"Caracterul fara inteligenta poate mult, dar inteligenta fara caracter nu valoreaza nimic"-Cicero

vineri, 21 octombrie 2011

Tarta cu pere aromata

Din revista "Click pentru femei":
Ingredinete pt aluat:
- 150 gr unt
- 200 gr faina
- un vf cutit sare
- o lingura zahar pudra
- o lingura suc de lamaie
- 1-2 linguri apa
Ingrediente pt umplutura:
- 2 galbenusuri
- 100 gr zahar
- 250 ml smantana
- 30 gr faina
- 100 gr migdale (eu nu am pus-nu am avut)
- 150 gr gem caise
- o lingura rom
- 4 pere
Preparare:
Se framanta un aluat din unt, faina, sare, zahar, suc de lamaie si apa. Se inveleste in folie de plastic si se lasa sa se odihneasca in frigider cel putin 40 min. Se intinde aluatul si se imbraca o forma de tarta cu pereti cu tot.
Se acopera cu hartie de copt si se pun pe fund boabe de fasole.
Se introduce in cuptorul preincalzit pentru 10-15 min.
Se curata perele de coaja, se taie jumatati, se curata de seminte si se taie felii potrivite de subtiri.
Se amesteca smantana cu faina (am pus amidon eu), zaharul si galbenusurile. Se pune pe foc si se amesteca constant pana se aduce la punctul de fierbere, dupa care se da deoparte.
Migdalele se curata de coaja (asta daca aveti) si 3/4 se amesteca in crema de smantana.
Se toarna crema de tarta si se aseaza deasupra feliile de pere.
Se introduce in cuptorul preincalzit pt 25-30 min.
Gemul de caise se amesteca cu romul si se unge tarta cand se scoate din cuptor.
Se presara cu migdalele oprite si se lasa sa se raceasca.


Am intins aluatul pe o folie alimentara si m-am ajutat de folie pentru a pune aluatul in tava fara sa risca sa se rupa.
aluatul l-am asezat cat inca avea peste el folia, apoi am luat folia
peste aluat am pus hartie de copt si peste hartie am pus boabele de fasole








12 comentarii:

  1. Crema probabil ca ii da un plus de finete si rafinament! Bravo! O seara buna!

    RăspundețiȘtergere
  2. cu pere nu am incercat, dar dupa pozele tale ...e cazul

    RăspundețiȘtergere
  3. Viviana, Cccris, Sarah... multumesc de aprecieri si vizita!

    RăspundețiȘtergere
  4. Ce culoare are.Sigur este grozav de buna.Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place tarta ta! Arata tare bine!

    RăspundețiȘtergere
  6. Ce bine arata si sunt convinsa ca este un dceliciu.

    RăspundețiȘtergere
  7. Dia, Miha, Ionela... Multumesc frumos pentru vizita si aprecieri... Va pup...

    RăspundețiȘtergere
  8. Delicioasa. Cel putin asa pare din reteta si din poze.

    RăspundețiȘtergere
  9. E o tarta cu ''vino-ncoa'' :))
    Si sigur e si buna, dupa reteta scrisa.

    RăspundețiȘtergere
  10. Foarte bine arata tarta cu pere.
    Ce fel de smantana ai folosit? Smantana dulce pentru frisca sau smantana obisnuita?

    RăspundețiȘtergere
  11. Multumesc Criss si scuze de intarziere. Am folosit smantana obisnuita!

    RăspundețiȘtergere

Related Posts with Thumbnails