de vanilie- vreo 10 min si am dat-o la frigider (cele 2 ore cat a stat si crema de ou). Am batutu deasemenea si frisca lichida (250-100= 150 grame) si am facut-o crema.
Deci, in crema de ou scoasa de la congelator si mixata bine, am incorporat smantana batuta cu zahar pudra cu aroma de vanilie si apoi am incorporat si frisca si am dat la congelator
Eu nu am avut vas special de inghetata, deci am lasat tot in castronul metalic si am dat 6 ore la congelator... Ei... la mine 6 ore se faceau pe la 1 noaptea, deci am incercat inghetata dupa 5 ore si ceva... si arata cum vedeti mai jos, inghetata cu toping de caramel..
Atentie insa... si cupa in care puneti inghetata trebuie sa o lasati la congelator cel putin jumatate de ora... altfel inghetata in contact cu sticla la temperatura camerei incepe sa se topeasca la exterior...
Inghetata cu toping de ciocolata e poza de a doua zi, cand deja timpul de stat la congelator era mai mult decat respectat si mai lasasem si o ora cupa de sticla la congelator...
In conluzie... o inghetata ff cremoasa si buna... dar cu munca de o zi... As mai incerca... dar camd imi iau concediu :))







smantana batuta cu zahar pudra cu aroma de vanilie:
crema de ou dupa 2 ore de stat la congelator:
dupa ce am mixat, incorporam smantana batuta:
apoi incorporam si frisca:
aceasta compozitie o dam minim 6 ore la congelator:
dupa 5 ore si ceva de stat la congeltor:
a doua zi...


4 comentarii:

  1. Foarte frumoasa ti-a iesit, felicitari!!! :)
    ...si te pup pentru ca mi-ai urmat sfaturile, aparent banale dar extrem de importante pentru reusita acestui racoritor desert :P

    RăspundețiȘtergere
  2. Felicitari pentru rabdarea ta,eu nu pot avea atata rabdare.

    RăspundețiȘtergere
  3. Laura, Mandala, Alexandrina... multumesc de vizita si aprecieri!...

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails